Ik kan niet heksen

In het bos stond een huisje

Het huisje leek wel zo weggelopen te zijn uit Hans & Grietje.

We keken door de ramen.

Zouden we een heks ontwaren?

Er liep een zwarte kat voorbij.

Zijn snuit glansde in het late avondlicht.

Toch hadden we geen zin om huiswaarts te gaan.

Dit was het avontuur van ons team.

Daar waar we zo hard voor hadden getraind.

Elkaar signalen gevend trokken we ons terug.

Gelukkig waren we er allemaal, dus konden we, op veilige afstand van het huis, de driesprong goed in de gaten houden.

In een boek komt er dan altijd iemand thuis.

Dit keer vertoonde zich op die kat na dan, geen hond.

Het was al bijna donker en ik had Hilde beloofd dat ik om zes uur thuis zou zijn.

Er waren niet veel regels thuis, maar ik wist dat ik deze regel beter niet kon breken.

Ik zwaaide naar Ann en Patt dat ik moest gaan.

Waatiserrr??

Langzaam open ik mijn ogen.

Ik loop helemaal niet in een bos, ik ben helemaal niet op weg naar huis.

Ik ben al thuis en ik lig in bed, naast Juan.

En er wachten nog dingen die ik wil afhandelen.

Helaas kan ik niet heksen.

Dus niet vliegensvlug, maar wel met een plan.

Dat schiet dus soms niet zo op als ik met mijn vinnen in dat teiltje wil.

Maar soms geniet je meer als je gewoon kijkt wat wel gaat.

Ik heb mijn beperkingen, ik kan niet alles.

Aan de andere kant; ik wil ook helemaal niet alles kunnen.

Daarom laat ik sommige nee’s maar aan anderen over.

Want een nee heb je en een ja kun je krijgen…

Ga ik weer eens kijken waar al die inspiratie toch vandaan komt.

http://nl.youtube.com/watch?v=bVb0lAw5ZyE

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op Ik kan niet heksen

  1. J@n. zegt:

    Volgens mij ben je wel een taaie die er niet zo gemakkelijk onder te krijgen is….Prima zo!

    @ J@n: Het kan een voordeel zijn ja. Maar het nadeel is wel dat ik niet makkelijk opgeef…

  2. Truus zegt:

    En weer werd een droom abrupt afgebroken door het ontwaken….. Ik lees hier te kort om te weten wat je beperkingen zijn Min maar met acceptatie kom je een heel eind, dan kun je negatieve energie omzetten in positieve. 🙂 Maar dat weet je al, begrijp ik.

    @ Truus: Ik ben heel positief ingesteld en met mijn beperkingen valt heel goed te leven. Nu nog even wat laatste negatieve energie omzetten en ook accepteren…

  3. Wilma. zegt:

    Zo werd ik vannacht tegen half 3 wakker en kon de slaap dus absoluut niet meer te pakken krijgen…
    Nu ben ik druk doende keuze’s te maken.
    Wens je ondanks alles een fijne dag.
    Mijn agenda voor vandaag is nu LEEG!
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Ik heb nog niet alles gedaan wat er op mijn lijstje stond, maar morgen is er weer een nieuwe dag.

  4. Alice zegt:

    Dit vraagt om een actieplan. Dan kan je alles beter overzien. Kijk ook wat je kunt delegeren en waar je absoluut geen tijd en zin in hebt.

    Leuke droom trouwens.

    @ Alice: Het plan is er, maar soms ontbreekt me de energie voor actie. Het zijn hopelijk de laatste zware loodjes die me dwarszitten in die staart.

  5. maryan zegt:

    ook al zo’n gekke droom dus..

    kijken naar wat wel kan, het positieve zien..
    en het andere wat niet lukt accepteren..? Makkelijke neergeschreven he..niet simpel uit te voeren..

    @ Maryan: Rome en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd. Dus ik doe het stap voor stap.
    En ik accepteer nu ook wat makkelijker een helpende hand.
    Het is nog steeds een leerproces.

  6. Muzzzzzzzzzz zegt:

    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah Mathilde….voor dit lied ben ik destijds naar die musical gegaan…alleen voor dit lied.
    Maar verhipt…hoe heet die musical nu ook al weer????
    Min het doet me goed tezien dat jij ook internationaal spreekt….of in elk geval internationaal verstaat.

    “verstoat het wal”……dan denk ik toch echt aan de achterhoek.

    @ Muzzz: Ik versta meerdere dialecten, maar spreken is toch een ander verhaal hoor. En ik heb inderdaad wel een band met de achterhoek.

  7. Muzzzzzzzzzz zegt:

    ben er inmiddels achter…Joe de musical.

