Koerswijziging

Je kunt een verhaal vertellen.

Met alleen maar kommer en kwel.

Dat wil ik niet.

Ik wil graag wat beter in mijn vel zitten,

met leuke verhalen om naar te luisteren.

En ik kwam steeds lekkerder in dat vel.

Ik heb een heleboel geduld gehad.

En ik heb nog steeds vertrouwen.

Dat het min of meer gaat lukken.

Lekker genieten van het Nu.

Aan het verleden kan ik niets wijzigen.

Alleen hoe ik daarmee omga.

Vandaag varen we richting een nieuwe horizon

En ach zorgen voor morgen,

Daar zorgt morgen wel voor..

Wat ik me dan wel afvraag

Waarom maak ik me dan toch, min of meer

Af en toe toch zo vreselijk druk.

Een baan verliezen betekent niet het einde van de wereld.

Die baan dat is het verleden.

Daar is geen toekomst meer voor Min.

De “speeltijd” zit erop.

Tijd dus om, net als de eenden en de gans,

Naar een ander water te verkassen.

Even de zeilen bijzetten.

http://www.youtube.com/watch?v=x25F3-sR2Yo

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

22 reacties op Koerswijziging

  1. J@n. zegt:

    Het belangrijkste is om in dat vel te blijven en er niet uit te springen. Achteraf moet je kunnen zeggen dat het toch nog allemaal op z’n pootjes terecht is gekomen en zonder vel is dat moeilijk;-))
    Leuk clipje. Ik kende het meisje nog niet.

  2. Trui zegt:

    Een oude jas kun je maar beter wegdoen. Je vindt vast wel weer een nieuwe, die je misschien nog wel beter past dan de oude.
    Wat een prachtig nummer heb je hierbij gezocht.

  3. Alice zegt:

    Meestal komt een verandering slecht uit, maar later denk je he, het was toch wel goed dat ik toen veranderd ben. Wie weet krijg je een baan die meer bij je past, misschien iets met water, en blijf vooral jezelf.

  4. Jeanine zegt:

    Ik zeil wel met je mee want in mijn baan zit ook geen toekomst meer. Ik maak me er ook vreselijke zorgen over maarja, heeft geen zin. Laten we maar verder koersen en we vinden vast iets veeel beters en veeeeeel mooiers!

  5. Leo zegt:

    IK heb al heel wat keertjes in mijn leven de koers moeten verleggen. Soms onder dwang van de omstandigheden (en dan boos), soms omdat er andere redenen voor waren (en danverdrietig of teleurgesteld). Maar je komt er altijd weer sterker uit….raar zitten wij mensen op dit punt in elkaar. Hoe dan ook, voor het hier en nu even heel veel sterkte toegewenst. Reden voor de baanstop??

  6. Min zegt:

    @ J@n: Zonder vel of staart kan ik niets hoor.

    @ Trui: Ik zie een nieuwe jas graag tegemoet. Maar eerst het oude afronden.

    @ Alice: Ben hierin bijna ervaringsdeskundige, want ik heb in het verleden heel veel Jobs gehopt.. En daar denk ik nu ook met een glimlach aan terug!

    @ Jeanine: Zo is het!

    @ Leo: Oh op dat koersverleggen daar kom ik vast nog wel eens terug. Zodra het helemaal is afgerond kan ik vast wel eens er iets over loggen. Eerst nog even wat boosheid en verdriet verwerken..

  7. maryan zegt:

    Ons drukmaken verleren we maar niet he Min, is het niet om wat geweest is, dan wel om de toekomst.. Maar het nu is het enige wat we hebben en misschien moesten we maar een beetje vertrouwen hebben. Ik leer het ook steeds een beetje beter..

  8. mikelodeon zegt:

    Over dit item tob ik ook, moet me vaak dwingen in het nu te blijven. Blijf vertrouwen en lieve Min blijf vooral schrijven 🙂

  9. Wilma zegt:

    O, heerlijk lid is dat van Katie…heb ik een hele tijd op mijn hyves gehad! Ze zingt prachtig.
    Ik ga nog even luisteren…
    Dag lieve Min, fijne avond.
    Liefs:Wilma.

  10. Plato zegt:

    Min, dan heb ik voor jou een verzoeklogje. Mag dat? En dat verzoeklogje heet:

    Toekomstsprookje bedacht met mijn staart in een teiltje water.

