Staart

Kijk staarten zijn heel mooi

Vind ik hoor

Ik kan die van mij parmantig in de lucht steken

Om me heen rollen.

En ik struikel er nooit over.

Dankzij die staart bewaar ik mijn evenwicht.

En kijk als kat kan ik natuurlijk alles uit een boom kijken.

Toch???

Blijkbaar kennen vogels dat spreekwoord niet, want ze vliegen mijn mond niet in.

Of schuilt er dan toch waarheid in dat je een kat alles wijs kunt maken??

Kijk ik spreek klare taal ik noem een kat een kat.

Nee, zegt mijn mens, ik pas me een virtuele staart aan.

En dan noem ik me, afgekort, Min.

Nou Min ik daag je uit, laat zien dan die staart!!

Madame M.

Met dank aan Riet voor het idee, hoe fotografeer ik een meermin??

Voor het antwoord:

http://nl.youtube.com/watch?v=_aWcP1mM5mA&feature=related

En nog wat meerminnen en muziek:

http://nl.youtube.com/watch?v=9T5IkwB6kWQ&feature=related

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Water. Bookmark de permalink .

25 reacties op Staart

  1. Wilma. zegt:

    Allereerst vind ik het heel knap gemaakt! Lek hoor zo met die foto..Ben jij het zelf op die foto?
    Heerlijk muziek. Wat zijn er veel liedjes over het water & de zee he…
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Nee, helaas zulk mooi lang haar heb ik alleen als ik een pruik op zou zetten. Het hangt bij mij tot op mijn schouders, en dat is al aardig lang voor mijn doen.
    En de liedjes zijn echt nog lang niet opgedroogd ;-))

  2. maryan zegt:

    in de digitale/virtuele wereld kan alles.. 🙂

    @ Maryan: Ja en je vind er ook van alles, zelfs als je er (nog) niet op zoek naar was ;-))

  3. fijnegozer zegt:

    Hoi Min, ik vind dat die kat van jou nu toch wel een behoorlijk dikke staart begint te voeren. Da’s vast geen katje om zonder handschoenen aan te pakken.

    @ FG: Ach ze ligt nu alweer uren voor dat toestenbord te dromen. Enne ze mag af en toe van me denken dat ze de baas is. Maar ze eet uit mijn hand hoor ;-))

  4. J@n. zegt:

    Hoe krijgen ze het voor elkaar!!?

    @ J@n: De wondere wereld van fotografie is soms gewoon heel veel magie..

  5. fijnegozer zegt:

    @J@n zit je weer gelijk met mij te kijken 🙂
    Alleen keek ik het filmpje pas NA m’n reactie.

  6. Xander zegt:

    Leuk geschreven, dat filmpje maakt het helemaal af.

    @ Xander: In dit geval had ik het filmpje en het muziekje nog voor het log er was..

  7. Truus zegt:

    Er gaat niets boven een echte, warme kattenstaart hè Madame M. 😉
    Min, ik heb (je) staart gezien, ’t is een mooie hoor. 🙂

    @ Truus: Ik vind alle staarten wel leuk ;-))

  8. Trui zegt:

    Haha, leuk filmpje. Is dat ook de manier, waarop jij jezelf gecreëerd hebt?
    Ik zou toch eens een hartig woordje spreken met die kat van jou, ze wordt wel erg brutaal.:-)))

    @ Trui: Nee juist helemaal niet. Die beelden kwamen er pas later bij.. Enne ach de kat is maar af en toe zo bijdehand;-))

  9. Leo zegt:

    Vanuit mijn mannelijk perspectief gezien mist die beminnelijke gestrande dame wel een zeer bepalend pluspunt….

    @ Leo: Tja dat mag je er dan lekker zelf bij verzinnen.

  10. Alice zegt:

    Een kattenstaart en een meerminstaart ze zijn natuurlijk onvergelijkbaar. de laatste splasht meer in het water.

    @ Alice: Onze kat wordt inderdaad niet graag nat.

  11. Keepsmiling zegt:

    Jouw kat heeft helemaal gelijk..er gaat niets boven een kattenstaart.
    Wat een leuk filmpje….
    Alweer wat geleerd haha.

    Leo’s reaktie: whahahaha…LOL

    Wens je een heerlijke maandag!
    SPLASH!

    @ Keepsmiling: Tja ik duikel zo wel heel wat leuke dingen bij elkaar ja. Ah Splash dat was een film met een meermin ;-))

  12. Jeanine zegt:

    Dat ziet er allemaal erg makkelijk uit, maar ik heb al moeite met de basisdingen aan foto’s veranderen:) Lijkt me trouwens wel geweldig om te doen zoiets! Misschien een cursus ooit. Vandaag 3 sollicitatiebrieven de deur uit gedaan en jij?

    @ Jeanine: Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het idee is er wel. En ik ga eerst maar eens kijken wat ik wil. Voordat ik wat ga doen..

  13. Vrouw Ekster zegt:

    ik dacht met een fototoestel, maar dat is wat te simpel gedacht zie ik wel 😛

    @ Snippie: Nou volgens Youtube kan dat ook, maar die foto’s vond ik dan niet zo gezellig ;-))

  14. Mikelodeon zegt:

    Tikje kattig madam M, zit dan toch het venijn in de staart…?

    @ Mikelodeon: In veel spreekwoorden zit een kern van waarheid. Dus ik denk dat je gelijk hebt ;-))

  15. Plato zegt:

    Die kat heeft een veel te grote mond. Meteen laten dimmen dat beest. Zeggen: “over een maandje is het kerstmis”, wil meestal wel afdoende zijn. Helpt dat niet, dan even met een keukenmes zwaaien en het lemmet laten blikkeren in het zonlicht.

    @ Plato: Op dit moment ligt ze heel lief op haar poef.
    En ze heeft nog steeds klachten aan haar mond.
    Zjucht..

  16. tagrijn zegt:

    Ik zou dat gelijk morgen willen uitproberen om zo een meermin te fotograferen. Maar ja, wie gaat er met dit weer zo op het strand liggen?

    @ Tagrijn: Er zijn, weer of geen weer, altijd wel mensen op het strand te vinden. Maar of ze er dan zo op willen gaan liggen met dit weer, mmm denk het ook niet..

  17. Weegschaal zegt:

    Ik roep wel eens uit: “ik krijg er een STAART van!!” …
    Maar meestal ben ik dan niet zo evenwichtig….

    @ Libra: Oh die uitspraak vind ik mooi!! Wij zeiden vroeger thuis altijd dat we ergens een punthoofd van kregen ;-))

  18. Aline zegt:

    Geweldig die youtube filmpjes erbij… Prachtig hoor zo’n staart…

    @ Aline: Kan vast ook met polyvore… Maar goed ik zit al teveel achter die pc, dus ik begin nog maar niet ermee…

  19. rietepietz zegt:

    Wauw, dát is pas fotobewerking maar eh….. ik ben me niet bewust jou op een idee gebracht te hebben …. maar áls dat zo is graag gedaan natuurlijk .;-)

    @ Riet: Bij jouw zag ik toch voor het eerst dat gebruik van “cloud”. Je liet het water bijna tot Henk’s kruintje komen.
    Enne dit heb ik niet zelf gedaan. Het stond al op youtube..

  20. rietepietz zegt:

    Hahaha , o zo , ja dan toch onbewust geinspireerd , leuk!

  21. Pingback: Percocet online.

  22. Pingback: Phentermine diet pills.

  23. Pingback: Phentermine.

  24. Pingback: Adderall.

  25. Pingback: Compare darvocet and percocet.

Geef een reactie

