Min Reis Meer

Vandaag deel 2 uit het watersprookjesboek:

En hop met staart en al vertrok ze naar elders.

Wat had elders haar toch veel geleerd.

Ze stapte verfrist weer binnen in haar Waterland.

Dat land dat toch nog steeds niet voelde alsof ze van hier was.

Maar het Spaarne daar dobberde ze dan met veel plezier op en langs.

Na haar studie werkte ze dan eens hier en dan eens daar.

Ze kon haar rust op werkgebied nog niet vinden.

Andere rivieren trokken haar en Juan.

Juan zei: Reis mee Min!

En Min kom op, reis meer!

Hoe vaak, dacht ze, was ze nu al ontsnapt met haar staart uit een net??

Hoeveel mazzel had ze al niet gehad??

Nu leek het wel alsof zij het net nog niet wilde loslaten.

Het deed nog te pijn om met haar gehavende staart in een teiltje naar haar toekomst te kijken.

Toch had ze met veel meer pijn in haar staart dat weblog gestart.

En daarvoor had ze toch echt zelf die naam bedacht.

Die blijkbaar veel beeldrijker was dan ooit gedacht:

Reis

Meer

Min

Dus wat zal de toekomst gaan brengen?

Een sprookje eindigt toch altijd met en ze leefden nog lang en gelukkig…

Maar nu lees ik vooral graag Reismeermin (zelf zo’n fan hé)

En wat denk ik nu?

Pak die emmers, pak wat water.

Poets het onderwaternest of liever nog doop er je pen maar weer eens in.

En blijf jezelf, er zijn al zoveel anderen.

En vooral: Reis Meer Min!!

Soms staat het antwoord wat je zoekt je al maanden aan te kijken…

Het is tijd om te gaan, de toekomst tegemoet.

En dat doe ik dan (brede glimlach) hier in Juan’s armen…

http://www.youtube.com/watch?v=Y-cRLUcOM4o

http://www.youtube.com/watch?v=fHCx5xOFp90&feature=related

Maandag start een nieuwe reis, en wij stappen alvast met Madame M aan boord van het virtuele voertuig Sirène.

En het eerste voel-doel?? Een nieuwe staart!!

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

23 reacties op Min Reis Meer

  1. J@n. zegt:

    Nou weet ik nog steeds niet waar ik je moet plaatsen Min, maar meer wil je denk ik ook niet. Je stukjes zijn wel raadselachtig goed. Prettig weekend!

    @ J@n; Dat komt denk ik ook omdat ik zelf er nog niet uit ben waar mijn nieuwe “werkplaats” zal zijn. Wel met wie ik samen wil zijn. Ik weet hoe ik mij wil voelen..
    En als ik dat raadsel heb opgelost, dan laat ik het vast wel weten. Ik puzzel nog even verder. Doe ze in Weert de groeten maar van me, prettig weekend!!

  2. Wilma. zegt:

    Stef Bos…Daar geniet ik zo intens van!
    Een Schipperskind woont daar waar het schip ligt…
    Prachtige liedjes.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Grappig Wilma, ik had al bijna een nieuw schip gevonden om op te werken ;-))
    Enne een schip verplaatst zich bijna elke dag.
    Mooi beeld.

  3. Trui zegt:

    Sommige reizen worden, naarmate je ouder wordt, een beetje moeilijker te volbrengen. Maar wie hardnekkig doorzwemt, komt uiteindelijk aan de overkant.

    @ Trui: Tja daar zit wel wat in ja. Want aan het begin van de reis sta ik al een tijdje niet meer, maar ik kom steeds van die leuke eilandjes tegen die me afleiden van de overkant ;-))

  4. Alice zegt:

    Je hebt je reis mooi verwoord in je sprookje. Maar het blijft tobben met je staart, ga niet weer in een net vastzitten,neem een mesje mee.

    @ Alice: Dank je.. En dat mesje is een idee, nou uitkijken dat ik daar mijn staart niet mee verwond.
    Misschien is een schaar een beter idee..

  5. Xander zegt:

    Neem de tijd voor je reis. Als het zover is dan weet je zelf wel wat je doel is.

