Geen centje pijn?

Ik heb een jaar gehad dat het financieel wat minder ging

Al had ik kost en inwoning vrij

Met $ 75,00 per week kun je niet veel kopen

En dat geld werd me dan ook vaak afgetroggeld

Min zullen we dit kopen

Min mag ik een …

Min je hebt beloofd….

Ondertussen was het ook met de economie dat jaar (1991 -1992) een beetje kwakkelen.

De mensen deden meer met minder

Meer betekende in dit geval

Meer kip

En minder luxe vlees eten

Na een jaar USA kon ik even geen kip meer zien

Maar ik had wel een hele belangrijke les geleerd

Leen geen geld als je niet kunt sparen…

Want met veel smeken en bidden werd mijn ticket terug naar huis betaald..

De economie kwakkelde wel eens meer

Goede tijden, wat "slechte(re)" tijden financieel gezien.

De beurzen veren na alweer een "geld injectie" weer wat op

Toch vraag ik me af doen die centjes echt geen pijn.

Kom op jongens en meiden op de beursvloer

Schouders eronder en niet meer zo zeuren

Want wie kan verliezen, kan ook winnen.

Als er ergens een deur dichtgaat, las ik net, gaat er ergens anders ook een raam weer open.

Zet ik mijn raam even op een kier, kan ik morgen weer fris en fruitig aan de (zwem)slag.

Droom ik nog even verder met Rob de Nijs, een waterliedje dat ik wel weer met een glimlach vond..

http://nl.youtube.com/watch?v=mIbCbyYAqcA

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Geen centje pijn?

  1. J@n. zegt:

    Je moet maar zo denken Min; zolang je kunt blijven (glim)lachen is er nug niet veel aan de hand.

  2. Alice zegt:

    Een goed jaar was dat om je voor te bereiden op slechtere tijden. Mar misschien hebben we geluk en waait het verder over.

  3. novelle zegt:

    ja begin de dag met een lach wie in de morgen lacht…..vul zelf maar verder in .want de hele dag lachen lijkt me zeer vermoeiend.

  4. Wilma zegt:

    En elke dag komt de zon weer op…
    mooi lied van Rob. :-))
    Liefs:Wilma.

  5. tagrijn zegt:

    Als ze in de VS eerst de drukpersen van die dollars eens stilzetten, komt alles heel langzaam weer goed.

  6. frans54 zegt:

    Het geld dat ik op de bank heb staan is geld dat ik niet binnen afzienbare tijd nodig heb, zlefs niet binnen onafzienbare tijd, dus ik maak me er niet druk om, weg is weg, ik heb genoeg aan wat ik per maand binnen krijg.

  7. Plato zegt:

    Precies. Je hoort ze ook niet zeiken als ze vette winsten maken. Dus geen gemopper, gewoon doorzwemmen en flink snorkelen maar. Daar worden kleine minnen plus van.

  8. Vedat zegt:

    Dat is zeker een droom van Kapitein Rob. Maar ik ben blij, dat jij zo goed in bedelen bent, anders had je nog aan de andere kant van de oceaan gezeten.

  9. Annemiek zegt:

    Ik sluit me aan bij Plato. Je hoort ze ook niet klagen als ze vette winsten maken.
    Soms win je, soms verlies je. It’s all in the game.

  10. rietepietz zegt:

    Ik heb niet zo’n medelijden met al die “slimme jongens” , altijd over de rug van anderen rijk worden en jammeren als het even wat minder gaat…..

  11. maryan zegt:

    Wat een leuk liedje..kende het niet..Doet me denken aan Schier 😉

    Ik lees het nieuws maar half..het waait wel over..het beinvloed me nauwelijks eigenlijk.
    En ik heb een goede bank.. 😉 Triodos

  12. fijnegozer zegt:

    Bij mij was het net andersom. In de jaren dat de economie erg goed ging, ging het met mij financieel minder en andersom 🙂

  13. Min zegt:

    @ J@n: Hmm ik ben heel possitief ingesteld. En dat glimlachen vind niet iedereen mijn charmanste kant.

    @ Alice: Het was inderdaad een heel leerzaam jaar. En ik maak me meer druk over mijn baan dan over deze kredietcrises..

    @ Novelle: Lukt me ook niet elke dag, maar vandaag gaat het weer wat beter als gisteren. Toch een beetje winter(tijd)dip.

    @ Wilma: En daarvan geniet ik ook.

    @ Tagrijn: Dat zou al heel veel schelen ja!

    @ Frans: En dat geeft ook rust, als je gewoon nog een buffer hebt.

    @ Plato, Annemiek en Riet: Yep!

    @ Vedat: Ik wil er niet aan denken 😉

    @ Maryan: Ik kende het liedje ook niet en inderdaad het doet me ook aan eilanden denken.

    @ FG: Nou dan kun je nu dus lekker een buffer sparen, toch??

  14. Ik heb een aantal jaren gehad waarin het financieel wat minder ging… maar ik had daarbij twee kindjes. Maar het is goed gegaan/gekomen. Jouw zin “Leen geen geld als je niet kunt sparen…” is mij op het lijf geschreven. Ik heb nog nooit schulden gehad, en deze vorm hamer ik er ook in bij mijn kids. Op welke muziek ze dan ook dromen :-)))

  15. Min zegt:

    @ Libra: We hebben alleen nog een hypotheek. En mijn studieschuld heb ik met dit verhaal in mijn achterhoofd al voor het Eurotijdperk versneld afgelost.

Geef een reactie

