Ik zie wat in het water

Plato had onlangs een verzoeklogje voor me.

Min,zei Plato, dan heb ik voor jou een verzoeklogje. Mag dat? En dat verzoeklogje heet:

Toekomstsprookje bedacht met mijn staart in een teiltje water.

Het gaat je lukken. Je bent al een heel tijdje prima bezig je leven naar jouw hand te zetten. Nu doorgaan, Min. Wij staan allemaal achter je. Vraag het die anderen maar.

Gutteguttegut. En zonder ook maar naar een woord in één van mijn vele sprookjesboeken te kijken, schreef ik iets terwijl ik in het water lag.

Ja echt tegenwoordig ga ik nergens meer heen zonder pen en papier.

Want die kriebel om te schrijven kan me zomaar overvallen.

Er is al een heel schrijfblok vol gekliederd.

Arme kinderen van nu die niet meer weten hoe het voelt om echt zelf iets te schrijven met een pen.

En ik vond al dat ik hanenpoten had!!

(Ehm haha ik zie iemand later al zijn hoofd breken over mijn hiërogliefen!!)

Maarre voor ik jullie mijn sprookje ga vertellen eerst even het sprookje van de Meermin volgens youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=KHn-9JZoa6w&NR=1


Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

21 reacties op Ik zie wat in het water

  1. Wilma. zegt:

    Goeiemorgen Min,
    Heerlijk dat filmpje van de kleine zeemeermin, mijn kinderen keken dat vroeger ook altijd. 😀
    Ik ben heel benieuwd naar jouw sprookje.
    Liefs:Wilma.

  2. Mikelodeon zegt:

    Zie de zon in het water schijnen en voel je als een vis in dat water dan vloeien de sprookjes als vanzelf uit je pen. Ik wacht in spanning…

    @ Mikelodeon: En langs de waterkant kwam ik ook een Gans tegen, dat vond ik dan een bonus..

  3. J@n. zegt:

    Mooi filmpje Min, nou heb ik je ook eens in actie gezien;-))

    @ J@n: Ik koop gelijk een lange rode pruik, het carnavalsseizoen is net weer begonnen ;-))

  4. Trui zegt:

    Volgens mij kun jij de meeste fantastische water-sprookjes vertellen. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

    @ Trui: Hmmm er komt dit keer niet zo heel veel water in voor…

  5. Alice zegt:

    IK ben nu al heel benieuwd hoe je dat verzoeklogje van plato invult. Je hebt ons echt lekker gemaakt.

    @ Alice: Het is heel komisch. Echt waar. Maar ja ik heb alweer bijna een week voorpret..

  6. Keepsmiling zegt:

    Ik zit hier nu even te genieten….met de volume knop helemaal open! Wat een geweldig lekker nummer!!!!!!

    Fijne woensdag!

    @ Keepsmiling: Tja en die dook ik op door bij Youtube op meermin te zoeken…

  7. Keepsmiling zegt:

    Soms….niks is toeval.
    Met deze tekst…dit lied…heb je me echt even opgebeurd.
    Ik ben nogal een gevoelsmens geloof ik.

    Yeah…ik ga eens even lekker naar buiten.
    Nogmaals bedankt!

    @ Keepsmiling: Ik kwam buiten een gans aan de waterkant tegen. En deze “Kareltje” had ik echt al een tijdje niet meer gezien. Dat vind ik dan een leuk kadootje 😉

  8. Annemiek zegt:

    Leuk dat je steeds inspiratie hebt om te schrijven. Dan is zo’n boekje heel handig in ieder geval.
    Ik wacht af wat er nog allemaal uit je pen zal vloeien.

    @ Annemiek: Zelfs op dagen dat het gevoelsmatig een stukje minder gaat, dan weet die pen me toch wel weer een stukje op te vrolijken. Dat vind ik een pracht bonus 😉

  9. Aline zegt:

    Ik beschrijf wat ik normaal op een dag doe ook mee… er ligt naast mijn pc een blocnote en een pen… en met steekwoorden weet ik zo mijn dag op te schrijven… dat ik er weer logjes van kan maken…

    @ Aline: En dat is het geheim van de smid??? Sjonge ik ga eens kijken wat ik met steekwoorden kan…

  10. Zoals ik niet zonder mijn camera de deur uit ga, zo ga jij dus niet zonder pen en papier de deur uit.
    Heel verstandig.

    @ LG: En dan heb ik soms toch ook een camera bij me.
    Maar die beelden komen vast nog wel..

