Stippestappestippestap

Voor Pim, Frits en Ida

Hoor je dat ?

Wat moet ik horen?

Ik hoor wat op het dak!

Op het dak daar loopt een paard,

Stippestappestippestap..

Het is het paard Amerigo van Sinterklaas.

In het maanlicht zie ik ook een zwarte Piet.

Waarom ze daar lopen?

Ach dat weten jullie nog niet?

Ze zijn jullie schoorsteen aan het zoeken,

Om wat kadootjes te brengen,

Ik zag net de Pieten al met puzzelboeken.

Om wat van de zee en de wereld te leren.

Piet neemt jullie graag mee op een reis.

Pim, Frits maar ook Ida jullie kunnen in deze boeken gaan lezen.

Ook kun je er dankzij de puzzelstukken mee spelen.

Piet kocht deze boeken bij de Fair Trade.

Want ze wil niet alleen jullie iets schenken,

Maar ook aan andere kinderen in de wereld denken..

Ring Ring Ring: En dan nu een heel leuk bananenliedje voor Fair Trade:

http://www.youtube.com/watch?v=4k_WfIBbcws

 

Dit bericht werd geplaatst in Familie. Bookmark de permalink .

11 reacties op Stippestappestippestap

  1. Aline zegt:

    Heerlijk weer… prachtig hoor moet er niet aan denken al dat gerijm is niet voor mij weg gelegd…

    @ Aline: Nog even en ik ga aan een gedichtenwedstrijd meedoen, dat ben ik toch al jaren van plan ;-))

  2. fijnegozer zegt:

    Je bent al helemaal in de Sinterklaasstemming he. Kan ook haast niet anders natuurlijk. Maar nog heel eventjes wachten.

    @ FG: Vandaag is het alweer pakjesavond, dus dat is toch wel heel erg rap gegaan de tijd..

  3. wilma zegt:

    ooo, ik kom graag in de W-winkel, mooie spullen hebben ze daar :-)).
    nu wij toch iets gaan doen met St.Klaas moet ook ik nog een gedicht gaan maken!
    Heerlijk swingend lied!
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Leuk dat jullie toch pakjesavond vieren, wens jullie veel plezier!!

  4. Mannie zegt:

    Wat ben jij mooi aan het dichten! Ik kom er helemaal van in sinterklaasstemming en het herinnert me eraan dat ik ook nog een gedicht moet gaan maken…thanx!

    @ Mannie: Graag gedaan en dankzij dit bericht keek ik ook weer eens hoe het met je ging. Gossie, je bent lekker aan het bewegen!

  5. Alice zegt:

    Wat en prachtig gedicht weer Meermin, leuk dat je het met ons deelt.

    @ Alice: Dank je en dat deed ik graag hoor.
    Want tja Sint gaf de kado’s dit jaar nog zonder de gedichten..

  6. Truus zegt:

    Alweer zo’n vrolijk liedje en dan ook nog eens voor het goede doel. 🙂 Ook al hebben jullie Sinterklaas al gevierd, je hebt nog flink wat napret zie ik. 😉

    @ Truus: Tja ik probeer elke dag ergens van te genieten, maar dat lukt soms niet hoor.
    Dankzij Sint heb ik deze week wel pret,
    dus mijn schoen maar weer eens gezet ;-))

  7. Vedat zegt:

    Vroeger hadden wij een plat dak en daar was ik maar wat blij om. We hadden zelfs twee schoostenen, eentje voor de achter kamer en eentje voor de voorkamer. Sint en Piet konden zich veilig voelen op mijn dak.

    @ Vedat: Ach wat een mooi beeld, de achter- en de voorkamer met ieder een eigen schoorsteen.
    Waar stond je schoen?

  8. Jeanine zegt:

    Charlet verklaart Amerigo voor gek!

    @ Jeanine: Een wijs paard die Charlet!

  9. rietepietz zegt:

    De open haard blijft zonder vuur
    Op Sint wacht ik al menig uur
    Voor ons heeft hij pas zondag tijd
    hij zei dat het hem wel erg spijt!

    @ Riet: Bij ons kwam hij al de 23e.
    Dus ik heb nu al weken plezier van die dag met Sint ;-))

  10. Pim, Frits en Ida!
    Das nog eens nostalgie!!

    (eindeloos moeten lezen op de basisschool)

    @ Ikbenhetismij: In dit geval zijn het mijn tantezeggertjes, maar ze danken hun namen inderdaad aan de boeken van Bomans.

Geef een reactie

