K(l)ok en (k)lepel

De klok word dit weekend weer op wintertijd gezet.

En zodra ze aan de klok gaan prutsen,

Dan ben ik even een beetje van slag.

Het lijkt dan wel of mijn ogen weer moeten wennen aan een nieuw ritme.

Dit weekend gaan we nog eens met de emmertjes op pad.

We gaan eens lekker feest vieren.

Het nuttige met het aangename combineren.

Wens jullie een prettig weekend, denk aan al je klokken.

Want de winter start pas op 21 december, maar de wintertijd gaat nu in.

Tot slot nog even lekker genieten van de Zweedse kok en zijn soeplepel.

http://www.youtube.com/watch?v=j1KSaUEu_T4

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

28 reacties op K(l)ok en (k)lepel

  1. J@n. zegt:

    Sinds ze zijn begonnen met dat klokverzetten ben ik al ontregeld, in ieder geval komt de echte tijd weer terug dit weekend al is het maar voor enige maanden.

  2. jeer zegt:

    Min,

    Ja het vergaat velen zo, dat ze weer een tijdje van slag zijn, maar ik had dit toch niet verwacht;-):

    http://allerleinieuws.web-log.nl/regionieuws/2008/10/vermist-zeemeer.html

    Ik wens je een goed weekend, met mooie inkijkjes achter oude en/of nieuwe deuren.

    groetjes,

    jeer

  3. CorryR zegt:

    Je hebt natuurlijk wel een echt lang weekend op deze manier.
    Heb genoten van de zweedse kok.

  4. Trui zegt:

    Dan wordt het vanaf dit weekend dus nòg vroeger donker! Jakkes, ik vind het maar niks.
    Dat berichtje van Jeer vind ik trouwens ook wel leuk!

  5. frans54 zegt:

    Hoera, dan is het weer ’s morgens al licht als ik opsta (ik bedoel maar: er zijn altijd wel argumenten ergens tegen te vinden, maar het leeft veel prettiger als je de andere kant bekijkt)

  6. Alice zegt:

    Is het alweer zover, Ik dacht dat we nog een week zomer te gaan hadden.

  7. Annemiek zegt:

    Van mij mogen ze acuut mee ophouden, zomertijd en wintertijd. Laat het maar bij 1 tijd. Ik ben er altijd weer een beetje van slag van.

    De Swedisch chef is altijd leuk.

  8. Vrouw Ekster zegt:

    heurdiknupknurdi, flupfluffluf enzo. swedish kok, wenst je een fijn weekend!

  9. Wilma zegt:

    Heerlijk filmpje!!! Echt ff genieten. :-))))))
    En fijn een heel uur langer slapen. YES!
    Goed weekend.
    Liefs:Wilma.

  10. maryan zegt:

    Ze mogen het van mij heel graag afschaffen, heel veel mensen hebben er last van, en zou het nu zoveel voordelen opleveren..? meen dat dat tegenviel.

    Fijn weekend ! Naar zee zeker.. 😉

  11. Mooi filmpje hahah.
    Geniet lekker van je weekend en succes in Delft.

  12. Plato zegt:

    Dat was een assertieve schildpad, whahahaha. Maar ehhh. bedankt, ik wist niet dat de klok dit weekeinde al een uur voor…..achter….voor…..achter…..ehhhhh ging.

    Ik zal er rekening mee houden.

  13. frans54 zegt:

    @Plaat: is simpel: najaar= achteruit, en wat het echt makkelijk maakt: voorjaar=vooruit.

  14. Jenny zegt:

    Ohhhhh….even weer heerlijk gelachen om dat filmpje!
    Die klok, ik heb er niet zo’n moeite mee hoor, je slaapt een uurtje langer, denk ik dan maar.En om het te onthouden vind ik de reactie van @Frans54 erg goed!
    Groetjes en geniet van je weekend!

  15. Ik en Mij zegt:

    Kan ik eindelijk het uurtje weer inhalen wat in bij de zomertijd moest inleveren.

    Fijn weekeinde… dan ga ik nu genieten van de muppet!

