Sinterklaasspel; gedicht voor Melody

Voor Melody zou Piet wel willen zingen,

van allerlei musicaldingen.

Want het is nog een paar nachtjes slapen te gaan,

voor ze weer wat op haar musical agenda heeft staan.

Wat heeft Melody nog meer aan haar web-log toevertrouwd:

Afslankplannen en nu over 9 dagen 25 jaar getrouwd.

In die mooie klompen, Melody, stopt Piet dus alvast een lied.

Zodat je straks er in een nieuwe mantel prachtig uitziet.

http://www.youtube.com/watch?v=cU0bpDWtGnU

http://sinterklaas.web-log.nl/sinterklaas/

http://melodymusic.web-log.nl/melodymusic/blog_index.html

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

24 reacties op Sinterklaasspel; gedicht voor Melody

  1. fijnegozer zegt:

    Goeiemorgen Min. Dat is niet mis wat je hier aan poëzie neerzet. Joost van den Vondel zou er met z’n oren van gaan klapperen. In jou schuilt dus niet alleen een groot schrijfster maar klopt ook het hart van een dichter.

    @ FG: Arme Joost en zijn oren. En met dichten heb ik mijn hart al heel wat grammetjes lichter gemaakt ;-))

  2. Truus zegt:

    Hé wat leuk, Min is ook al aan het dichten geslagen.

    @ Truus: Yep, heerlijk!!

  3. Aline zegt:

    Heel mooi gedicht… 😉

    @ Aline: Dank je.

  4. Vrouw Ekster zegt:

    Al helemaal in de sfeer! leuk gedicht. in een paar regels krijg je al veel mee over iemand.

    @ Snippie: Tja en ik heb pakjesmiddag al gehad en ik mistte daarbij de gedichtjes zeer..
    Dus dit was mijn kans om er toch minimaal eentje te maken.

  5. J@n. zegt:

    Mooi in elkaar gefreubeld Min. Had ik maar zo’n dichtersduim;-))

    @ J@n: Hij wordt uitgeleend hoor, op verzoek.

  6. Trui zegt:

    Zo hé! Min is ook al aan het dichten geslagen! Leuk!

    Leuk dat nummer uit Joseph, the musical. Ik heb eerste de Engelse zoektocht gevolgd en daarna de Nederlandse. Freek was niet echt mijn keus, maar ja, daar houdt men geen rekening mee.:-))

    @ Trui: Ik volgde het via uitzendinggemist, dus toen bekend werd wie er had gewonnen heb ik de laatste afleveringen niet eens bekeken..
    Enne ik vind dichten echt helemaal top!

  7. Rinkje zegt:

    Goedenmorgen Min.

    Kom even kijken bij je op je web-log.
    Was hier nog niet geweest en ja we moesten even langs gaan he bij de medespellers.
    Dus zodoende kom ik even langs.
    Wens je een fijn spel vanavond toe.

    Knf van Rinkje.

    @ Rinkje: Ik heb dankzij het spel al heel wat leuke nieuwe logjes om te bezoeken ontdekt. Deze hobby gaat de hand uit lopen ;-))

  8. Min zegt:

    Had ik al niet eens gezegd dat ik bij buren hele andere mensen in gedachten heb dan de meeste mensen?
    Ik ga nog wat dichten.
    Nu voor Kroosduiker ;-))

    Whoehahaha!

  9. Sannie zegt:

    Een dagje later dan gepland
    Wordt ook jouw log met een bezoekje verwend
    FF snuffelen bij de andere schoenen in het spel
    Dat doet iedereen toch wel
    Nieuwschierig is deze piet
    Maar ja wie is dat niet
    Veel geluk met het Sinterklaas spel
    Wie weet win jij wel…..

    @ Sannie: Haha nou dan steek ik een vlag uit hoor 😉

  10. Sinterklaas zegt:

    Sinterklaas komt snel even spieken, om te zien of jij het spel niet vergeet misschien.
    Nee hoor, Sinterklaas is weer gerustgesteld nu hij ziet dat jij lekker mee ‘spelt’.
    Sint en Pieten wensen jou dan ook veel plezier en wie weet wordt jij wel de winnaar en staat dat over een weekje hier!

    @ Sinterklaas: Tja als ik alle opdrachten zo ga vervullen dan val ik toch echt met prijzen buiten de boot ;-))

  11. Melody zegt:

    Lief gedichtje, heel erg bedankt, vooral de link naar Freek erbij vond ik helemaal top!
    Freek is naar mijn idee wel 1 van de kandidaten die die rol t meest verdient en hij zet m dan ook helemaal geweldig neer, al is de musical verder niet zo bijzonder helaas….
    Bedankt hoor!!!
    Lieve groeten Melody, veel plezier bij het Sinterklaas-Spel!

    @ Melody: Graag gedaan!!

  12. Melody zegt:

    Ook Melody komt bij jullie allemaal even op bezoek,
    wiens namen staan in het Sinterklaas-Spel-Boek.

    Met een gedichtje op Sinterklaas-akkoorden,
    wil zij hier ook iets verwoorden.

    Met tonen uit een Sinterklaas-lied,
    komt zij hier en vergeet jou ook niet.

    Melody wenst jou veel plezier en succes,
    met het spel dat leuk is zonder een moeilijk les.

    De komende week dus veel pret beleven,
    Sinterklaas is er altijd maar enkele weken en dat is maar even!

    Melody groet jou dus met veel liefs in dit bericht,
    en gooit deze reactie bij deze weer dicht!

    @ Melody: Zo hé dat is ook een mooi gedicht ;-))

  13. kroosduiker zegt:

    Met plezier zag ik je blog
    las over handen en politiek
    Sint-rijmpjes en liedjes zag ik ook nog
    en Min is een echte vakantiefreak
    De letter M is dus voor jou
    geniet van ’t spel, ik zie je gauw.

