Afvaren maar

De eerste twee lesopdrachten van het spelevaren zijn al ingeleverd.

Het interview met veel gespetter afgerond en vorige week geplaatst.

Ik zal jullie af en toe laten meegenieten van het resultaat van deze bronnen van inspiratie.

Maar dan wel met meer dan 50 woorden.

Ik ga maar weer eens verder met varen,

Hoera ik durf te schrijven

Geen angst voor taal

Ik ga gewoon mijn gang.

Voorwaarts !

Nou ja min of meer dan.

En Waterschippers (met dank aan Chocopuur) waar u ook bent,

Ik kom eraan.

Ben ik wel de verhalenverteller.

Waarom?

Ik zie zoveel verhalen bij dat woord!

En onlangs al een heel boek. Ja ja ja dat mee en met meer reizen heeft zinnen dat zegt toch echt deze Min

Lief Plato management dank voor jullie vragen.

Min, schipperskind, logt sinds maart 2008. Neemt ons mee op een virtuele reis die door alle wateren van de wereld leidt. Soms helder, soms moeilijk te volgen. Reist met emmertjes die aan de onderwaterwilgen hangen, woont in een onderwaternest (dit alles volgens vrouw Ekster), heeft Juan als stuurman en Madame haar kat als controlerend element. Heeft een bijzondere schrijfstijl want doopt haar pen in….water. Volgens Novelle is ze op weg naar meer minnen. Dit alles roept vragen op.

Opmerking van Min: “Ik behoud mij het recht voor om op elke vraag met één of meer logjes terug te komen  (inspiratie genoeg!).”   Bron: interview met Plato

O, ja en deze link gaat dan over de familie Cousteau. Die hebben pas wat met water!

http://www.youtube.com/watch?v=35x_rwyBh-8&feature=related

Toegift: Een paar uitspraken van Jacques Cousteau

http://www.youtube.com/watch?v=q6Ar7gSZ1Vs

UPDATE 04-11-2008: Mysterieus hoor! Er had toch echt "wetenschippers waar u ook bent" moeten staan.

Maar ja dan met de familie Cousteau erbij werden het ook een beetje wetenschappers, wetenscheppers en schippers op het water. Mysterieus!

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

17 reacties op Afvaren maar

  1. frans54 zegt:

    Ik dacht al “bij Cousteau hoort John Denver” Die is het dus ook, goede keuze.

  2. J@n. zegt:

    Ik blijf het hier maar een waterig geheel vinden…..

  3. Trui zegt:

    Hoe krijg je het toch iedere keer voor elkaar om die mooie waternummers bij je stukjes te vinden?
    Jij bent, wat mij betreft, een echte verhalenvertelster, met regelmatig een beetje mysterie. En dat is mooi.

  4. Alice zegt:

    Ik ben wel erg benieuwd naar je opdrachten en het resultaat. Hoe wordt je een spelvaarster en waterschipper.

  5. Ik en Mij zegt:

    Wat spannend, ik ben ontzettend benieuwd naar het resultaat.

  6. Min zegt:

    @@@@

    Frans: Ik heb dit pas recent ontdekt, tja soms zit er meer verhalen achter een liedje dan ik al dacht.

    J@n: En dan probeer ik me nog zo in te houden 😉

    Trui: Tja en dan zit nu met het volgende mysterie: Wetenschapper, wetenschepper en wetenschipper. Want bij wetenschipper zag ik een titel van een boek, ach dat komt morgen wel goed.

    Alice: Al doende leert men, vast!

    Ik en Mij: Nou anders ik wel! 😉

  7. Truus zegt:

    Ja Min, ik moet soms ook heel diepzee nadenken wat je bedoelt. 😉 Soms zie ik het schip door helder weer varen, soms verdwijnt het (voor mij) in de mist.
    Geeft niet, het blijft leuk om te lezen. 🙂

    Truus, zelfs voor mij is het spoor dat ik volg soms heel verrassend. Die mist belemmerd ook mijn zichtslijn.

  8. Truus zegt:

    O ja, en vader en zoon Cousteau, daar heb ik vroeger heel wat films van gezien.

  9. Vrouw Ekster zegt:

    voorwaarts, achterwaarts, zijwaarts, boven of onderwaterwaarts, als er maar min of meer beweging in zit zeg ik altijd maar!

    @ Snippie:
    Gniffel zit ik hier gelijk met een carnavalskraker in mijn hoofd.
    Een Nederlandse Amerikaan die zie je al van verre staan (2x)
    Van voor naar achter van links naar rechts (4x)

  10. Wilma. zegt:

    Zo vaak genoten van Cousteau…en uiteraard van John (zo heet mijn zoon ook;-))) Denver.
    Prachtig lied!
    Fijne avond Min.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Onlangs zag ik de zoon van Cousteau in een tv-programma. En van John Denver kan ik nog steeds genieten.

  11. Mikelodeon zegt:

    Haha, wat heerlijk, ik laat jouw logjes tot mij komen 🙂 Mooie muziek!

    @ Mikelodeon: Dat is altijd leuk om te horen!

  12. tagrijn zegt:

    Af en toe raak ik het spoor bijster. Wat op zich toch al lastig te vinden is op het water. Maar behouden vaart en op tijd overstag gaan. Maar wat heeft Chocopuur hiermee te maken?

    @ Tagrijn: Sporen in het water? Die worden uitgewist.
    En Chocopuur bracht me op het spoor van de wetenschipper. Maar ja maak ik er die logje toch weer waterschipper van. Het is een mirakels mysterie zou FG zeggen.

  13. fijnegozer zegt:

    Zolang je maar niet teveel spettert. Ik houd het hier graag droog.

    @FG: Gniffel, maar als ik niet spetter hier vind ik ook geen pareltjes van logjes. Zoals Mirakels mysterie. 😉

  14. Ben benieuwd hoe het allemaal vorm gaat krijgen.
    Succes.

    @ LG: Nou het heeft al een heel andere vorm dan ik zelf bij het begin van dit weblog had bedacht.

  15. Truus zegt:

    Min, die Calypso komt te pas en te onpas als een soort van spookschip mijn hoofd binnenvaren om daar dan kort of lang in rond te dobberen. Ken je dit waterfenomeen?

    @ Truus: Ehm wat is kennen? Er komen allerlei liedjes en teksten min of meer mijn hoofd binnen om daar dan nog jaren rondjes te blijven varen.

  16. Plato zegt:

    Kennikhetnogwelvollege? Ik ga gauw verder lezen, want jij zit bepaald niet stil. Sche…..Wetenschipper.

    @ Plato: Schrijven is op dit moment echt mijn grootste afleiding. En dan snap ik het zelf soms ook niet direct, maar het helpt wel. En tijdens dat schrijven kan ik zo lekker stil zitten!!

  17. Truus zegt:

    Min, gelukkig geen jaren! Ik bedoelde het feit dat sommige liedjes zo lekker in je hoofd blijven zitten als je ze een keer gehoord hebt. Dat je zowat de hele dag dat ene nummer in je kop hebt zitten, dus. 😉

    @ Truus: Mooi toch varen we nog even een stukje mee met de Calypso vandaag 😉

Geef een reactie