  16. Jeanine zegt:

    Maar we mogen wel een uurtje langer slapen!! Schrale troost, ik heb een bloedhekel aan de wintertijd. Ik tel de dagen weer af tot het voorjaar. Dat filmpje, ik ken hem al lang, maar ik moest weer vreselijk lachen!

  17. Jeanine zegt:

    p.s. vind je het goed als ik je ga linken?? Ik loop altijd automatisch mijn links na en verder eigenlijk niet, maar ik vind jouw weblog wel erg leuk:)

  18. Plato zegt:

    Hé Frans…bedankt voor het ezelsbruggetje.

  19. Vedat zegt:

    Is de verandering zo erg dat dieren terug gaan schieten? André van Duin had daar eens een liedje over. Maar ik ga uitgerust de wintertijd in. Ik vind de wintertijd trouwens normaler, voor zover iets normaler kan zijn. Na de oorlog was ons beloofd, dat de zomertijd nooit meer ingevoerd zou worden. Het zou te veel hrinnern aan de oorlog. Nou, je ziet het. In 1977, dus zo’n dertig jaar later, werd die belofte al gebroken.

  20. Marika zegt:

    Aarrgg weer al die klokken, telefoons, camera, dvd speler etc. aanpassen en ook de schakelklokken niet te vergeten, daar werkt de buitenverlichting op. Ik ga dat nu gelijk maar even doen…

    Die Zweedse kok is geweldig hahaha, deze met de schildpad kende ik nog niet.

  21. Denise zegt:

    Ja, het voelt toch altijd een beetje als een jetlag he?

  22. Wilma zegt:

    Heej Min,
    Wat heb je een mooi interview gegeven.
    leest voor mij als een vis in het water.
    Liefs:Wilma.

  23. fijnegozer zegt:

    Dat kan allemaal wel zo zijn Min. Maar dan nog hoef je het niet aan de grote klok te hangen. Feest ze eej.

  24. rietepietz zegt:

    Wij proberen altijd al op de zaterdag alles een half uurtje vooruit te schuiven , dus wat later avondeten enz , werkt goed ! We werden vanmorgen vrijwel niet vroeger wakker dan normaal maar wél op de “nieuwe tijd” !

  25. 2kids1mam zegt:

    Geheel uitgeslapen kom ik, via Plato, hier terecht.
    Wil je toch maar even wakker schudden: “We kennen wel zomertijd maar GEEN wintertijd.”
    Oke genoeg, ik stap maar in een bootje en vaar eens over je weblog rond.

  26. tagrijn zegt:

    Een Zweedse chefkok. Daar zit menig restaurant echt op te wachten! Maar wat ging jij dit weekend met emmertjes doen? Naar het strand? Had je prachtig weer. Of maalt een min daar niet om?

  27. Min zegt:

    @ J@n: De tuin is zich al aan het voorbereiden op weer een nieuwe lente.

    @ Jeer: Nou ik was wel verdwaald bijna ja in het winkelcentrum van geboorteplaats. Maar ja daar herkende ik ook geen enkele deur meer. 😉

    @ Frans: Dank voor je ezelsbruggetje.

    @ Allen: Delft was leuk, we hebben er lekker gegeten (kom ik nog eens op terug). Bert en Ernie gezien (tja dat was meer wat voor de tantezeggertjes als de Jazz). Toch hebben de kids nog met een muzikant muziek gemaakt. En nog steeds watertandend zie ik al die leuke reacties staan. Ik was trouwens zondag om acht uur (zomertijd) wakker. En maandag al om 6:00 uur (geen zomertijd).

  28. Geweldige titel van dit log, qua taalpurisme zeg maar! En die Zweedse kok is ook een favoriet van mij!

    Ik ben in elk geval verzekerd van TWEE feesten per jaar: die vinden al een paar jaar plaats in de weekenden dat de klok vooruit- c.q. achteruit gezet wordt… georganiseerd door een groep vrienden waar mijn neef deel van uitmaakt ;-). Ik word altijd uitgenodigd en de meeste keren ben ik ook gegaan (ECHT uit je dak!), maar dit keer heb ik gepast…

    Maar ik ben er nog nooit van slag van geweest… mijn kinderen ook niet… We gaan hooguit andere recepten uitproberen! 🙂

Geef een reactie

