Spelevaren

Vanaf vandaag Meer

Ja Min

Gaan we spelevaren

Spelevaren…

Moet dat niet spelen / spellen en (ge)varen zijn?

Het is wel spelen met woorden Meer

Soms mag een stukje maar 50 woorden zijn

Elke 4 weken 5 tot 6 opdrachten

(35 opdrachten in 6 maanden)

Om te kijken wat ons het beste ligt.

Ah Min ik zou zeggen de WOW, 250 woorden…

Ja Meer die mogen ook meedoen.

Hoe lang gaan we spelevaren?

Nou Meer in ieder geval tot april.

Mooi voornemen Min.

Bedenk wel rustig hoe we te werk willen gaan.

Als we niet tevreden zijn doen we het over.

Tja als je de afgelopen 6 maanden terugleest.

Zal het soms een harde dobber zijn.

Vandaag Min bij het begin van het spelevaren

Schijnt er boven het Meer een waterig zonnetje..

Langs de waterkant verkleuren de bladeren.

De natuur gaat in rust.

Het wordt een leuke reis dat spelevaren

En ach wie weet of daar dan nog een staartje van komt.

Vanaf vandaag Meer

Ja Min

Is het water onze schrijfbron

Ons afkoelmoment om even te spelevaren

Soms Min

Ja Meer

Soms drijven we niet alleen, maar overdrijven ook…

Zolang dat Meer maar niet in drijfzand is…

Want dan is het niet zwemmen, zwammen, maar blijven drijven of zinken..

*****

Dit lag al vanaf 29 september op de duikplank. En dankzij deze "inspiratiebron" zal mijn inkt verwacht ik voorlopig nog niet uitdrogen..

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

25 reacties op Spelevaren

  1. fijnegozer zegt:

    Opdrachten,….50 woorden….tjonge wat leg je jezelf beperkingen op. Zelfkastijding min of meer.

  2. Trui zegt:

    Van wie krijg je die opdrachten? Van jezelf? Of wil je graag verzoekjes?

  3. J@n. zegt:

    Niet meer als 50 woorden!? Pffff, dat zal niet meevallen….

  4. Alice zegt:

    Gaat de spontaniteit dan niet verloren? en 50 woorden is wel erg weinig voor een logje. Maar veel plezier bij dit spelevaren.

  5. maryan zegt:

    Wel een uitdaging he.. Korte stukjes zijn in het algemeen wel prettiger vind ik 🙂 We hebben vaak zoveel woorden nodig.
    En dan de reacties niet langer dan 10 woorden bv ? haha
    Misschien leuk om met meer mensen te doen.

  6. Annemiek zegt:

    50 woorden. Moeilijk. Dan moet je stukje wel heel kort en krachtig zijn.
    Ik moet zelfs strepen in 250 woorden want het worden er altijd meer.

  7. Wilma zegt:

    Hoi Min,
    Kort & krachtig.
    Wil je dat met of zonder muziek gaan doen?
    Ben er wel benieuwd naar….
    Liefs:Wilma.

  8. novelle zegt:

    ahum deze veelwoordenscrijver wenst je veel sucses

  9. Ik en Mij zegt:

    Ik ben benieuwd… en kijk uit naar je eerste “spelevaren”

  10. Min zegt:

    @ Allen: Haha nee nog maar even geen verzoekjes.. Ik heb voorlopig inspiratie genoeg. En dat dankzij een interview en een schrijfcursus.
    Morgen zal jullie dit wellicht iets duidelijker worden.
    Dit was even een tipje van een sluier, min of meer 😉
    Op de duikplank en ook bij het spelevaren liggen alweer zo’n 10 logjes te spartelen..

  11. frans54 zegt:

    Raar woord eigenlijk met de vervoegingen die erbij horen: varen, voer (da’s toch eten), gevaren (klinkt nogal dreigend): de gevaren waren groot toen ik met het voer naar de overkant ging varen.