    @ Xander: Soms is het reisplan heb ik geleerd, veel leuker als het doel.
    Want een plan kun je wat gemakkelijker veranderen.
    Een doel ligt zo vast en die kun je missen ;-))

  6. Truus zegt:

    Dat wordt dus de bakens verzetten en een nieuwe koers varen. Heb je GPS aan boord, dan weet je altijd waar je bent en wij weten dan waar je ergens zit. 😉
    Madame M als scheepskat, is dat wat?

    @ Truus: Die scheepskat is ze al hoor, ze wil maandag weer eens het log voor haar zelf.

    Enne ach het is soms ook heel leuk om te reizen zonder GPS, want dan kom ik ook nog eens ergens zonder dat ik het verwacht had ;-))

  7. maryan zegt:

    Dan wens ik je een goede reis Min, meer kan ik niet zeggen..
    een nieuwe staart..?

    het lijken wel raadsels je laatste logjes.. 😉

    @ Maryan: Tja troebel water hé in dat teiltje.. Maar ik kom er vast wel uit en hoe tja dat wordt vast de bonus..
    Zie krijgt Al toch nog gelijk ;-))

  8. Jenny zegt:

    Ga je naar het land van Juan? Of zit ik er nu giga naast?
    Definitief of een poos?
    Ik snap er waarschijnlijk niets van en heb toch beide logs gelezen, over kleine Min.
    Toch nog steeds een raadsel.
    Groetjes!
    P.s Er zullen overal netten zijn, dus uitkijken dat je niet verstrikt raakt, een schaar is een goed idéé!

    @ Jenny: Haha Juan is honkvaster dan mijn staart!!
    En zijn familie trouwens ook. Nee die onrust schuilt toch echt in mij.. Maar daar wordt aan gewerkt.
    Enne voor die netten daar ga ik echt wat op verzinnen 😉

  9. Stef Bos heerlijke keuze.

    @ LG: Toch een beetje spijt hoor dat ik nog steeds niet naar één van zijn optredens ben gegaan.
    Maar ja toen hij hier in de buurt was, was ik min of meer veel te ziek ;-(
    Gelukkig mag ik vanaf maandag weer langzamerhand gaan opbouwen…

  10. Hmm, ik zal lezen welke kant dit op gaat. Aangezien ik het antwoord nog niet helder heb, en nieuwsgierig aangelegd ben, fantaseer ik nog even door over het mogelijke vervolg…

    @ Moestuinierster: Ik hoor het graag, want wellicht denk je juist weer stukken helderder over mijn mogelijkheden..

  11. Jeanine zegt:

    Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!! Helemaal mijn ding, staat bovenaan mijn weblog:) Ik mag jou wel Min! Ik lees nog niet zo lang mee dus ik kan sommige dingen die je schrijft nog niet helemaal plaatsen, maar aldoende leert men toch! Stef Bos zegt mij dan weer niets en ik ben momenteel te ongedurig om echt te gaan luisteren. Of om heel diep op de tekst in te gaan want hier zit veel meer achter:) Ik kom weer terug om nog een keer te lezen als ik wat meer rust in mijn hoofd heb! Heel veel plezier dit weekend en geniet ervan!

    @ Jeanine: Daarom log ik vaak ook bewust niet in het weekend, ik ben al druk genoeg met allerlei plannetjes op andere dagen.
    Enne dit weekend schiet ik mooi de min in, ik heb namelijk een beetje ingeslagen (verlichting!) ;-)))

  12. Vrouw Ekster zegt:

    maandag hè… hmmm, goed plan. ik kom wel ff langs tegen die tijd.

    @ Snippie: Is toch ook eens lekker geen logje of gewoon ergens anders naar ditjes, datjes, zusjes en zo-en hengelen. ;-))

  13. Vedat zegt:

    Bij het eerste “verhaaltje” dacht ik: “Er komt meer, dus ik wacht even af.” Nu er meer is, weet ik nog minder of anders gezegd, zit ik helemaal in de knoop.