    Het gaat je lukken. Je bent al een heel tijdje prima bezig je leven naar jouw hand te zetten. Nu doorgaan, Min. Wij staan allemaal achter je. Vraag het die anderen maar.

  11. Min zegt:

    @ Maryan: Ik heb steeds meer vertrouwen.

    @ Mikelodeon: Eh dat schrijven dat is juist mijn beste afleiding!

    @ Wilma: Ben wel heel erg moe, maar ga op mijn normale tijd naar bed. Vannacht slecht geslapen.

    @ Plato: Heeft jouw geheime medewerkster Madame M nou alweer uit de school geklapt??? Ik heb net wat geschreven naar aanleiding van het interview. Wat heeft ze je nu weer in je oor gefluisterd??? Dit verzoeklog zou daar namelijk denk ik heel goed na kunnen passen.

  12. novelle zegt:

    tja ik moet ook afwachten en een nieuwe toekomst maken.voor mezelf waarin kan zwemmen als een vis.Eerst moet ik weer leren zwemmen en mijn lichaam trainen.Zeker is dat ik uit zie in ontspannenheid….als ik niet toebedeeld krijg maak ik het zelf.zo.ik wens jou vertrouwen dat er weer iets komt wat je als gegoten zit.

  13. vlinder zegt:

    prachtig he..katie melua;)
    waarom je toch zo druk maken? omdat je gewent was in dit water te zwemmen maar weet je…met die duik in een nieuw vaarwater word alles misschien wel weer frisser,uitdagender dus….wens je succes toe;) met lieve groet van mij..;))

  14. tagrijn zegt:

    Leuk dat je Katie voorbij laat varen. Nieuwe dag,nieuwe kansen. Maar pak ze wel bij hun staart.

  15. frans54 zegt:

    Een spreuk die ik in een boekje van een zelfhulp/lotgenoten groep tegen kwam vond ik erg mooi:
    Geef ons:
    Kalmte om te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen
    Moed om te veranderen wat we kunnen veranderen
    Wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken

    Ik ben hem later vaker tegengekomen, en hij sluit voor mij prima aan bij hoe ik probeer te leven.

  16. Vrouw Ekster zegt:

    dag min, verdeurie, een eksterbeuk had je geloof ik al eens gehad, nou dan blijft alleen de snavelslobber* nog over. *wordt alleen uitgedeeld bij keerpunten in het bestaan. Dat slobber klinkt ranzig, maar is gewoon eksters voor een knuf.

  17. Min zegt:

    @ Novelle: Iets dat me als gegoten zit, dank je dat klinkt goed.

    @ Vlinder: Duik in een nieuw (frisser, uitdagender) vaarwater, geweldig. Ik was al op zoek naar een nieuwe kade 😉

    @ Tagrijn: Ik ga het weekend vast iets bij zijn staart pakken: een haring!

    @ Frans: Mooie spreuk inderdaad!

    @ Snippie: Over keerpunten ga ik vast nog wel eens iets zeggen. Oh vandaag al bedenk ik me net. Dank voor de snavelslobber. (Prachtig woord!)

  18. fijnegozer zegt:

    Vervelend om je baan te verliezen. Maar zolang het water je niet tot de lippen stijgt, en je het hoofd nog boven water houdt is er geen reden tot paniek. Wat je zegt; de eenden en de ganzen achterna. Naar rustiger vaarwater. En in moeilijke tijden gewoon even alle zeilen bijzetten. Dan red jij het wel. Soms is het gewoon even roeien met de riemen die je hebt.

  19. Min zegt:

    @ FG: Je hebt verdeurie mijn worstcasescenario gelezen 😉

  20. rietepietz zegt:

    Met alléén maar verstand zou het allemaal makkelijker zijn ……… maar of we daar blij mee zouden zijn ?

  21. Min zegt:

    Riet: Verstandige mensen zei mij laatst iemand luisteren ook naar hun onderbuikgevoelens.

  22. Vedat zegt:

    Natuurlijk maak je je druk. Dat zal altijd wel zo blijven. Water geeft in ieder geval rust, Min.

    @ Vedat: Hopelijk ben ik inderdaad op weg naar een veel rustiger vaarwater.

Geef een reactie

