Nadruppelen

Bij het familiefeest zag ik nog heel veel mensen

waar ik nog geen letter over geschreven heb.

(Of juist wel, maar ze hebben hier allemaal andere namen 😉 )

Maar ja dan zegt Hilde aan het eind van het weekend,

Op weg naar de auto:

“Zo, en dan gaan we zo die lolly van Ida verdonkeremanen”.

En die lolly was nog zo rond als de maan.

En mijn theater om de hoek heeft ineens dit jaar toch nog Acda en de Munnik op bezoek.

Tja zo’n kans laat ik dan maar niet aan mijn neus voorbij gaan.

Een leuk kadootje zo vlak voor de feestdagen.

Voor de feestdagen heb ik al het één en ander in huis.

Ook kochten we nog wat extra verlichting om het huis verder op te frissen. (Dat doen we stapje voor stapje)

Schoten we toch pardoes in de min, want tja we hadden de economie al zo gespekt door ons spaargeld voor een andere grote grijze auto (tweedehands) te gebruiken.

En nee de min stond er niet lang, want wat er ook gebeurt.

Sinds mijn verblijf in Amerika zorg ik ervoor dat er van spaargeld genoten kan worden.

Want geld daarvan geniet je veel meer, als je het gebruikt voor dingen waar je het voor reserveert.

Daarom hou ik ook zo van mijn niet koopdagen, die hebben namelijk zo’n leuk spaardoel.

Ga ik nu weer lekker een tijdje wat minder geld besteden en op zoek naar een nieuwe baan, dan komt dat spaarplan voor juni en december 2009 vast helemaal in orde.

Ik gooi even een hengeltje uit, want tja soms voel ik me een schaap met 5 poten:

http://nl.youtube.com/watch?v=FLpPGhVqNjM&NR=1

Morgen plaats ik mijn Wow-verhaal met melancholie.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

17 reacties op Nadruppelen

  1. J@n. zegt:

    Toen ik de titel van je logje zag dacht ik aan iets heel anders Min…;-)

    @ J@n: Ohw Hilarisch!!! Zo had ik het niet bedoeld hoor!!
    Maar nu laat ik het toch staan die koptekst..

  2. Trui zegt:

    Een beetje van alles wat in je logje vandaag, maar je eindigt met een geweldig leuk nummer uit het “echte” Schaep!

    @ Trui: Een ditjes en datjes log, inderdaad.
    Van het Schaep ken ik dan vooral de liedjes, dankzij de platenkeuze van Hilde.

  3. Alice zegt:

    Dat wordt nog een heerlijk avondje voor je met Acda en de Munnik zo vlak voor kerst, geniet er maar van. en de min wordt wel weer een plus als je veel niet-winkelt.

    @ Alice: Ik hou niet eens zo van winkelen, dus dat komt goed.

  4. Jeanine zegt:

    Oh Min, ik heb me een paar weken geleden ook vergrepen aan de kerstverlichting:) Van die mini ouderwetse lantaarnpaaltjes met echte lampjes er in…….. zo schattig. Maar zo onnodig ook:) Hahaha, ik wil een kerstdorp en dacht ik koop ieder jaar wat. Dit jaar het sneeuwkleed en de lantaarntjes dus. Leuk dat je nog zo’n uitje hebt voor de feestdagen!

    @ Jeanine: Hopelijk heb je er gewoon heel veel plezier van.
    De eerste (buiten)lamp hangt nu op zijn plek, kan die mooi ons voordeurpad verlichten..

  5. Aline zegt:

    Acda en de Munnik hebben wij laatste zelf hier gezien en die zijn echt heel goed… 😉

    @ Aline: Ik ga ze voor het eerst live zien..

  6. Truus zegt:

    Je hebt dus min of meer een beetje (te) veel geld uitgegeven. Leg je staart op die knip en hou hem dicht tot je weer genoeg hebt om hem te vullen. 😉
    Leuk nummer uit “Schaep”. 🙂

    @ Truus: In ieder geval meer dan ik had begroot ;-))
    Want tja ik hou nu eenmaal naast taal ook van cijfertjes…

  7. Wilma. zegt:

    Heej Min,

    Ik denk niet dat wij iets zullen versieren voor de kerst…Hangt een beetje van de verbouwing af. Misschien een klein boompje?

    Acda & de Munnik is altijd goed, zou ze graag eens in het echt willen horen. Geniet ervan.

    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Klein boompje, mmm is wellicht wel een idee. Onze huiskamer is lang en smal, vandaar dat we onze grote kunstkerstboom na ruim 10 jaar gebruik weg deden en nog niet er iets voor in de plaats kochten.