  12. Ja, welke reaktie plaatst men op zo’n uitmuntende log? Een log dat af is, zachtjes ratelend verder kabbelt en nog intressant is ook. Ik zou het niet weten Min, ik zou het niet weten Min. Met groeten

  13. rietepietz zegt:

    Ik krijg ter plekke schrijfkramp …… van het schrappen ! Ik ga in een reatie vaak al over de 50 woorden heen . Dit zijn er al 20 , tot de vorige punt dan hé .

  14. Vedat zegt:

    Zo’n verzoek in vijftig woorden, dat zou origineel zijn geweest of is dat te veel gevraagd?

  15. Vrouw Ekster zegt:

    ik vind dat een mooi voornemen (zouden er meer moeten doen, maarja, ik ben een liefhebber van kort en compact :P). je schreef al puntig natuurlijk en met een eigen signatuur. ben benieuwd hoe je verder evolueert. Als je staart er maar niet afvalt en je op het land gaat zwammen uhh zwemmen.

  16. tagrijn zegt:

    Ik ben ooit met Pieter Stastok uit spelevaren geweest. Maar dat is me (Min of Meer) slecht bekomen. Benieuwd wat jouw ervaringen zijn en dat die niet tot aanvaringen met je lezers zullen leiden.

  17. Geldt een spelende varen ook???

  18. Min zegt:

    @ Reactie: Jullie mogen ook varend spelen…
    Oh wacht dat deden jullie al. 😉
    Nog heel even geduld… ik ga maar eerst even bij jullie dobberen.

  19. jeer zegt:

    Min,

    Graag gedaan, kom eens kijken in Oss.
    Vijftig woorden, mogen het er ook minder zijn of is het precies 50? Zelf houd ik het met mijn haiku/senryu op 17 lettergrepen en van de week zag ik iemand die dagelijks iets schrijft op weblog met precies twaalf woorden.
    Ik heb hier nog heel wat bij te lezen, maar met korte stukjes vlot dat wel hoop ik.
    Alvast een klein stukje spelevaren:

    ——————————-

    Wie?

    Wil de zeeën bevaren
    Wil de vrouwen beminnen
    Wil de zeemeerminnen
    Wil de minstrelen

    Wilde minnaren !

    ——————————-

    met min of meer hartelijke groet,

    jeer

  20. Min zegt:

    @ Jeer: Dank voor je briljante reactie.
    Maar ik hoop dat er in mijn cursus nog een Haiku langskomt..
    17 lettergrepen… Wat een uitdaging.

    En wie schrijft er dagelijks een log met 12 woorden? Nu ben ik nieuwsgierig!

  21. frans54 zegt:

    Met twaalf woorden zou ik zo snel niet weten. Het, inmiddels langdurig met reces zijnde, Schrijverscollectief heeft wel een keer een schrijfopdracht voor bliksemschichten gehad (verhaaltjes van 50 woorden) waarvan het resultaat hier: http://schrijverscollectief.web-log.nl/schrijverscollectief/bliksemschicht/index.html te bewonderen valt.

  22. frans54 zegt:

    12 woorden? Zoiets?: “Blaffende honden bijten niet” dacht hij wrang terwijl hij de verbanddoos zocht.
    *Haiku heb ik trouwens ook op mijn log staan in een aparte rubriek en ik heb er nog veel meer liggen waar ik nog niet tevreden over ben en nog wat verder aan wil schaven tot hij echt puntig is.

  23. Min zegt:

    @ Frans54: Ai wel gelijk een hele rake met 12 woorden, doet me denken aan het spoedgeval bij de dierenarts.. Brrrrr!

  24. jeer zegt:

    Min,

    Ik heb nog even gekeken en hier is de twaalf-woorden link:

    http://saidjah.web-log.nl/12_woorden/

    groetjes en goed weekend,

    jeer

  25. Min zegt:

    @ Jeer: Ik heb bij Saidjah gekeken. Doe ik vast nog wel een keer.

Geef een reactie

