Scheurkalender voor Min

Min kreeg een scheurkalender van de Sint.

Nu had Piet daar wel wat moeite mee.

Want tja, Min scheurt niet in kalenders.

Ze leest ze na als waren het dierbare boeken…

En zou Min nu meer hebben aan budgetadviezen?

Nu ze, dat wist Piet, haar baan gaat verliezen.

Piet dacht, waarmee doe ik haar meer dan een jaar plezier?

Dat is wellicht met adviezen zoals:

Stop meer van jezelf in je leven.

http://www.youtube.com/watch?v=sHuPl_rk97M

Zoek jezelf

Vind jezelf

Wees en blijf alleen jezelf

Min kreeg meerdere pakjes van de Sint waaronder:

De scheurkalender voor je beste jaar ooit, 2009

Van Mira Kirshenbaum.

En ik ga me weer verder op de arbeidsmarkt oriënteren.

Wens iedereen een hele leuke pakjesavond en een prettig weekend;

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

24 reacties op Scheurkalender voor Min

  1. frans54 zegt:

    Zegt de automobilist tegen de agen
    Ik geloof dat U toch wat in de war bent
    Ik ben echt geen “speed offender
    want kijk: ik heb een scheurkalender
    Ik neem een blaadje, elke dag
    en rijd hard omdat dat dan mag
    Dus wat staat U nu te zeuren
    over verbalen en bekeuren
    Vind U daar nu echt iets aan?
    Geef mij dan ook maar zo’n baan.

    Succes met zoeken.

    @ Frans: Oh wat een mooi gedicht!! Dank je.
    Ik ga eerst eens mijn zelfvertrouwen weer wat opbouwen, dan komt alles vast goed..

  2. frans54 zegt:

    Foutje: laatste zin = Geef ook mij dan maar zo’n baan (loopt het beter 😉 )

    @ Frans54: Ik weet niet of ik wel zo geschikt zou zijn als agent, maar degene die mij op zeer korte termijn aan een baan helpt of de beste tip geeft om te zoeken, die zal ik zeer erkentelijk zijn ;-))

  3. chavalbueno zegt:

    Budgetadviezen daar kun je wat mee. En war de scheurkalenders betreft, daar wordt je ook vaak wijzer van. (letterlijk dan)

    @ CB: Ik ben al heel goed in budgetadviezen, al sinds 1992! Maar daar kom ik vast wel eens op terug, want het is wel iets waar ik heel blij mee ben..

  4. chavalbueno zegt:

    Sorry, ‘wordt’ moet natuurlijk ‘word’ zijn

    @ CB: Ach natuurlijk… Maar toch ga ik niet meedoen met het groot dictee, want dan zwem ik in de fouten ;-))

  5. plato zegt:

    Hier geen pakjesavond maar toch leuk van jou
    Van een scheurkalender krijg je nooit berouw
    En een nieuwe baan is geen cadeau
    Maar een echte zeemeermin die vind hem zo

    En natuurlijk de groetjes van Plateau

    @ Plateau: Met geduld en het juiste plan,
    Komt vast alles weer in kruik en kan…
    Volgende week eens wat extra gaan vissen,
    om maar geen goede banenkansen te missen.
    Want ik heb kwaliteiten die ik kan benutten,
    maar ook valkuilen die me opjutten.
    Dus is het zaak om de valkuilen voortaan te vermijden.
    Want daar trapte ik al eens vaker te lang in rond..
    Beter kan ik blijven met mijn voetjes of staart aan de grond..

  6. Alice zegt:

    Wij zijn dol op scheurkalenders, hangt er altijd een op de wc, maar als het kan een vrolijke.
    Fijne Klaasavond

    @ Alice: Nou van deze werd ik wel blij, net zoals die van 1997 (poëzie) 1996 (kalender 1968), 1990 (poëzie).
    En bij mijn ouders hangt al jaren Loesje!
    Vanavond lekker een letter van banket!

  7. kamira zegt:

    Ik stop mijn hele hebben enhouwen in het leven
    En morgen ontmoet ik de sint en zijn knecht
    Ik ben benieuws
    Veel plezier met de scheurkalender

    @ Kamira: Goed plan om je hele hebben en houwen in het leven te stoppen. En veel plezier vandaag met de sint en zijn knecht!

