Dobberen met Min

Oké ik kan op mijn kop gaan staan, maar zo soepel ben ik niet met die staart

En ik heb heel wat dingen die ik al leuk vond, lekker en waar ik (niet altijd even makkelijk) ook heel goed zonder of met veel minder kon..

Ik heb wel eens een snackbui

Dan kan ik een hele zak drop leegeten

Het liefst achter elkaar

Dus ik koop het even niet..

Soms voel ik dat ik driftig denk

Aan dingen waar ik niets aan kan doen

Of alleen dan wellicht door er heel positief over te denken

Soms val ik ongecontroleerd aan op die schaal met chips

Zolang die zak chips dicht is, is er niets aan de hand

Maar oh, wee als die open is

En zout is op dit moment niet zo’n goed idee

Alweer zo’n onverstandige zucht naar iets

Soms heb ik het zonderlinge idee

Dat ik nog rook (gestopt in 1986 i.v.m. rookverbod)

Er waren ook rages waar ik niet aan mee kon doen vanwege mijn staart

En dan kan ik daar dan wel over gaan zeuren

Maar daar schiet ik dan geen staart mee op.

Al jaren consuminder ik met smaak

En af en toe dan verbrassen we de Amorpot

Dan pakken we die emmertjes

En kiezen het ruime sop

Je hebt altijd een keuze voor welke bevlieging je kiest

Waar je wel en geen geld aan wilt besteden

Ik ben dankbaar dat ik mezelf kan intomen

Als kind wilde ik altijd alles kopen wat ik zag…

Soms voel ik me nog dat kind

Altijd op zoek naar meer

Terwijl ik weet

Ik geniet ook van minder…

Bewuster lijkt het wel

Ik ga dus bewust op zoek naar minder prikkels

En nou weet ik nog niet precies wat ik wil gaan doen

Maar ik ga wel even ronddobberen, op zoek naar inspiratie…

http://www.youtube.com/watch?v=CMG4YFPMIoA

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

22 reacties op Dobberen met Min

  1. Wilma. zegt:

    Dat was altijd een heel leuk programma…zouden ze best mogen herhalen;-))

  2. Min zegt:

    @ Wilma: Van mij wel ja 😉

  3. Wilma. zegt:

    Ook ik heb vroeger gerookt…kreeg ik 1999 een rookverbod;-))

  4. J@n zegt:

    Zo heeft iedereen wel op de een of andere manier beperkingen, is het niet financieel dan is het wel lichamelijk of anderszins, daar moet je dan mee leren leven…..zegt men. Dat moet dan maar, maar tevreden….?niet altijd hoor, ik niet!

  5. maryan zegt:

    Op zoek naar minder prikkels..hihi..dat klinkt tegenstrijdig.. 😉
    Dat geen maat weten te houden soms herken ik..de zak drop moet niet te dicht bij me liggen..dingen gewoon maar niet kopen dus..als bescherming..Bij de wereldwinkel hebben ze ook heeeerlijke fudge (zachte toffee), soms ben ik zo dom om een zakje te kopen..tja..
    Succes met zoeken Min

  6. Alice zegt:

    Minder prikkels is erg saai, dat wil je maar even, dus succes met ontprikkelen.

  7. Min zegt:

    @ Wilma: En blijven ze bij jouw ook vragen: Rook je…?

    @ J@n: Ik wil vaker tevreden zijn en genieten…

    @ Maryan: Vat vol met tegenstrijdigheden 😉 Ik zoek verder…

    @ Alice: Ach ontprikkel ik om te beginnen alleen vandaag… Anders word ik zo prikkelbaar 😉

  8. Wilma. zegt:

    Nee, aan mij vragen ze het niet meer. Iedereen weet eigenlijk ook wel dat ik gestopt ben. Kan er ook niet meer tegen, wordt er benauwd van tegenwoordig.
    Dat is wel lastig hoor…

  9. Annemiek zegt:

    Oooh, die zak drop of chips die open gemaakt is en waar je niet vanaf kunt blijven. Herkenbaar Min.
    Leuk woord heb je gevonden….ontprikkelen
    Go girl!

  10. Min zegt:

    @ Wilma: Ik heb het nu maar weer eens laten opschrijven in het dosssier: Rookt al ca. 20 jaar niet meer…

    @ Annemiek: Alice kwam als eerste met ontprikkelen…

  11. HUUB zegt:

    maar ja de wereld is vol met prikkels…

  12. novelle zegt:

    ja soms krijg ik ook heel veel prikkels van prikkelprakkel- neus. Zoals wij sinas, hier thuis noemen.maar even serieus…..herfstprikkels zijn zacht en zeer boeiend Min.aanrader.Mist is ook een inspiratiebron……machtig mooi.

  13. tagrijn zegt:

    Onvoorstelbaar. 1972 staat erboven. 36 jaar geleden…Zou nu best nog uitgezonden kunnen worden. Opnieuw: heel leuk.

  14. Vedat zegt:

    Die buien, dan zijn heel bekende buien, Min. Eens, ja eens, dan gaat die zak toch open en dan moet alle drop uit die zak ghaald worden. Mar nog meer benieuwd dan naar jouw staart ben ik naar het filmpje, dat jij hebt aangehaald, de Stratenmaker op zee show. Als je dan zo;n zak drop op hebt, laat je dan ook zo’n scheetje?

  15. fijnegozer zegt:

    Tja soms weet je het gewoon niet MEER. Dat is wel MINDER vind ik.

  16. Min zegt:

    @ Huub: Hihi ja… En ik had een prikkelende dag 😉

    @ Novelle: En heel inspirerend. Prikkelprakkelneus 😉

    @ Vedat: Yep, erg hé 😉

    @ FG: Gisteravond zagen wij Hans Dorrestijn & Martin van Dijk. Het leven heeft niet alleen een zonzijde, er is ook een schaduwkant..

  17. Min zegt:

    @ Tagrijn: 1972?? Als peuter keek ik dus dit soort dingen 😉

  18. Vrouw Ekster zegt:

    jemig Min.. rook je? hahahahaha, sorry inkoppertje

  19. Min zegt:

    @ Snippie: Nee hoor, maar ik maak het goed met andere slechte gewoontes… Heb jij wellicht voor mij Snoep je? Dank je wel
    Zo kwartet!

  20. Plato zegt:

    Als je nou mindert, Min, heb je dan min of meer ook het gevoel dat ik ook heb: het tast de essentie van je leven niet aan? Ik heb toch een dikke 800 euro per maand moeten bezuinigen na de VUT. Er is veel overboord gewipt, maar ik heb nog steeds een prima leven. En ik vraag me af: waar ging dat vroeger allemaal aan op?

  21. Marika zegt:

    Zakken drop of chips moeten nu eenmaal op als ze opengemaakt zijn, net als zakken M&M’s. Mmm… *Duikt de kast in*. Ow… niks te halen… och ja “lijnpoging de zoveelste” grmbl… :-/

  22. Min zegt:

    @ Plato: Haha, ja inderdaad. Min’s koopkracht is al met € 500,00 vermindert. En zal wellicht nog meer zakken. Maar hé wat ik niet verdien, kan ik ook niet uitgeven. Dat scheelt stress…

    @ Marika: Tja wat je niet in huis hebt, kan ook niet open.
    Maar ja vandaag pakte ik de hagelslag… 😉

Geef een reactie

