FORL

Diagnose problemen kat is dus niet zoals ik dacht problemen met tandsteen (wat het al jaren is),

Nee het is FORL

En hierop hebben bijna 70% katten kans op.

Zelf vind de kat het geen probleem.

Al die aandacht, fantastisch gewoon.

Maar zolang de dierenarts geen noodzaak ziet tot hele rigoreuze ingrepen, zoals alle nog resterende tanden en kiezen eruit..

Want tja er zijn er al minimaal 3 uit, waarvan één tand spontaan..

Sneu toch hé als ze wat mankeren, maar dit tandprobleem blijft nu naar verwachting af en toe de “kop” opsteken.

Het doet me echt denken aan 4 jaar geleden.

Toen kreeg onze andere kat, zwarte Snuiter, van de dierenarts de diagnose nierziekte.

Een mens zou je laten dialiseren. Zwarte snuiter leefde na deze diagnose nog bijna een jaar op speciaal voer en heel veel water.

(Hij ging er zelfs voor onder een kraan staan).

En na onze verhuizing naar het onderwaternest heeft hij in oktober nog al zijn checks gehad. Status ongewijzigd.

En binnen een maand verslechterde zijn toestand zienderogen.

Hij viel bijna van de bank als hij er op lag.

En ook toen hielp een schot met antibiotica helemaal niet..

Maar toch op zo’n dag als vandaag dan denk je nog wel eens hé zwarte snuiter, dag lieverd!!

Info FORL:

http://dierengebit.nl/kat-gebitsproblemen-tandhalslaesies.html

Ga ik weer verder met wat  staartlengte leesachterstand, ik ben even muziek aan het luisteren met Madame M.

Vandaag geven wij twee muziektips, we kunnen namelijk niet kiezen.

(eej waar heb ik dat eerder gehoord?)

Tip Madame M: http://www.youtube.com/watch?v=bzRSszMkQu0

Tip Min: http://www.youtube.com/watch?v=IgaBfJLaScM&feature=related

O, ja en die leesachterstand heb ik dankzij een storing bij webminlog aardig bijgewerkt.

Dus om het af te leren nog een muziekje? 

http://www.youtube.com/watch?v=8UkKTlzyLhQ

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

28 reacties op FORL

  1. fijnegozer zegt:

    Zelfs huisdieren kunnen echte zorgenkindjes zijn Min. Wat gezondheid betreft is het leven ook net een loterij.

  2. J@n. zegt:

    Ja zeg Min, ik heb geen tijd om hier 4 filmpjes te gaan kijken. Nou vooruit één dan!

  3. frans54 zegt:

    Hopelijk kan Madame M nog lang pijnvrij met haar tanden toe.

  4. J@n. zegt:

    Whoeaa! das geen filmpje, maar een site met hele enge foto’s!
    Om het goed te maken de volgende dan maar.

  5. Aline zegt:

    Hehe inderdaad we kunnen weer loggen… heb er gelijk maar 4 gemaakt en zo is iedereen weer op de hoogte… enne FORL heb ik nog nimmer van gehoord dus heb gelijk weer iets geleerd…

  6. J@n. zegt:

    Die John Hiatt vind ik idd ook wel leuk.

  7. J@n. zegt:

    Vooruit, de laatste ook maar gekeken, want close harmony vind ik wel mooi.

  8. mikelodeon zegt:

    Ook wij hadden een zwarte snuiter, hij is maar 2 geworden, wordt nog verdrietig als ik eraan denk. Mist madam de snuiter niet?

  9. Truus zegt:

    Niet zo best dat FORL, ik kende het ook nog niet.
    Ook mijn vorige kat Puk is overleden doordat haar nieren het begaven. Ze is weliswaar nog net 18 geworden maar toch….. Vergeten zal ik haar nooit.

  10. Alice zegt:

    He wat een nare site, gelukkig heeft mijn kat alleen psychische problemen, zijn tanden zijn nog goed, hij eet dan ook erg veel brokjes. Ik wens madame M veel sterkte, want ik weet hoe pijnlijk dat gebit kan zijn, als er iets mis is.

  11. rietepietz zegt:

    Een poezenkunstgebitje is geen optie natuurlijk , rest er niets anders dan hopen dat het niet al te snel doorzet !
    Was een fikse storing hé bij web-log , nou ja , voor jou was het wel handig natuurlijk .

  12. maryan zegt:

    Nooit van gehoord..onze Vlammetje had een ontsteking in een kies, die moest er toen uit ..en dat was het begin van alle ellende..half jaar later was ze dood..bijna 18 jaar.. sterkte Madame!

  13. Vrouw Ekster zegt:

    Snuiter, das een mooie naam vind ik

  14. Min zegt:

    @ FG: Mag ik even dan geen prijzen meer? Pffff!

    @ Frans: Op dit moment ligt ze mij weer te bewaken 😉

    @ Aline: Ze eet nog steeds haar bak leeg en knort, die Madame M. Volgens Juan maak ik me er het drukst om.

    @ J@n: Hihi en voor welke ga je nu voor een tweede portie?

    @ Mickelodeon: Nou Zwarte Snuiter wilde wel met haar spelen, zij zag hem pas “zitten” een paar dagen voor zijn dood.

    @ Truus: Zwarte Snuiter was pas een jaar of 4 / 5..

    @ Alice: Tja ik hoop dat de problemen inderdaad niet erger worden.

    @ Riet: Yep en ik moet ook nog opletten of die kat haar water nog wel drinkt. En ha ze drinkt er net van.

