’t Schipperke

Wat heb ik eraan?

Die gedachte had nu al zo vaak door zijn hoofd gespookt terwijl hij het zelfhulpboek las.

Het leken allemaal zulke logische stappen

Hij droomde ervan om Louise uit te vragen

Hij zag het helemaal voor zich.

Vlak voor het carnaval zou hij haar vragen om met hem naar Oeteldonk te gaan.

Dan konden ze daar samen zwieren en zwaaien.

Zijn zuster Min had hem er nu al zo vaak om uitgelachen.

Hij zou haar bewijzen dat hij er het lef voor had.

Geen tel langer wilde hij erover nadenken, hij ging het doen.

Hij stapte op zijn motor en reed naar zijn droomvrouw.

Onderweg voelde hij zich opperbest.

Bij haar huis aangekomen stapte hij af.

Hij zette zijn helm af en liep naar de deur.

***

Dit stukje schreef ik trouwens in opdracht voor mijn (fictieve) roman "Wetenschipper".

Het goede nieuws hieraan?

Iedereen kan zijn of haar dromen realiseren.

Dromen, durven, doen!!! Ook al denk je soms dat je het niet kunt..

En het zijn soms heel veel kleine stapjes naar een droom.

Als je durft te geloven in je dromen, wat zou je kunnen doen?

Ik blijf genieten van het NU!

http://nl.youtube.com/watch?v=1yq0tMYPDJQ

En wat is vandaag jouw goede nieuws??

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

32 reacties op ’t Schipperke

  1. Alice zegt:

    En durft hij het aan, om aan te bellen.
    Ik heb nog geen goed nieuws, de dag is nog jong en totnutot hetzelfde als andere dagen. Alleen sliep ik wel beter als anders.

    @ Alice: Nou ja de eerste stap was vast lastig, zoals veel eerste stappen. Maar onlangs feliciteerde ik mijn broer en zijn vrouw alweer met hun 10e huwelijksdag.

  2. maryan zegt:

    Doen ja, daar komt het op aan.

    Het goede nieus is dat ik mijn grote slaapkamerinloopkast leeggeruimd heb..en flink aan het uitdunnen en uitmesten ben. Wat een zooi kom je dan tegen. Moe, even pauze dus om te eten en dan snel weer verder.. tenslotte moet ik wel mijn bed leeg hebben vanavond..;)

    @ Maryan: Kijk en daar droom ik nou van: een inloopkast!
    Hier ook al heel wat opbergruimte van zooi ontdaan en nog denk ik er kan vast nog meer weg 😉

  3. Mikelodeon zegt:

    Heel waar om je dromen te durven leven. De term ‘waterschepper’ komt ineens bovendrijven. Water schept leven tenslotte, dus als je de schepper van water bent… of drijf ik nu over?

    @ Mikelodeon: Gniffel! Je mag komen overdrijven hoor. Ik pak ook wel eens een schep water uit een teiltje, maar dan wel om een droomkasteel te bouwen.

  4. Trui zegt:

    Volg je droom! Dat zou iedereen moeten doen. En dan maar hopen, dat het geen nachtmerrie wordt.:-)))

    @ Trui: Ik heb geleerd hoe ik een nachtmerrie kan besturen ;-)))

  5. Leo zegt:

    Dromen zijn vaak waar te maken, maar soms is het goed dat het even niet lukt. Want dat is thuis niet uit te leggen dan. Goed nieuws: dat we vandaag weer veel hebben gelachen, dat we nog steeds gezond zijn, dat ik me niet te pletter heb gereden in het drukke verkeer rond de hoofdstad en dat ik die logje van jou mag lezen….

    @ Leo: Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen. En nee dat is prettig dat anderen je niet verpletterd hebben.
    En dan ben ik weer blij omdat je niet alleen mijn log leest, maar ook nog reageert 😉

  6. rietepietz zegt:

    Inderdaad , je komt er niet met gaan zitten wachten tot dromen uitkomen .Ik ben geen dromer maar realiseer me dat ik heel veel heb waar anderen van dromen !
    fijn weekend !