    @ Muzzz: Dank je, ik had namelijk geen flauw idee!!!

  8. rietepietz zegt:

    O ja ….. wat een héérlijke zangeres hé!Zo’n mmoi nummer !
    Ook mijn nachten waren tijdelijk niet helemaal ongestoord ,”Klink(t) als” zinnen die door m’n hoofd spoken en het vol moeten houden tot ze in de morgen in mijn vingetopjes zitten en zó in de tekstverwerker kunnen vloeien !

    @ Riet: Vloeiend!! Ben toch zo benieuwd welke taal ze dan gaan spreken die klinkers en medeklinkers..

  9. Aline zegt:

    He nee weer iemand die niet kan heksen… vraag me af wie het wel kunnen… 😉

    @ Aline: Ik ga op zoek naar wat meer magie 😉

  10. novelle zegt:

    inspiratie ingeblazen door de Geest mmmmm wunderfull Min

    @ Novelle: En dat allemaal dankzij Matilde..

  11. tagrijn zegt:

    Vroeger was er een weblogster die zichzelf een heks noemde, maar daar hoor ik al heel lang niets meer van. Waarschijnlijk toch het loodje gelegd. Dus: heksen is ook niet alles.

    @ Tagrijn: Haha Tagrijn, vroeger… Klinkt alsof we al heel decenialang dingen als weblog kennen…

  12. Jeanine zegt:

    Het voelt voor mij als een enorme opluchting dat ik dit verhaal lees:) Pft…. ik ben dus niet de enige waar alles een chaos is en waar nooit wat af komt en waar er veel te weinig uren in een dag zitten geloof ik. Ach ja, gedeelde smart is halve smart toch? Ik heb geen beperkingen, geen lichamelijk dan. Maar verder…… ik denk dat ik gewoon geen organisatietalent heb:) Alle tips zijn welkom!

    @ Jeanine: Niet te veel plannen, dat is het hele eieren eten. Maar ja dan plan ik eens niets en doe pruts ik toch heel veel.

  13. Vedat zegt:

    Als je alles kunt, zou je niemand meer nodig hebben en dat lijkt me wel heel saai.

    @ Vedat: En zo is het ook nog eens een keer!!

  14. Min zegt:

    Het is maar goed dat je niet kan heksen. Tenslotte staat er niet voor niets het woord HEK in heksen.

    @ Plato / Min:
    Een hek daar kunnen we dan mooi even op gaan zitten.
    Vandaag haalde ik (wat zal Cornelis blij zijn) een bezem door het huis.
    Dankzij een emmertje met sop, ruimde ik mijn muizenissen op.
    Die activiteiten smaakten naar meer.
    Veel liefs van Reismeermin

  15. Als “men” mij de gelegenheid biedt ben ik de heks van mijn eigen dromen…

    Een onverwacht telefoontje meldde mij vandaag dat ik niet hoefde te werken: dus nog maar eventjes extra omdraaien onder het dekbedje! Juist op DIE slaapmomenten (de sluimerslaap) wordt ik besprongen door filmische-hoognodig-te-verwerken dromen. Nu had ik geheel planmatig maandag al voor 4 dagen eten in huis gehaald, rekening houdend met van alles. In mijn droom bleek dat ik vergeten was rekening te houden met mijn zoon: wat erg, wat een vreselijke moeder ben ik, ik moet SNEL bijhalen! Toen na het ontwaken alle stukjes weer helder werden kon ik opgelucht ademhalen: nee, hij IS er niet deze week! 🙂

    Met mijn plotselinge vrije uren kon ik ineens heel veel chaos wegwerken: telefoontjes plegen, mailtjes sturen, schooldingen voor kids regelen, afspraken maken, administratie bijwerken. Want ook bij mij is het heel vaak NEE (dus chaos)… en dan ineens kun je heel veel JA (dus opruiming) doen!

    Bovendien kwam BF ook ineens opdagen om met de bladzuiger mijn tuin uit te mesten! Zo zie je maar: het klopt gewoon, het motto dat BF en ik altijd bezigen: “HET LEVEN IS WAT JE GEBEURT TERWIJL JE ANDERE PLANNEN MAAKT”…

    (Sorry voor deze lange reactie maar het kwam zo te pas 😉 ).

    @ Libra: Ik waardeer dit soort mini-logjes zeer hoor.
    En zijn we niet allemaal de “heks” van onze dromen. Ik heb hier nog een boekje van Paul Biegel: Wat je droomt ben je zelf. Iieekk ik ben dus soms een eng mens 😉

  16. Ach… als het maar bij “soms” blijft :-)))

Geef een reactie

