Krimi’s en detectives

Er is toch iets door de jaren heen hetzelfde gebleven.

Mijn voorkeur voor Krimi’s en detectives kijken en /of lezen.

Vroeger veel Agatha Christie en dankzij Poirot en Miss Marple leerde ik de andere collega’s kennen op  televisie en in boekvorm.

En vandaag las ik dat de vertolker van Derrick, Horst Tappert, is overleden.

Dus ik vond op you tube al heel wat filmpjes met muziek die bij mijn geliefde programma’s horen.

Deze is van Derrick:

http://www.youtube.com/watch?v=JNQlElP0RZk&feature=related

Dit is van Morse: (Met John Thaw!)

http://www.youtube.com/watch?v=cwoq8q8rFoA

En dit is het thema van Murder she Wrotes, maar dan met kerstlichtjes.

http://www.youtube.com/watch?v=T9VRJ3Wm9yc

Van de huidige detectives vind ik Midsummer Murders tof, maar dat er nog mensen in die buurt wonen, dat verbaast me dan toch ;-))

http://www.youtube.com/watch?v=rIvWEdjYXdc

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

17 reacties op Krimi’s en detectives

  1. novelle zegt:

    tja ik ben ook een fervent krimikijker.Toch de laatste tijd vind ik wel dat de moorden steeds gruwelijker worden brrr.Of zou ik een oud wijffie worden en nergens meer tegen kunnen.Enfin leuk om te zien dat jij ook een krimikijker bent.leuk woord krimikijker hahahah

    @ Novelle: Nou ik kijk ook niet alles hoor. Vroeger keek ik ook graag naar ziekenhuisseries, maar daar ben ik maar mee gestopt. BRRR

  2. tagrijn zegt:

    Ik ben niet zo’n krimikijker, sowieso geen fervent tv-kijker. Al vond ik die serie van die altijd wat chagrijnige Poirot toch wel goed.

    @ Tagrijn: Ik kijk ook steeds minder tv, zit vaker achter de computer. Mmm misschien moet ik eens afkicken ;-))

  3. Aline zegt:

    Ja Horst ik hoorde het op de radio op 85 jarige leeftijd overleden… vond het altijd een leuke serie om naar te kijken…

    @ Aline: Het was inderdaad veel kijkplezier, maar hij heeft een mooi leven gehad volgens zijn 3e vrouw.

  4. Vedat zegt:

    Het nadeel van krimi’s vind ik, dt het altijd opgelost wordt. Nooit eens een ander einde.

    @ Vedat: Dat geldt ook voor romannetjes, aan het eind van het boek hebben ze elkaar altijd gevonden..
    Maar in het werkelijke leven werkt het vaak niet zo.
    Dan duurt het niet een uur, maar soms jaren voor men weet hoe het in elkaar stak.
    En er is ook een percentage wat nooit opgelost wordt..

  5. Vrouw Ekster zegt:

    hahaaha, nou idd, dat roepen mol en ik ook de hele tijd tegen elkaar. Je zal in zo’n murderige streek wonen!

    @ Snippie: Mmm hier is het percentage moorden ook niet zo hoog nee. Gelukkig niet. Maar ja hier in de buurt hadden we dan wel weer moorden waar heel veel over is geschreven. Zjucht.

  6. frans54 zegt:

    Dat er in Midsommer nog mensen over zijn heeft mij ook al een tijdje verbaasd, de serie op zich bijft mooi, maar zoveel moorden in een paar kleine dorpjes begint wel wat ongeloofwaardig te worden.

    @ Frans: Tja maar dat is als je er bij nadenkt bij veel van die series zo. Miss Marple en Poirot waren ook altijd op het juiste moment op de juiste plaats.
    Zou graag willen weten hoe ze dat toch voor elkaar kregen..

  7. wilma zegt:

    Vroeger keek ik altijd naar Derrick…
    Tegenwoordig komt er van tv-kijken niet zoveel meer. De tijd ontbreekt me. Maar C.S.I wil ik nog wel kijken…
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: C.S.I. dat kijken we niet meer, maar ja dat komt ook omdat ik nu liever log dan tv kijk..