    @ Vedat: Ik ben bezig wat knopen te ontwarren…
    En die knopen blijken geen losse eindjes te hebben..
    Is inderdaad ook wat lastig voor mij ja…

  14. Aline zegt:

    Het klinkt goed… ben benieuwd naar meer…

    @ Aline: Het gaat ook steeds beter voelen ;-))

  15. novelle zegt:

    zozo staarten in netten door een te brede orientatie? het duizelt mij….. Maar ReisMeerMin ik had hier wel naar mijn zin.Want een beetje geheimzinnig geschrijf….mmmmm dat zoekende uitkijkende herken ik zo.Maar let op je staart.

    @ Novelle: Breed georiënteerd; je slaat de spijker op zijn kop!! Enne ik zal goed op die staart letten, dank je.

  16. Plato zegt:

    Je schrijft in raadsels Min. Je symphatie maakt dat ik je precies zou willen begrijpen, maar je woorden brengen mij regelmatig in verwarring. Ik zie beelden van losse staarten in lekke emmertjes, ik zie Juan gebaren, ik zie…ik zie….maar waarheen, waarvoor en waartoe?

    Ik blijf wel kijken. Ik ben hardnekkig.

    @ Plato: Ik ben nog in verwarring Plato.. Dat ontwarren heeft even tijd nodig. Maar dat gaat lukken.

  17. kamira zegt:

    Nou MIN ik moet meer bij je langs komen Ik ben nieuwsgierig hoe je verhaal verder gaat

    @ Kamira: Nou dit was het verhaal tot nu toe, maar dan wel in vogelvlucht. En ook ik ben benieuwd naar het nieuwste hoofdstuk..

  18. Wilma. zegt:

    Geniet van je zondag Min.
    Liefs:Wilma.

    @ Thanks!!
    OT: Woensdag ga ik 2 boeken scoren!!

  19. Ik en Mij zegt:

    Ik hoop toch dat je staart niet te zwaar beschadigd is. Is het wel mogelijk je staart te vervangen voor een nieuwe, onbeschadigde?

    Fijne zondag Min en Meer!

    @ Ik en Mij: Dat zie je morgen. Het bleek een stuk makkelijker dan ik dacht ;-))

  20. rietepietz zegt:

    Je ziét in ieder geval een toekomst , dat kan lang niet iedereen je na zeggen . Volgens mij gaat het je wel lukken je weg te vinden zonder met je staart in weer andere netten verward te raken , nu nog even da laatste stukjes van de oude netten eraf schudden en je kunt je weg vervolgen…….

    @ Riet: Ach Riet, daar zeg je iets heel waars. In mijn omgeving hoor (en helaas zie) ik dat ook steeds.
    Deze week zie en spreek ik allemaal mensen die een geliefde recent verloren zijn..
    Die laat ik eens lekker ook wat verdriet afschudden…

  21. een Oldtimer zegt:

    Als je als nieuweling hier de deur komt binnenvallen dan denk je: ‘ben ik nu gek of lijkt dat zo?’
    Gelukkig lijkt dat maar zo.
    Maar je moet wel een beetje getikt zijn, en dat ben ik volgens velen in mijn omgeving, om er een touw aan te kunnen vast knopen.
    Ik denk dat ik dat touw maar eens ga opzoeken.

    @ Oldtimer: Ach wat lief ik zie er een reddingslijn in ;-))
    (Yep, volgens mijn omgeving ben ik wel een beetje prettig gestoord)

  22. tagrijn zegt:

    Je hebt de blik op de toekomst gericht en dus: je staart naar het verleden. Staar jij naar het verleden? Hoe doe je dat allebei tegelijk?
    “Hoe het verhaaltje verder gaat, lees je in de volgende Reismeerminpraat”. Ben heel benieuwd.

    @ Tagrijn: Op verzoek laat ik eindelijk eens een voorbeeld zien van die staart vandaag in de “Reismeerminpraat” ;-)))

  23. chavalbueno zegt:

    Je laat zowel in je verhaal als in je antwoorden weinig los he. Had je jezelf niet beter ‘mysterieuse reismeermin’ kunnen noemen. Dat net bijvoorbeeld, is dat een metafoor? Gaat het over het ‘net’ van de vaste relatie? Of het net van het weblog. Kom op, doe niet zo min en vertel ons wat meer.

    @ CB: Het net gaat over mijn huidige baan. Dat is nog heel even een beetje aan het losweken. Zodra er meer over te vertellen valt, dan laat ik het je weten. Echt waar.

Geef een reactie

