Pareltjes

Heb je die pareltjes van vragen van het Plato-management al gezien?

Ze hadden bleek een hele studie van me gemaakt en lieten me verdwaasd maar weer met heel veel inspiratie achter. Kijk maar:

Wat versta jij onder een echte wetenschipper? Ben je dat geworden?

De term wetenschipper is, zover ik weet, bedacht door Chocopuur.

Daar bedacht ik een spetterend verhaal bij. Door de reacties op dat log werd het beeld van wat een wetenschipper eigenlijk doet steeds kleurrijker. Het verbaast me meer dan ik je kan zeggen dat ik zo creatief blijk op het internet. Dus wat dat betreft heeft het leren kennen van Min voor mij heel veel zin. Ik werk namelijk doorgaans meer met mijn minder creatieve kant. Dat verhaal heeft blijkbaar nog steeds impact op mij. De term wetenschipper heb ik onlangs gebruikt als titel van een fictief boek bij de schrijfcursus die ik volg. (Bron: interview met Plato)

Ooit vroeg Chocopuur al hoe ontstaat een log, nou bij de Wetenschipper weet ik de weg nog precies. Hier begon het:

http://platoonline.web-log.nl/platoonline/2008/06/wow—dood.html

Ik ken echt al teveel verhalen van mensen die een verkeersongeval niet overleefden. Bij dit verhaal zag ik hen gelijk weer op mijn netvlies.

Dit was de tussenstap, met dank aan jawel een logsuggestie van Plato.

http://chocopuur.web-log.nl/pure_chocolade/2008/06/als-ik-later-ou.html

En voila dit was mijn sprankelende interpretatie…

http://reismeermin.web-log.nl/min/2008/06/wetenschipper-i.html

Op 14 april schreef ik trouwens mijn eerste op verzoek voor Plato.

(rubriek Op verzoek). En daarin noemde ik mezelf een dromenvanger.

Iedereen is een winnaar, volgens Hot Chocolate. Maar je moet wel oppassen met wat je droomt. En muizenliefhebbers kunnen beter het tweede linkje links laten liggen.. (het filmpje is wel heel leuk)

http://www.youtube.com/watch?v=J-GkwIRbLw8

http://www.youtube.com/watch?v=_-p8bOoFlPo&feature=related

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

5 reacties op Pareltjes

  1. Wilma. zegt:

    goeiemorgen Min..
    later kom ik teruggevaren…maar onder het surfen luister ik het 2e lied….Heerlijk!
    Fijne dag & liefs van mij.
    Wilma.

    @ Wilma: Ik pak ook de bezem weer (gniffel) en ga weer op pad. Want die kat alhier pakt nog niet eens een virtuele muis 😉

  2. J@n. zegt:

    Ook ik kom later nog wel teruggevaren om dit boekwerk kompleet uit te lezen. Fijne dag nog!

    @ J@n: Fijn hoor dat je zo’n boekwerk kompleet wil uitlezen.

  3. frans54 zegt:

    Ik had de voorgeschiedenis van wetenschipper gemist, interpreteerde het zelf steeds als iemand die rondvaart en inzichten verzameld en uitdeelt.

    @ Frans54: Gewoon vasthouden dit beeld, want ik vind het mooi!!

  4. Alice zegt:

    Fijn min dat je ons geheugen zo weer ververst. Eigenlijk zijn we dus allemaal wetenschippers en dromenvangers als we loggen over heden verleden en toekomst.

    @ Alice: Zo zie ik het in elk geval.

  5. Wilma. zegt:

    Die oogjes van dat stukje kaas…
    ik kan er geen genoeg van krijgen….:P

    @ Wilma: Pareltjes toch 😉

Geef een reactie