  11. Truus zegt:

    Tjee, het hele sprookje in 3,5 minuut! :-O
    Goede tip trouwens van Aline. 🙂

  12. Mikelodeon zegt:

    @ min; toch geen domme hopelijk 😉

    @ Mikelodeon: Kareltje bedoel je? Mmm ik zal eens een verhaal schrijven over deze Gans. Want hij is wel heel apart…

  13. rietepietz zegt:

    O nee … geen pen , ook ik schrijf hanepoten maar bovendien vind ik schrijven de “motorische” bezigheid dus,vréslijk ! Vooruit denken doe ik ook meestal niet hoewel er wel eens overdag een zinntje door m’n hoofd schiet ( dat dan later nérgens meer terug te vinden is in het log omdat als ik ga schrijven er allemaal andere dingen uitrollen )

    @ Riet: En zo heeft iedereen zijn of haar eigen werkwijze waar een ander heel veel plezier aan kan beleven.
    Zoals er verschillende takken van sport zijn, zo zijn er verschillende manieren om te genieten van schrijven en lezen.

  14. HUUB zegt:

    zelf schrijven… da’s old skool hoor…

    @ Huub: Ik ben nog van de “papierengeneratie”. Ik heb nog het leesplankje gehad met Aap, Noot, Mies…

    Nog even en ik ga in een museum wonen ;-))))

  15. tagrijn zegt:

    Hb het filmpje gezien en weet eigenlijk nu al dat jouw sprookje beter zal zijn.

    @ Tagrijn: Ik ben sprakeloos…..

  16. novelle zegt:

    tja Meerminnetje ik heb in alle tassen een pen met een notitie boekje …..inderdaad anders vergeet je invalletjes zomaar. Notitieboekjes zijn verhaalinvalletjes-vangers.trouwens die youtubes zijn ook erg aardige dingetjes.

    @ Novelle: Verhaalinvalletjesvangers.. Dat ga ik op het volgende notitieboekje zetten ;-))

  17. Jeanine zegt:

    Ariël, hebben mijn dochter en ik veel naar gekeken:) Nu zitten we in een andere fase natuurlijk! Ik heb niets met schrijven momenteel, geen inspiratie, wel met fotograferen. Een andere manier van kijken eigenlijk zogezegd. Ik geniet wel heel erg van jouw schrijfsels, ook leuk!

    @ Jeanine: Andere manieren van kijken kunnen heel verhelderend werken.

  18. maryan zegt:

    Nu ben ik ook wel benieuwd naar die hanepoten duss.. 😉
    en naar je sprookje natuurlijk..

    @ Maryan: Het eerste deel van het sprookjesverhaal staat er, die hanepoten mmm ga ik eens over nadenken ;-))

  19. Ik zou graag een sprookje willen horen over kinderen die inderdaad weer kunnen schrijven… Dochter-kind komt nog goed weg, maar dat Zoon-kind van mij!!!
    Toevallig had ik deze week een heel gesprek met Dochter-kind en BF: over hoe het vroeger bij ons was: zij viel van de ene verbazing in de andere! “Hadden jullie geen mobieltje dan?” Om maar een kleine greep te doen….
    Het lijkt erop dat “men” alert wordt op het feit dat onze kinderen eigenlijk NIETS meer leren op school: geen taal, geen rekenen, geen schrijfwijze… *zucht* ….
    Dus: houd je staart nat en keep-on-schrijving!

    @ Libra: Of zoals een leraar ooit tegen mij zei:
    Je grootouders reisden nog (als jongeren) met de trekschuit en een vliegtuig..
    En ik sprak onlangs een onderwijzer die mij vertelde dat het nieuwe rekenen toch echt heel goed was.
    Er werd alleen niet meer staartgedeeld…

  20. Plato zegt:

    Plato is trots op Min dat ze zo’n schrijversvlucht neemt. Dat gaat leuk worden…..heel leuk. Ik ga snel verder lezen…

    @ Plato: Schrijversvlucht.. Mmm iemand heeft al eens tegen mij gezegd dat reizen ook een soort van vluchten was.. Het verhaal is (hoop ik) nog lang niet uit ;-))

  21. Vedat zegt:

    Als je niet met jouw vin in een teiltje water zit, krijg je dan benen?

    @ Vedat: Gelukkig wel ja, anders zag iedereen gelijk die staart hé?? Het is al grappig genoeg dat ik het weet van die (virtuele) staart..

Geef een reactie