  8. Truus zegt:

    Hahaha Min, ik heb nog hele oude scheurkalenders liggen die ik maar niet weg kan gooien! Het zijn kattenscheurkalenders met elke dag een kattenfoto en een verhaaltje of een tip.
    Succes met zoeken!

    @ Truus: Ohw katten! Tja en ik zal gaan zoeken in alle hoeken…

  9. rietepietz zegt:

    Kon je de slechte dagen maar uit de kalender scheuren
    zodat er op die dag wél leuke dingen gebeuren .
    het lijkt me echt een groot verdriet
    dat er geen baan is in ’t verschiet
    ik ga voor je duimen zovaak ik kan
    het zou práchtig zijn als er een baan door kwam !

    @ Riet: Ik leerde dit jaar juist dat er ook leuke dingen gebeuren als je heel verdrietig of angstig bent.
    Zo sleepte je me eens heel anders de 4-daagse in deze omgeving in..

  10. Vrouw Ekster zegt:

    2009 dat wordt nu dus geen jaar om je te bescheuren, maar aan de andere kant, wie zit daar nu op te wachten eej.

    @ Snippie: We zullen zien wat de toekomst brengt.
    In 2008 verloor ik mijn baan, maar gelukkig kan ik zeggen dat het weer helemaal goed is gekomen met mijn gezondheid. En dat is de winst van dit jaar.
    Zoveel geleerd dit jaar, dat is in geld niet uit te drukken..

  11. Ik hoop dat het je gaat lukken om een leuke baan te vinden.
    En mooi nummer he , blijf ervan genieten.
    Scheur of bescheur ze en prettig weekend.

    @ LG: Ik had een leuke baan, maar ja hadden is niet hebben. Ik ga dit weekend even wat bijslapen en dan maandag weer fris van start met een zoektocht naar die leuke baan voor mij.

  12. Astrid zegt:

    Ik kom je even een fijn weekend wensen.
    Ik heb even niet zoveel puf om te loggen door diverse redenen, maar dat komt wel weer.

    Liefs Astrid

    @ Astrid: Ik kom af en toe gewoon even buurten. Het verbaast mij al een hele tijd dat ik ondanks mijn muizenissen gewoon vrolijk doorlog..

  13. maryan zegt:

    Oh dat vind ik zo’n leuk liedje! Wijs ook.
    Sint brengt bij ons ook elk jaar een scheurkalender, vaste prik, dit jaar hadden we de maankalender, voor volgend jaar een taalkalender. Die van jou lijkt me ook interessant 😉
    Kom je vast die baan tegen die je je wenst ! Succes !

    @ Maryan: Dank je, dat zou helemaal top zijn!

  14. J@n. zegt:

    Bedankt voor de pakjesavond en de weekendwens, ik wens jou hetzelfde en ook nog suc6 bij het zoeken naar werk.
    Gr. J@n.

    @ J@N: Hé weer online, dan kom ik ook nog zo jouw kant op. Enne tja ik hoop ook dat ik snel suc6 heb met zoeken!

  15. Keepsmiling zegt:

    Het aller-aller belangrijkste wat er is:
    Blijf jezelf!!!!

    Hoop dat je een fijne pakjesavond gehad hebt..?
    Wij vieren het met Kerst.

    Fijn weekend !!
    Liefs

    @ Keepsmiling: We hadden het al gevierd en nu aan het voorbereiden voor de kerst. Ach het komt allemaal op zijn of haar pootjes terecht 😉

  16. wilma zegt:

    Hoi Min,
    Allereerst een fijn weekend.
    Suc-6 met zoeken naar werk…
    en hoop dat je fijne pakjesavond hebt gehad?
    liefs:Wilma.

    @ Wilma: Pakjesdag was bij ons al 23 november.
    Maar gelukkig had ik deze week veel Sintvertier,
    En dat werkzoeken, hoop dat ik snel succesvol zal zijn.

  17. Sinterklaas zegt:

    Sinterklaas en zijn Pieten zijn bezig met de voorbereidingen voor de terugreis naar Spanje, terug naar het Sinterklaashuis!
    Dit spel was een succes en wij hebben er veel plezier aan beleefd ook al kostte het ons allen vele uurtjes aan dit computerbeeldbuis!

