Voor Tante Do

Soms tussen slapen en ontwaken in

Denk ik hoe zou het met je zijn

Soms denk ik dat ik je stem nog hoor

Jouw zie lopen op een straat

Dat je vlak voor me een hoek omgaat

Niemand is onmisbaar zeggen ze

Ik kan dat niet beamen

Want als ik door het raam heenkijk

Dan zou ik er heel wat voor over hebben om jouw daar te zien staan.

Verdriet, las ik, is als eb en vloed, het komt en gaat.

In het begin komt het als grote overweldigende golven en langzamerhand verandert dat in kabbelende golfjes en dan … op een gegeven moment, wordt het water stil.

Je had nog zoveel plannen, je kreeg zo weinig tijd.

Vandaag maak ik even tijd voor deze brief

Want ook al is het bijna twintig jaar later,

Vergeten doe ik je niet.

Er staat in het Koningin Wilhelminabos een boom voor jou.

Daar sla ik nu even virtueel mijn armen omheen.

En dat doe ik dan vast niet lang alleen.

http://www.youtube.com/watch?v=EjSpdp7CNF0

En toch met een glimlach kijk ik nu naar het water.

Je kreeg geen tijd voor een brief eind 1989,

Maar ik weet zeker met deze hield je mijn hand vast.

Als groet aan iedereen die jouw heeft mogen kennen.

OT. Over keerpunten in mijn leven gesproken:

Tante Do hielp me aan mijn eerste baan in de omgeving van Rotterdam.

in 1988.

Dit bericht werd geplaatst in Familie, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op Voor Tante Do

  1. mikelodeon zegt:

    Wat een mooie gedachte om mijn dag mee te beginnen 🙂

    @ Mikelodeon: Dank je. Ik probeer elke dag met een mooie gedachte te beginnen.

  2. Wilma zegt:

    Mooi geschreven Min…
    prachtig liedje ook.
    denk aan je.
    Liefs:Wilma.

    @ Wilma: Tja als het voor mij nog voelt alsof het gisteren was, hoe zou het dan voor haar “kornuiten” zijn. Dat heb ik ze het familieweekend maar niet gevraagd…

  3. J@n. zegt:

    In ieder geval blijven de mooie herinneringen, das toch ook wat!

    @ J@n: De mooie herinneringen vervagen de pijn, tenminste zo lijkt het.

  4. Trui zegt:

    Mooi geschreven, Min.
    Ook al zijn ze er niet meer, sommige mensen blijven toch voor altijd bij ons.

    @ Trui: Voor altijd in ons hoofd en hart.

  5. Alice zegt:

    Je eerste zinnen zijn erg poetisch, het is bijna een gedicht. Koester de herinnering aan je tante, ze was zo te horen een prachtig mens.

    @ Alice: Ik heb nog hele schriften op zolder liggen met mijn poezie. Wellicht dat ik daar (als ik eens echt geen inspiratie heb) in ga grasduinen.
    Maar ja mijn tante zou zeggen doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg 😉

  6. frans54 zegt:

    Ook als de stroom verdriet tot een zacht kabbelend beekje wordt blijft de herinnering bestaan. Mooi nummer hierbij trouwens.

    @ Frans: En dat schrijf je dan weer zo mooi hé. Maar dat nummer is heel bewust geplaatst. Ik had er zelfs haar uitzicht bij willen zetten vanuit het huis waar ze woonde.
    Maar ja ik geef mezelf al voldoende bloot, mijn familie probeer ik met nicknamen te beschermen.
    Want ik zie mijn familie (soms tot mijn eigen schrik) ook weleens op tv of in de krant voorbij komen..

  7. Vrouw Ekster zegt:

    Mooi geschreven voor tante Do. Het blijft trouwens verbazen hoeveel beeldspraak water in zich draagt.

    @ Snippie: Als ik nu beeldspraken waarin water voorkomt tegenkom dan schrijf ik ze gelijk op. Want inderdaad zodra je er op let komen ze meer voor..

  8. novelle zegt:

    prachtig liedje van Twarres mmmm mooi logje Minneke.ja sommige mensen vergeet je nooit.tja en nu uitzien wie jou weer de baan optrekt.

    @ Novelle: Volgens mij help je me alweer de (zwem)baan optrekken alleen al met deze reactie, dank je!!

  9. Heel mooi en inderdaad dit soort herinneringen moet je koesteren.

    @ LG: Als we nog alle herinneringen die ik koester nog langs zien komen dan schrijf ik denk ik nog heel lang door.

  10. maryan zegt:

    liefdevol geschreven..

    @ Maryan: Maar dat was ze ook vol liefde..

  11. Plato zegt:

    Dat is een mooi eerbetoon aan tante Do, Min. Daar zal je tante blij mee zijn, daar vanaf haar huidige plekje.

    @ Plato: Ze heeft in ieder geval een plek in mijn hoofd en in mijn herinneringen.

  12. rietepietz zegt:

    Als er na al die jaren nog met zoveel liefde over je wordt geschreven heb je niet voor niets geleefd !

    @ Riet: Dat is een mooie gedachte, dank je Riet!

  13. Min zegt:

    @@@

    Ik denk dat ik Riet maar ga volgen en mijn reacties voortaan bij jullie reacties neerzet.

    Weet ik zeker ook dat ik niemand vergeet!

  14. Vedat zegt:

    Dit is mooi, Min. Alles en het liedje lijkt wel speciaal voor jou en Tante Do geschreven.

    @ Vedat: Dat gevoel had ik inderdaad ook bij dat liedje.

Geef een reactie