    @ Kroossie: Jammie!! Dank je ook het gedicht smaakte me zeer goed 😉

  14. Newilé zegt:

    Zo…!! zat ik net te bedenken, ik zal ook al die andere deelnemers eens wat aandacht schenken.
    Om hun plezier te wensen en zus en zo…dat is voor jullie mijn kado.

    En wie dit spel ook winnen zal, het maakt niet uit, `t ging om de lal.
    Want uiteindelijk hebben we 7 dagen, met z`n allen dit spel gedragen.

    Even gelachen en lopen dollen, als een stelletje zottebollen.
    Dus have fun en maak plezier..tot volgend jaar en ook weer hier..?

    groetjes
    Newilé

    @ Newilé: Deze zottebol heeft hier in ieder geval veel plezier mee ;-))

  15. Alice zegt:

    Hehe, is al weer sinterklaas? Leuk gedichtje min, Melody zal er blij mee zijn.

    @ Alice: Tja ik keek in eerste instantie dus naar mijn buurvrouw aan mijn rechterhand… En Melody heeft me er al voor bedankt.
    Ach kon ik er nog eentje extra maken 😉

  16. mieke zegt:

    Kindje, die afvalplannen, laat die maar mooi voor wat het is. Best een aardig gedichtje, btw.

    @ Mieke: Dank je Mieke. Maar ik laat voor mijn gewicht geen wijntje staan ;-))

  17. Saskia zegt:

    Hoi Min,

    Bedankt voor je bezoekje.
    Het was even zoeken wie Min was vanwege de link die je niet kon plaatsen.
    Waarschijnlijk even een storing denk ik.
    Ook jou wens ik heel veel plezier met het Sinterklaasspel

    Groetjes Saskia

    @ Saskia: Ik bezocht je graag hoor en dat spel vind ik ook wel zeer plezant.

  18. frans54 zegt:

    Het is een leuk feest met al dat dichten,
    maar niemand bedacht om mij in te lichten
    dus dicht hier maar snel spontaan
    zodat mijn kunsten niet verloren gaan.

    @ Frans: Tja dat spijt me dan toch zeer!
    Wist niet dat je zo mooi kon dichten,
    anders was ik je echt wel komen inlichten..
    Want dit smaakt ook wel naar meer!

  19. tagrijn zegt:

    Je weet dat Sint
    alle kinderen Mint,
    maar Min zal hij nog Meer beMinnen,
    dankzij haar fraaie Minnezinnen.

    @ Tagrijn: Oh Tagrijn dank je wat een fraai gedicht!
    Brengt een hele grote lach op mijn gezicht!!

  20. een Oldtimer zegt:

    Ik heb het al eens eerder verteld op een zekere Sinterklaasavond, toen de Sint en Piet bij ons binnen waren, er werd aangebeld en er een tweede Sinterklaas en Piet aan de deur stonden.

    Wat was er gebeurd? Ik had, om alles goed te controleren, zo dat er niets verkeerd kon gaan, voor de tweede keer naar Sinterklaas gebeld en die vertelde mij dat hij blij was dat ik weer belde, want hij had onze naam niet bij zijn te bezoeken adressen staan. Hij bood daar voor zijn excuus aan en ik dacht: het is maar goed dat ik nog even gebeld heb.

    Die avond voelde ik mij echt, om zo te zeggen, een uitgesproken Sinterklaas, want het bleek dat ik een heel andere Sinterklaas had gebeld.

    Gelukkig hebben de kinderen en de aanwezige Sint en Piet niets van dit voorval in de gaten gehad. Wel vroeg Ria toen ik de kamer weer binnen kwam: “Waarom bleef je nu zo lang aan de deur, je had toch kunnen zeggen dat je geen tijd had omdat Sinterklaas op bezoek is.”
    Ja, dat had ik kunnen zeggen, dan had ik minder staan te stotteren aan de deur.

    @ Oldtimer: Zo’n verhaal vergeet je nooit!! Heb ik gelijk een idee voor morgen!!

  21. Jeanine zegt:

    Goed gedicht:) Ik ga maar geen Sinterklaasgedichtjes maken, daar kan niemand vrolijk van worden!

    @ Jeanine: Tja en zo laat ik het zingen aan anderen over
    ;-))

  22. Plato zegt:

    Hah, jij doet ook al mee met de Sint. Ik ben schoen 24. De nieuwe leeftijd van mijn dochter.

    @ Plato: Ik had je schoen al gespot. En ik zal zo mijn gedicht ervoor bij je zetten 😉

  23. Vedat zegt:

    Dus jij hebt slechte voornemens. Geen marsepein meer eten of minder. Niet meer speculaas eten of ook minder, om van al het andere lekkers maar te zwijgen. Arme snoeppiet, komt hij voor niks bij jou.

    @ Vedat: Oh lekker hoor marsepein, speculaas!!
    Enne ik wil het best wel verder verdelen met de snoeppiet 😉

  24. rietepietz zegt:

    Och heden ook deze Rietepietz
    wist over Sint gedichten nietz
    geen nood ,dan schudt ze snel de mouw
    en maakt alsnog een dicht voou jou
    ze leest niet verder over “het spel”
    want met de tijd zit ze wat knel !

    @ Riet: Ook ik zit niet al te ruim in mijn tijd
    Vandaar dat ik soms heel erg snel langs je log rijd.
    Dank dus voor je gedicht,
    want die reacties op het log geven het een gezicht.
    Ook ik zit met mijn tijd wel eens knel,
    Maar ach een weekje tijd maak ik voor “het spel”

Geef een reactie