    @ Riet: Ah maar dat zeg je dan wel weer heel mooi.
    Wij hebben inderdaad meer om van te genieten dan we ons soms realiseren.
    En jullie natuurlijk ook een heel fijn weekend!

  7. Truus zegt:

    Ik sluit mij bij rietepietz aan. 🙂

    @ Truus: Die zei het inderdaad mooi. Want we hebben al veel waar anderen van dromen.

  8. J@n. zegt:

    Dat het niet slechter gaat als gisteren.

    J@n: Met wie of wat gaat het niet slechter als gisteren?
    De hemel is nog steeds niet boven op ons gevallen, dus volgens Asterix en Obelix hebben we alle redenen voor een feestje.

  9. fijnegozer zegt:

    Prachtig dat je kunt genieten van het heden. Ik blijf liever dromen.

    @ FG: Ik probeer elke dag iets meer te genieten van alles wat op mijn pad komt, inclusief mijn dromen.

  10. Aline zegt:

    Dat ik heerlijk gewerkt heb… en me daar wel weer heel nuttig bij voel…

    @ Aline: Dat is zo te horen een mooi voel-doel!

  11. Al zegt:

    Het goede nieuws is dat ik vrij ben en daarbij (dag)droom over droomvrouwen.
    Het ALlerbeste nieuws is dat ik nimmer meer ( of moet ik zeggen Minnermeer) zal bloggen.
    Zeg NOOIT nooit!

    @ Al: Ah AL wat fijn om van je te horen. Ik mis je blog, maar in het Minnermeer is er altijd een plaatsje voor je hoor. Gelukkig kan ik je reacties hier nog wel lezen 😉

  12. novelle zegt:

    Mijn goede nieuws is dat ik genoten heb van alle mooie herfstkleuren hier vlak voor ons raam.

    @ Novelle: Inderdaad de natuur laat zien dat er voldoende te genieten valt.

  13. ikan-mas zegt:

    Min voor mij /ons dat er zoveel goede brerichten waren in onze groep van CREA want als je Kanker in het gezin of de famillie heb .ben je blij met goede berichten in de groep van S D K en als je het leuk vind kom eens kijken op de hyves van mij .

    @ Ikan-Mas: Ik heb al eens gekeken bij S D K en op je hyves zal ik ook eens gaan kijken..

  14. Jeanine zegt:

    Ik geniet altijd van het NU!! Vandaag is mijn goede nieuws dat mijn zusje iets wat voor haar best belangrijk is heeft opgeofferd voor mij. Ik zou willen dat het anders was, dat het niet zou hoeven. Maar ze staat vierkant achter en naast mij. Dat is toch geweldig! Ik kan er nog niet over loggen omdat het nog niet bekend mag worden, maar het zit nog in het vat voor later!

    @ Jeanine: Mensen die vierkant achter en naast je staan zijn geweldige mensen!

  15. Keepsmiling zegt:

    Weinig goed nieuws vandaag..helaas.
    Morgen wellicht weer beter…hoop ik.

    Fijn weekend!

    @ Keepsmiling: De actie van mijn broer is ook al 20 jaar geleden hoor denk ik… Maar geniet van je weekend.

  16. ***geen gehoor.
    hij klopte nog eens.
    Van achter het huis klonk gerommel met emmers
    Snel liep hij achterom….en schrok
    Daar stond zijn geliefde
    Gebogen over een teil
    In innige omhelzing met een zeemeerman
    van forse afmetingen
    Schielijk trok hij zich terug
    Reed in één streep naar het plaatselijk café
    En bezorgde zich daar ter plekke een delirum
    Waar ze nu nog met respect van spreken

    Thuis gekomen zette hij een advertentie
    Op een datingsite

    Hij schreef:
    Stratenmaker zoekt medeklinker
    Niet kunnende zwemmen
    Maar wel innemende persoonlijkheid

    Daarna viel hij op de bank in slaap
    Met het licht aan
    De buitendeur wagenwijd open
    En snurkte een continent bij elkaar

    En de maan keek zo eens naar beneden
    en zei:
    Makker staakt uw wild geraas
    Schoof een wolk voor zichzelf
    En deed het licht….
    Uit.

