Amor’s Sint ABC

A = Aankomst van Sint en zijn gevolg

B = Boek van Sint

C = Cadeaus

D = Duiten van chocola

E = Een Sinterklaas liedje zingen

F = Feestavond

G = Gedichten

H = Haver voor het paard

I = Inpakken door de pakjespieten

J = Juichend: Dat wol ik!!

K = Kinderfeest

L = Lootjes trekken

M = Maanlicht; Zie de maan schijnt door de bomen!

N = Nieuwsgierig (zou die goede Sint wel komen?)

O = Ontvangst Sint (Kom maar binnen !)

P = Pakjesboot

Q = Quiz: Wie nam wat van Piet mee?

R = Raad eens wat er in je pakje zit

S = Surprises

T = Taai taai

U = Uitpakken

V= Voorpret

W= Wenslijstje

X = Op deze plek heeft Piet de pakjes verstopt

Y = IJverig

Z = Zwarte Pieten

_ _ _ 

In 1995 leerde ik Juan kennen.

En de hele familie met aanhang van Juan erbij.

Zo leerde ik ook hun manier van Sinterklaas vieren kennen.

Dat werden hele mooie herinneringen erbij.

In het ABC hierboven staan heel wat dingen die daarmee te maken hebben.

De eerste Sint met Juan zal ik nooit meer vergeten.

Ik mocht op schoot bij de Sint (helaas, ik heb er geen foto van)

En Sint, die heel goed wist waar wij elkaar voor het eerst zagen,

wilde natuurlijk graag weten wat ik bij die eerste ontmoeting dacht.

Tja Sint, voor jou een vraag voor mij een weet,

dat was, denk ik, toen mijn lachende kreet.

http://www.youtube.com/watch?v=OVMvde8NNaQ&feature=related

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Amor’s Sint ABC

  1. Xander zegt:

    Leuk een Sint ABC, goed idee voor een gedicht….

    @ Xander: Gossie nou ben ik wel benieuwd hoor ;-))

  2. Trui zegt:

    Leuk is dat hè? Als je in een nieuwe familie terecht komt, leer je ook een heleboel nieuwe dingen.

    @ Trui: Ik leer elke dag wel weer nieuwe dingen dankzij (schoon)familie, vrienden, collega’s (ook loggers), buren, boeren en buitenlui ;-))

  3. Vrouw Ekster zegt:

    ik zag een blozende juan langskomen!

    @ Snippie: Had een foto gemaakt, dat had ik wel willen zien ;-))

  4. Alice zegt:

    Ik ben al helemaal in de sint en piet roes, na jouw mooie abc. Gaat het dan toch goedkomen met onze sinterklaas?

    @ Alice: Ik hoop het! Maar ja ik heb het al gevierd, dus ik weet dat het hier al goed gekomen is ;-))

  5. wilma zegt:

    Prachtig ABC!!
    Heerlijke muziek…
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Dank je. Juan heeft een aantal CD’s van Eros.
    En die hebben we al heel vaak lekker opgezet.

  6. Jeanine zegt:

    Als ik mocht kiezen ging ik bij Juan op schoot zitten:) Het is maar goed dat ik geen Sint ABC ga maken! Maar een kerst ABC, hé dat ga ik dan maar eens doen:)

    @ Jeanine: Op Juan’s schoot zit meestal de kat al 😉
    En een kerst ABC, mmm, dat is wellicht een leuk idee!

  7. rietepietz zegt:

    Heel vindingrijk gedaan dat Sint ABC .Er is toch wel veel plezier te beleven rond het 5 decemberfeest!

    @ Riet: Ik heb het feest al gevierd, maar ik beleef er inderdaad nu ook nog plezier aan 😉

  8. Truus zegt:

    Leuk, leuk ,leuk! 🙂

    @ Truus: Dank je!

  9. Aline zegt:

    Super leuk zo’n ABC…

    @ Aline: Op verzoek gemaakt voor de Sint!

  10. tagrijn zegt:

    Voor jou is Sinterklaas vieren gewoon een abc’tje geworden.

    @ Tagrijn: Tegenwoordig verzamel ik gewoon het hele jaar daar ideeën voor. Veel minder stress!

  11. Mooi ABC geworden, en Sinterklaas vieren op de echte manier is gewoon perfect.
    Maar ehhhhhhh,………………..hoe zat het nou met die eerste ontmoeting hahhaahhahah

    @ LG: Dank je en voorlopig mag ik nog heel wat jaartjes van de Sint gaan genieten.
    Tja en eerste ontmoetingen blijven gewoon heel bijzonder ;-))

  12. novelle zegt:

    heee die is leuk.Het abc met sinterklaas

    @ Novelle: Dat was op verzoek van de Sint 😉

  13. De Sint gaat aan ons huisje voorbij…toch wel vreemd hoe snel dit feest Min of Meer buiten je belevingswereld gaat vallen als de kids groter groeien.
    Het wordt voor ons een Kerst-ABC-tje!

    @ Libra: Wij hebben de Sint al gevierd en we zijn nu aan het nadenken over het kerstdiner.

  14. chavalbueno zegt:

    De Sint met een meermin op schoot. Dat hadden mooie foto’s kunnen worden.

    @ CB: Vandaar dus dat ik dat als kind niet deed!! ;-))

  15. Vedat zegt:

    Alle letters gebruikt, knap hoor. Jij krijgt vast van Sinterklaas de letters van het alfabet in chocolade.

    @ Vedat: Ik heb hier nu zo’n hele grote banketletter ;-))

Geef een reactie