  8. Trui zegt:

    Ik ben ook een crimikijker, al vind ik niet elke crimi leuk. Vroeger wel veel Derek gekeken. Tegenwoordig ga ik ook voor de Engelse detectives.

    @ Trui: Ik heb er nog heel even aan zitten denken om de Franse variant, Inspecteur Clouseau, er ook bij te zetten..
    Maar ja dat was geen tv-serie maar een aantal films ;-))

  9. maryan zegt:

    Agatha Christy las ik vroeger veel en op tv zag ik veel van de Miss Marple serie..prachtig. Nu kijk ik zelden tv eigenlijk, geen krimi’s iig..Lees dan liever, kun je je eigen beelden vormen.

    @ Maryan: Ik herken dat wel ja. Zo durfde ik heel lang de film Lords of the Rings niet te kijken..
    En Morse op tv vond ik subliem, maar een boek van hem vond ik daarentegen weer stukken minder..

  10. Leo zegt:

    IK was altijd van Tatort (Schimanski) en Derrick, maar ook Der Alte vind ik wel iets hebben indertijd. De Engelse series zijn meestal prachtig en op locaties gefilmd waar ik ofwel zelf ben geweest of graag nog een keer naartoe zou willen reizen. Jammer dat Horst Tappert is overleden, maar hij was wel op leeftijd. De oer-Alte ging hem al enkele jaren geleden voor, net als de acteur van Morse….

    @ Leo: O, ja Schimanski die zag er tenminste nog een beetje appetijtelijk uit ๐Ÿ˜‰
    En helaas ken ik mensen die al veel jonger overleden, dus ik blijf de dag plukken..

  11. Truus zegt:

    Duitse krimi’s keek ik niet wel engelse en een paar amerikaanse. Maar ja, ook bij mij verdringt tegenwoordig de PeeCee de TeeVee. ๐Ÿ˜‰

    @ Truus: Ken het gevoel ja.. Ach nou ja, het is een lekkere afleiding ;-))

  12. fijnegozer zegt:

    Het is voor mij echt heel lang geleden dat ik een Krimi gekeken heb. Wat ik een mooie serie vond; Columbo. Zat intelligent in elkaar.

    @ FG: Ondanks keek ik weer eens Columbo, ja dat was ook weer heel ouderwets leuk. ;-))

  13. rietepietz zegt:

    Ik ben ook al een krimi kijker ,รƒยกls ik kijk dan hรƒยฉ want vaak heb ik het geduld er niet voor en “speel”ik liever met m’n lappie ๐Ÿ˜‰

    @ Riet: Af en toe zit Juan achter het lappie en ik lees dan een boek of kijk tv..

  14. Jeanine zegt:

    Ik hou niet zo van die series, ik ben op het moment helemaal van 24 en Prison Break. Agatha Christie heb ik wel veel gelezen vroeger.

    @ Jeanine: Tja zo hebben we allemaal onze eigen favorieten. Het zou toch heel erg saai worden als we allemaal dezelfde smaak hadden en over hetzelfde zouden loggen. Die variatie, dat is juist het leuke ;-))

  15. maurice zegt:

    kom harry wir gehen……..
    Derrick was mijn facoriete serie in mijn jeugd en lang daarna ook nog.

    @ Maurice: Yep, maar Harry haalt de wagen niet meer.
    Het is wel weer even lekker jeugdsentiment zo ;-))

  16. maurice zegt:

    shimanski: ja ja, in die regenjas en overal schijt aan hebbend! aan regels!

    @ Maurice: Grinnik geen idee of Schimanski een regenjas had, maar dat van de regels aan zijn laars lappend geloof ik gelijk!

  17. maurice zegt:

    de regenjas, en slordige kleren waren zijn handelsmerk! ๐Ÿ˜‰

    @ Maurice: Ik zag de regenjas net, maar de muziek staat me van Tatort nog het meeste bij..

Geef een reactie