    @ Kriek: Ik ga een pintje pakken er staat er vast nog wel eentje koud in het teiltje bij mijn staart ;-))))
    Sorry Kriek bij van den Pinte zag ik ineens een bierke verschijnen. Maar ik heb van je vervolg op mijn verhaal genoten!!
    Liefs, Min

  17. Plato zegt:

    Kriek is het mini-alter ego van Plato

    @ Plato (en natuurlijk ook Kriek): Gniffel, ik vind Kriek heel leuk hoor!! (En van Plato ben ik helemaal fan!)
    Ik heb me er een kriek om gelachen.
    Echt waar hoor! Ik zal het later eens als griezelverhaal aan Pim, Frits en Ida vertellen.
    Als ze ooit gaan vragen, ja maar wat nou als Louise niet met Ernst was uitgegaan???
    (Ik heb me die vraag trouwens vaak gesteld, maar dan met mijn ouders in die hoofdrol)
    Ik besef echt te vaak wat een mazzel ik heb om te leven..
    Maar daar zal ik vast nog wel eens wat meer over vertellen.
    (Waar zit meer toch de laatste tijd??)
    Groetjes, Min

  18. Wilma. zegt:

    Hoi lieve Min,
    mijn goede nieuws is, dat ik gisteren gelukkig niet hoefde te blijven in het ziekenhuis.
    Fijn weekend.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma:
    Dat is inderdaad goed nieuws!! Doe het maar lekker rustig aan en dan niet alleen dit weekend!

  19. blue zegt:

    Mijn goede nieuws is dat ik gisteravond op een wijnproeverij heb genoten en wel zozeer, dat ik met mijn aangeschoten hoofd voor een flink bedrag vele heerlijke wijnen heb besteld. Ik heb er nog steeds geen spijt van, ik kan niet wachten tot ik ze in huis heb, al die flessen.

    @ Blue: En nou hoorde ik net op tv dat mijn favoriete slijter de komende week een leuke wijnaanbieding heeft.
    Dat wordt alvast inslaan voor de feestdagen 😉

  20. kamira zegt:

    Mijn goede nieuws is
    Mijn spullen liggen klaar en nu beginnen maar
    Dankje min voor het zetje had ik nou precies nodig
    Goed week-end

    @ Kamira: En ik kan verdorie mijn voorraadbak met al mijn Ministeck niet vinden!! Geen idee waar ik die gelaten heb. Anders kon ik ook eens creabea worden, dat deed ik namelijk als kind heel graag. Maar goed als ik het zo niet zoek dan heb ik een grotere kans om het te vinden 😉

  21. Vedat zegt:

    Wel knap, dat je kunt blijven genieten van het NU. Leer mij dat ook eens, als je wilt.

    @ Vedat: Ik ben een praktijkleerling. Ik kon het namelijk ook niet. Ik stelde dat genieten altijd maar uit tot later.
    Dit jaar had ik een moment (ver voor het weblog) dat ik dacht verrek en wat als er geen later meer is..
    Daarom geniet ik nu zo van al mijn herinneringen die boven water komen.
    Ik koester ze als waren het schatten met heel veel goud.
    En ik geniet ervan nu bij het herbeleven, het schrijven en straks bij het lezen…

  22. Jenny zegt:

    Veel dromen kunnen uitkomen maar dan moet je er niet op gaan zitten wachten. En er moet altijd wat te dromen blijven, vind ik……
    Goed nieuws; dat ik toch oprecht weer kan genieten van de Herfst en niet zo erg tegen de Kerst enz. opzie,anders dan vorig jaar!
    Groetjes en een fijne zondag.

    @ Jenny: Fijn om te horen!! Daar ben ik wel even stil van hoor! WOW!!
    December is namelijk nog steeds (al 25 jaar) gevoelsmatig niet mijn maand..