    Sinterklaas en zijn Pieten willen jou heel hartelijk dank zeggen,
    en een klein ‘dank-je-wel’ cadeautje op je log leggen!

    Volgend jaar komen we terug, zet jij dan ook weer je schoen?
    Wij hopen dat jij dan ook weer mee zal doen!

    Voor nu, bedankt en tot ziens, Sint en Pieten zeggen ‘dag’!
    Wij hopen dat 2009 voor jou een fantastisch jaar worden mag!

    Lieve groeten en graag tot volgend jaar,
    dan zien we elkaar hier weer terug, reken maar!

    @ Sint: Dank voor het spel, en 2009: dat zien we snel..

  18. Jeanine zegt:

    Wat een leuke scheurkalender! Ik heb de scheurkalender van Loesje gekregen, maar die had ik zelf al gekocht een week geleden:) Ik ga deze dus maar aan iemand geven met Kerst want hij is echt geweldig!

    @ Jeanine: Nou ik hoop er ook veel plezier aan te beleven.
    Het blijft altijd lastig iemand een heel leuk kado te geven.

  19. Newilé zegt:

    Hoi hoi…medespeler.

    Ik dacht, ik ga nog eens een rondje maken…ga langs de mensen die ook hun hersentjes hebben laten kraken.
    Bij het spel van Sinterklaas…het is over nu, helaas.

    Heb veel gelezen, veel gezien…veel plezier gehad, dat telt voor tien.
    Op deze manier kom je nog eens ergens…en blijf je niet hetzelfde rondje draaien telekens.

    Ik heb heel wat linken opgeslagen, zodat ik nog eens langs kan komen deze dagen.
    Gelukkig heeft de Sint beloofd, dat hij volgend jaar weer een spelletje bekokstoofd.
    Uiteraard doe ik dan ook weer mee, al moet het vanuit het internet café.

    Ik wens je een hele fijne en gezellige feestmaand toe…geniet ervan en wordt niet moe.

    Liefs
    Newilé

    @ Newilé: Zo dat is ook een mooi gedicht.
    En ik geniet nog even na van al dat vertier met die spellen.
    Of ik volgend jaar weer mee ga doen, tja ik durf het je nog niet te vertellen.
    Zal ook weer eens een rondje langs de spelers maken..

  20. Vedat zegt:

    Bij minder economie is er meer arbeidsmarkt, Min. Het voordeel is, dat er meer te zoeken valt, maar minder te vinden. Ik wens je oprecht een kort verblijf op de markt. Het is de minst gezellige markt.

    @ Vedat: Helaas weet ik dat inderdaad al uit ervaring. Ik was ooit langdurig werkloos..
    Maar goed resultaten uit het verleden zijn hoop ik geen garantie voor de toekomst..

  21. tagrijn zegt:

    Ik scheur de blaadjes er wel af, maar ben dan zo gek die al jaren op volgorde te bewaren…

    @ Tagrijn: Ik ken ook mensen die leuke blaadjes uit de scheurkalender inlijsten ;-))

  22. novelle zegt:

    ja nou ik koop altijd en gedichtenscheurkalender en alleen de mooie aansprekende bewaar ik.
    Min wat voor werk zoek je nu? iets anders of iets wat je eerder ook deed?

    @ Novelle: Is ook een idee ja, ik bewaar echt te veel ;-))
    En ik durf nog niet te zeggen waar deze banenzoektocht mij zal brengen, misschien wel een combinatie van oude en nieuwe dingen..

  23. Ik en Mij zegt:

    Ik heb alle agenda´s nog vanaf de brugklas tot nu. Het zijn ook ware herinneringsboekjes. En als ik dan de zolder weer eens reorganiseer, dan lees ik steevast een aantal agenda´s door. Zo leuk. Dus ook voor mij geen scheurkalender….tenzij je ze in kan binden.

    @ Ik en Mij: Herkenbaar ja!! Want ook de agenda’s van de afgelopen 5 jaar liggen hier nog.

  24. Aline zegt:

    Succes met solliciteren…

    @ Aline: Dank je! Vandaag (10-12-08) weer wat hulpbronnen aangeboord, dus wie weet..

Geef een reactie