    @ Maryan: We houden haar in de gaten.

    @ Snippie: En dan te bedenken dat het zijn nickname is.
    Hij heette namelijk in het echt naar een muis 😉

  15. novelle zegt:

    heb je een beetje vertrouwen in mij ….prachtig hoor.En ja gebitsproblemen bij zowel mens als dier zijn Zeer onbehaaglijk.jaja Min er kan soms heel wat gebeuren gelukkig heb ik mijn eigen gebit nog een prothrsr lijkt me vreselijk.

  16. Altijd vervelend als je huisdieren iets gaan mankeren, maar inderdaad hebben zij er gelukkig (voor zover wij weten) zeldf minder last van dan wij.
    Weer een hoop mooie muziek op je log vandaag.

  17. tagrijn zegt:

    Wat en triest verhaal oveer die zwarte snuiter. Nu maar afwachten hoe het zich nu gaat ontwikkelen.
    Gelukkig een vrolijke noot erachteraan. De tweede: Min in the marror (of eh…) kende ik niet maar erg sterk.

  18. Mijn zus heeft ooit een echt heel ieniemienie poedeltje gehad. Nog kleiner dan een dwergpoedel. Ik weet niet wat voor ras precies, maar op volwassen leeftijd kon je het beestje gewoon op je hand houden. Pikzwart was Mickey, en energiek en leuk.
    Hij kwam een keer bepaald fout in contact met een bijtgraag groter hondenexemplaar: meteen zijn hele kaakje verbrijzeld. Nog nooit gezien in dieren-repareer-land. Uiteindelijk heeft een gewone mensen-kaakchirurg Mickey geopereerd: de man zag het als een uitdaging, met prima resultaat! Mickey kreeg een gedeeltelijk stalen verhemelte (of zoiets) en heeft nog jaren geleefd en gebeten en gegeten!
    Maar wel irri voor jouw kat… waar KOMT het nou door?

    Madame M wint het vandaag bij mij op Youtube, hoewel ik erg twijfelde… Maar die laatste verwijzing van jou… YEK! Qua tekst misschien mooi, maar die afschuwelijke piano-sleep op de achtergrond! Sorry Min… maar geniet er zelf van! xxx

  19. J@n. zegt:

    “The lion sleeps tonight” Daar ga ik voor en Madamme M wens ik sterkte met de bijtertjes. Zijn er nog geen kunstgebitten voor poezen? Ik heb echt te doen met dat beest!

  20. Wilma zegt:

    Hoi Min, ik was er gisteren niet…heb dus niet veel meegekregen van de storing…;-)))
    heb vanmorgen genoten van je muziekjes.:D.Heerlijk zijn ze.
    Ik leef & voel Madamme M mee..Wens jullie een fijne dag.
    Liefs:Wilma.

  21. Jenny zegt:

    Lieve Madam M, veel sterkte hoor en a.u.b geen pijn meer!
    Mooi nummer van John Hiatt! De rest ook erg lekker om naar te luisteren.
    Groetjes!

  22. Min zegt:

    @ Novelle: Sjoerd is vast jaloers op ons. Hij heeft al sinds zijn 18e een kunstgebit.

    @ LG: Dieren maken zich, zover ik weet, geen zorgen voor morgen. Daar lig ik dan wakker van.

    @ Tagrijn: Ja hoor dacht ik het niet, je loopt langs en gelijk heb ik weer een heel stel min eh liedjes met Man in mijn staart 😉

    @ Jenny: Nou ik was blij dat ik ze geplaatst had, kon wel wat vrolijke noten gebruiken.
    @ Libra: Ik heb er een hele uitleg bijgekregen, maar ik was al blij dat ik FORL kon onthouden.

    @ J@n: Er is me uitgelegd dat katten ook zonder gebit blijven kauwen. Maar ja in de afgelopen 7 jaar is ze zeker al 3 tanden en kiezen verloren. Dus als het in dit tempo doorgaat dan duurt het nog wel eventjes voor ze geen tanden meer over heeft.

    @ Wilma: Nou de kat slaapt gewoon nog en ik maak er eens een rustig dagje van.

  23. Jeanine zegt:

    Sjonnie heeft ook zoiets, hij mist één slagtandje, vorig jaar operatief verwijderd. Hier komt in de toekomst ook nog meer rottigheid van:) Hem boeit het niet, hij vermaakt zich verder prima.

  24. Min zegt:

    @ Jeanine: Ik ga op slaapcursus bij de kat, want oef best wel moe.

    @ Woordwisseling: Goeiemiddag! Leuk dat je er even was.

  25. Plato zegt:

    Klinkt niet best. Vraag me af of dit meer bij binnen- of bij buitenkatten voorkomt of dat het niet uitmaakt. De mijne hebben er geen last van (zij veel buiten). Ze krijgen meestal hardvoer en buiten scharrelen ze hun water (uit de vijver….heeeeeerlijk) en groenvoer op.

  26. Min zegt:

    @ Plato: Tja Madame M is meer een binnen dan een buitenkat. Maar terugkijkend heeft ze er eigenlijk al jaren met vlagen wat last van. Maar buiten scharrelt ze het liefst ook zo oud mogelijk water en vers groenvoer op.

  27. Vedat zegt:

    Wel zielig als dieren pijn hebben. Op zule momenten merk je, dat er toch een band is.

    @ Vedat: Gelukkig blijft ze ondanks alles gewoon eten.

Geef een reactie