  23. HUUB zegt:

    ja helemaal mee eens… je eigen dromen moet en kan je als je wilt echt wel realiseren dus…

    @ Huub: Dan zal ik vast nog wel eens de ruimte ingaan. Help ik heb hoogtevrees!! Maar over de ruimte droom ik namelijk vaak…

  24. maurice zegt:

    hoi min,
    bedankt voor alle lieve reacties bij mij.
    ik plaatste mijn goede nieuws al, vrijdag.
    vandaag heb ik ook goed nieuws, ik wilde een oude jas in de was doen, zat er nog een biljet van 20 euro in een vd zakken, daarmee ga ik dadelijk lekker eten bij de dorpschinees!

    o ja, een hoop logjes bij mij waren verdwenen, ik dacht dat jij ook een verzoekje had, nl ‘wandelen met bert en ernie’ ?
    niet makkelijk, maar ik ha t een dezer dagen proberen.

    nog een fijne zondag!

    o, ja dromem MOET je hebben!

    @ Maurice: Kijk dat is lekker zo eten van geld dat je niet meer dacht te hebben. En die wandeling met Bert en Ernie zie ik natuurlijk graag.

    Enne dromen die wil ik wel hoor. Zo benieuwd wat ik nog voor dromen waar ga maken in rustiger vaarwater 😉

  25. maurice zegt:

    ok! 😉
    ik heb alvast een banaan in m’n oor, vanwege inspiratie opdoen…

    dag!

    @ Maurice: Volgens mij hebben er weer een paar mensen met Madame M gebabbeld. Plato komt met Elly & Rikkert en je hebt het over inspiratie. Onlangs zei iemand mij al: Wij ontmoeten elkaar niet voor niets…

  26. Off topic, roestig water, klinkt wel heel erg mooi hoor.

    @ LG: Zoals ik ook al op jouw log schreef:
    De Roestige Kunst Route!! Gniffel, en dan kom ik bijna dagelijks langs kunst met als thema water. Toch eens wat foto’s van (laten) maken !!
    Maar met dat roestig water kan ik ook wel wat.

  27. tagrijn zegt:

    Tja, tussen droom en daad enz. Ben dan ook heel benieuwd wat die drie sterretjes betekenen. Open eind? Goed afgelopen? Of zag hij die een paar tellen nadat de deur open ging?

    @ Tagrijn: Ik volg een schrijfcursus, dus ik leer nu dat open eindes vaak je fantasie meer prikkelen dan als je er gelijk bijzet hoe het afliep.
    Binnenkort zal ik weer eens kijken hoe het met dit stel gaat, ik mag Sinterklaas bij ze gaan vieren 😉

  28. Oi… ik ben niet zo’n dromer…
    Maar wat ik WIL, daar ga ik altijd wel voor, en meestal met goed resultaat…
    Geldt dat ook?

    @ Libra: Klinkt als een heel goed voel-doel!! Want voel-doelen beginnen met ik wil…

  29. Plato zegt:

    Hallo Min. Dit lied vond ik op you tube. Ik heb het nog op een LP staan ook. Maar zo kan ik het je ook nog sturen.

    http://nl.youtube.com/watch?v=ts91tj-zo68

    @ Plato: Grappig ik kwam het namelijk gisteren ook al tegen op youtube!!!!

  30. Ik en Mij zegt:

    In deze drukke hectische periode heb ik zomaar een avondje vrij. Laat dat het goede nieuws zijn van vandaag. Dus heerlijk neerploffen op de bank met de beentjes omhoog.

    @ Ik en Mij: Goed plan!! Ik ga ook eens lekker relaxen.

  31. Min zegt:

    Mmm. is het commentaar op Kriek nu door Plato geschreven?

    @ Kriek, Plato en Min: Ehm gossie wat zit er toch in mijn thee, het lijkt wel te spoken hier 😉

    Ik zal even wat aanpassen..

  32. Ahhh Min… zo heb jij tenminste één mens een goed gevoel gegeven vandaag: mijn ratio hoeft mijn gevoel dus helemaal niet in de weg te zitten! DAT voelt ff goed!

    @ Libra: Mooi zo!! Ik ga ook steeds meer voor voel-doelen in plaats van voor doe-doelen.
    Want een doe-doel begon met ik moet nog.. Brrr!!

Geef een reactie

