Terugblikken

We konden alweer kiezen de gebeurtenis, de politicus, de sukkel en wat dan ook van het jaar.

En met één van de kandidaten voor ogen schreef ik in oktober een limerick:

‘Wel heb ik ooit’ zei de idealist.

En hij had ooit zo hard voor zijn idealen (het milieu) gestreden.

Zijn activisme behoorde nu tot zijn verleden.

Dankzij die (door hem bekende) activiteiten werd hij nu gemeden.

En toch sprak de idealist ga ik door,

want echt ik heb mij niet in mijn idealen vergist..

Idealist: Wijnand Duyvendak

Deze limerick schreef ik trouwens als opdracht voor mijn schrijfcursus.

En nee in oktober kon ik niet vermoeden dat hij kandidaat voor wat dan ook zou zijn.

Dit jaar zal ik niet snel vergeten, dat staat als een paal boven water..

Want dit schreef ik al als reactie bij Wilma:

Het leven zit vol met mooie kadootjes als je ze wilt zien.

En daar geniet ik elke dag van.

Ik ben dankbaar voor de mensen, dieren, natuur en dingen om me heen.

Altijd verdrietig als er daarvan ook maar iets verdween.

Nu met mijn log kan ik die momenten herbeleven.

Dus ergens dit jaar heb ik mezelf iets heel erg dierbaars gegeven.

http://www.youtube.com/watch?v=2DcSr080ZSA

Zoals Toon al zong: Ik heb het leven lief..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

17 reacties op Terugblikken

  1. Alice zegt:

    Leuke uitspraak van die kadootjes. Je log is er ook zo eentje, vol met mooie schrijfsels waar je nog steeds van kan genieten.

    @ Alice: Dank je en ik geniet inderdaad driedubbel van dit log. De voorpret, de pret bij het publiceren en de napret met de reacties..

  2. Trui zegt:

    Inderdaad, het leven geeft regelmatig cadeautjes. Al zou je sommige cadeautjes zo weer terug willen geven!:-))

    @ Trui: Daar heb je helemaal gelijk in, het is roeien met de riemen die we hebben. En soms zou ik best een teiltje willen hebben waar ik wat overtollig water in kwijt kan.

  3. novelle zegt:

    hahahah die Truitje zegt het weer leuk.maar euhh mooi logje Minneke

    @ Novelle: Ja inderdaad dat doet ze, maar dank je voor het compliment!

  4. wilma zegt:

    Lieve Min,
    Ook ik heb het leven lief :-)))
    Meer dan lief. Mijn leven is een GROOT kado.
    Fijne dag vandaag.

    @ Wilma: Dat is prachtig! En tja ik hoop vandaag nog wat te kunnen vissen ;-))

  5. Leo zegt:

    Elke dag is toch een cadeautje. Zeker als je gezond blijft en gelukkig. Maar als het gaat om de grootste sukkel van 2008 mag Ella Vogelaar dan ook op je lijstje? Die kon er ook wat van, en is zelfs na haar ontslag nog zo arrogant dat ze meent dat het allemaal de schuld is van de wereld om haar heen….Daar kan Wijnand D. nog iets van leren….

    @ Leo: Zo is het, elke dat is een cadeautje. En gelukkig gaat het steeds beter met mijn gezondheid en ik leerde dit jaar: gezondheid = geluk, geluk = gezondheid.

    Voor de rest hou ik eigenlijk niet zo van jaarlijstjes met de scheiding, de film of de wanprestatie van het jaar. Maar als ik je er een plezier mee doe zet ik Ella er wel op.

  6. Truus zegt:

    Tjee Min, een limerick nog wel. Ik heb een tijdje terug eens op Wikipedia gekeken wat daarvan de “eisen” zijn, mij te moeilijk! Die cursus is lekker divers zo te lezen. 🙂

    @ Truus: Het is inderdaad een cursus waarbij van alles langskomt. Maar ik heb wel lopen zweten op die limerick.
    Pas toen ik er Wijnand bij dacht ging het lopen…

  7. chavalbueno zegt:

    Mooie limerick, mooie (maar vooral toepasselijke) kopfoto, en een mooie uitvoering van ‘Stille Nacht’. Ook dat staat als een paal boven water.

    @ CB: En die kopfoto vond ik dan bij fotobucket.. En dat liedje heb ik -een paar maanden geleden- ook al in het you tube water gevonden ;-))

  8. tagrijn zegt:

    Als we allemaal het leven lief zouden hebben, zou de wereld er een stuk beter uitzien, Min. Al vaak gehoord, maar dat liedje blijft je ontroeren.

    @ Tagrijn: Tja daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben. En Toon weet het zo mooi te verwoorden. Eigenlijk is hij één van mijn eerste taalmentoren ;-))

  9. Astrid zegt:

    Heb het leven lief, een hele goeie Min.
    Ik heb het leven lief, en mezelf, mijn mannetje, en de andere dierbare mensen om me heen.

    Fijne avond, Liefs Astrid

    @ Astrid: Fijn om te horen Astrid!

  10. Vrouw Ekster zegt:

    verdeurie min, je bent voorwaar een weelderige verschijning met die enorme rode bos krullen en die pronte staart onder dat smalle middeltje!

    @ Snippie: Whahaha het is de interpretatie van de kunstenaar die dit op Photobucket plaatste.
    Enne ik heb wel een bos haar maar geen rood of krullen.
    Om over een heel smal middeltje a la Sidonia maar te zwijgen ;-))

  11. Plato zegt:

    Reismeermin…je kan het ook NOG anders bekijken. Voor ons webloggers, ben JIJ het cadeautje. Wat zeg je me daarvan?

    @ Plato: Nou dat is wel heel veel eer! (Bloost).
    Maar als ik weer eens een dippiedip heb zal ik daar aan denken.

  12. maryan zegt:

    Ja er zijn elke dag wel kadootjes..
    Zo’n mooi kerstmeerminnetje bv.. 🙂 Staat leuk he.!

    @ Maryan: Gewoon bij Photobucket de woorden mermaid en Christmas ingevuld en er kwamen 3 pagina’s met mogelijkheden. It’s amazing!

  13. Maurice zegt:

    goh min, wat ben jij talentvol, qua schrijven. Dat is ook een cadeautje, als iemand dat tegen je zegt!
    Er zijn vast nog meer talenten…..!!
    dag!

    @ Maurice: Dank je (Bloost!). En ik ben net bezig mijn talenten eens op te schrijven, zodat ik deze beter kan benutten ;-))

  14. rietepietz zegt:

    Ja inderdaad , loggen is best een leuk cadeau voor jezelf , zo ervaar ik het ook !

    @ Riet: Dat verbaast me niets, en dan maak je er ook nog van die geinige filmpjes bij..

  15. Vedat zegt:

    Jouw limerick is wel heel bijzonder mooi, Min.

    @ Vedat: Dank je.

  16. Aline zegt:

    Ja dankzij je log kan je alles nog een keer herbeleven… en kan je je geheugen soms even opfrissen… 😉

    @ Aline: Ik vraag me echt al een tijdje af, waarom ik al niet veel langer log. Maar ja bij de eerste poging kwam er niets uit die pen..

  17. Jeanine zegt:

    Prachtig log!

    @ Jeanine: Dank je!

Geef een reactie