  8. Leo zegt:

    De regering hoeft jullie dus niet te stimuleren geld uit gte geven voor de economie, zoveel is duidelijk…

    @ Leo: Tja helaas kan geld maar één keer uitgeven. En tja ik heb me wel afgevraagd hoor wat wijsheid is…

  9. Keepsmiling zegt:

    Hahaha….ach..je hebt het nuttig besteed.
    Bij mij valt er weinig uit te geven dit jaar, en ik bedenk me ineens dat ik in mijn nieuwe huisje niet eens plaats heb voor de kerstboom..:-(
    Pfff…dat gaat nog een probleem worden. 😛

    Fijne avond!!!

    @ Keepsmiling: Wij zijn al bijna 2 jaar kerstboomloos en dat bevalt uitstekend. Wij leggen de kerstballen gewoon in een grote glazen vaas.

  10. Ik herken mezelf in jouw log zeemeermin. Wat mijn verlichting betreft in deze donkere dagen voor kerstmis,heb nu de keuze tussen kaarsen en elektriciteit want ze (de machthebbers)gaan mij niet liggen met hun steeds meer betalen voor zoveel minder halen. Ik stook reeds half om half(dan weer mazout, dan weer hout) en eet ook de helft minder dan vroeger. Ik ben dus op de goede log euh weg. Ik zet de tering dus naar de nering lang voor het eigenlijk echt moet…Ik wacht met ongedult op je wow verhaal min…

    @ Woordwisseling: Mazout en hout, tering en nering??
    Je krijgt bonuspunten hoor!! Want op tijd de bakens verzetten kan een heel hoop leed voorkomen..

  11. Vrouw Ekster zegt:

    waar gaat die lolly nou precies over?

    @ Snippie: Zie had ik er toch beter bij kunnen zetten.
    Verdonkeremanen was het Wow woord vlak voor het familiefeest. En ik vond het zo komisch dat Hilde het gebruikte om Ida die lolly af te troggelen…
    Ik zocht dus eigenlijk een bruggetje tussen het ene en het andere Wow-woord…

  12. Leuk joh een avonje Acda en de Munnik, en heerlijk om ergens voor te sparen en het dan te kunnen kopen, dan geniet je meer.

    @ LG: Ik heb nu al voorpret enne alleen het huis is hier met vreemd geld gefinancierd ;-))

  13. Weegschaal zegt:

    Hahaha ja mooi ’t Schaep…. en dat dan Lena mee wil met de “jongens”… Maar uiteindelijk vist ze achter het net, toch?

    Acda en de Munnik: wat een heerlijkheid! Ik ga mijn verlichting zaterdag nog wel krijgen in de vorm van De Dijk. Voor het overige zal ik het doen met wat ik al in huis heb…

    @ Libra: De Dijk, ohw die zijn ook zo goed. Maar ja ik kan niet overal naar toe, zo ruim is het budget nou ook niet ;-))

  14. Vedat zegt:

    Voor de feestdagen mag je in de min staan. Dat betekent, dat je de economie een push up hebt gegeven. Zo kun je meer genieten van de verlichting, die jij de feestdagen geeft en omgekeerd.

    @ Vedat: Ik sta liever niet in de min hoor.. Maar gossie jij geeft er wel een mooi poëtisch beeld bij..
    Ga ik nog even van genieten.

  15. Jeanine zegt:

    Gezellig zo’n buitenlamp!! Ik zal tegen die tijd wel even een foto op mijn weblog zetten van die lantaartjes. Ze zijn volkomen overbodig, een total waste of money, maar zoooooooo schattig:)

    @ Jeanine: Het klinkt echt niet alsof je je geld in een bodemloze put gegooid hebt hoor. Je gaat er toch niet maar een uurtje (of nog erger een milliseconde) van genieten??

  16. rietepietz zegt:

    Alléén maar sparen is niet goed , dat klopt .Geld moet ook rollen om de economie draaiende te houden dus … helemaal top gedaan hoor , geniet ervan dan is het geen weggegooid geld !

    @ Riet: Er komt vast wel eens een logje hoe lang ik van geld wat ik wel uitgeef kan genieten…
    En geld gooi ik doorgaans niet in een bodemloze put ;-))

  17. Plato zegt:

    Maar hoe is het nou met die lolly afgelopen. Want qua verhaal blijft die gewoon maar een beetje hangen. En dat verdient die lolly niet.

    @ Plato: Ik zal het eens navragen, maar ik heb zo’n vaag vermoeden dat de lolly Ida gestolen kan worden.
    Vandaag verloor ze haar allerliefste dierenmaatje ;-(

Geef een reactie

