8-track

Wanneer begonnen de waterliedjes tot mij door te dringen ?

Dat zal vast al begonnen zijn met 2 emmertjes water halen

Maar het ging al gauw veel internationaler

Mijn broer Ernst had een 8-track

De 8-track was ooit van Sjoerd  of Hilde

En echt we hebben er jaren diskjockey mee gespeeld

(Dat heette vast nog niet zo in die jaren, zo post MTV)

En daar stonden van die leuke liedjes op

Één daarvan was deze

En echt dit is de eerste keer dat ik er een beeld bij zie

http://nl.youtube.com/watch?v=iueqlp2QtQs

Je mag lachen hoor, ik denk dat het water er al was voordat ik ooit er echt stil bij stond…

Ik heb (schippersdochter) me alleen wel ooit JAREN verzet tegen alles wat ook maar met water te maken heeft.

Ik denk dus echt dat ik er een hele omweg voor heb afgelegd.

Ik zal maar zeggen Van regio Den Haag, naar daar waar ik die 8-track beluisterde met Ernst, via regio Rotterdam, tot Haarlem met tussenstops in the USA en Finland.

Toch eens wat meer foto’s plaatsen, want echt Ann heeft gelijk

A picture says a thousand words…

Ja, ja, ja ik weet het is: A picture is worth a thousand words

Maar ik vind hoe Ann het zegt zoveel leuker…

http://en.wikipedia.org/wiki/Stereo_8

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

24 reacties op 8-track

  1. fijnegozer zegt:

    Ik ben benieuwd naar de foto’s. Hopelijk valt het plan ze te plaatsen niet in het water.

  2. rietepietz zegt:

    Dat is érg oud hé , leuk , je zou er waterige oogjes van krijgen .

  3. J@n zegt:

    Lekker nostalgisch en braaf. Ik kijk uit naar de foto’s.

  4. Trui zegt:

    Die lange weg was waarschijnlijk nodig om te komen waar je nu bent.
    Dat is trouwens wel een heel leuk oud nummer!

  5. Min zegt:

    @ FG: We zullen zien 😉

    @ Riet: Waterige oogjes 😉 Yep!

    @ J@n: Nog even geduld…

    @ Trui: Ach ik hou wel van omwegen 😉 Dan heb ik nog wat te vertellen…

  6. Alice zegt:

    Ik ken het hele liedje niet. Maar als je schipperdochter ben, dan verklaard dat je fascinatie voor water natuurlijk wel.

  7. Wilma. zegt:

    Vele (water) wegen leiden naar…;-).
    Het lied was ook mij niet bekend. Kijk ook uit naar de foto’s, maar geduld is een schone zaak.
    Liefs:Wilma.

  8. Min zegt:

    @ Alice: Zoetwatermatroos 😉

    @ Wilma: Inderdaad die (water)wegen komen soms op onverwachte plekken uit 😉

  9. Vedat zegt:

    Dus toch een schippersdochter, zoals ik al vermoedde. The captain of your ship was een grote hit vroeger en niet in het minst door de sexy zangeressen, kan ik me nog herinneren.

  10. Min zegt:

    @ Vedat: Tja dat schipperslatijn heb ik met de paplepel naar binnen gekregen 😉

  11. Kan me indenken dat je destijds als schippersdochter even niets van water moest hebben.

  12. Min zegt:

    @ LG: Nou ja mijn broer Ernst wist al vanaf zijn 6e jaar dat hij het water op wilde… Hij is nu de vaargast 😉

  13. novelle zegt:

    jij een schipperskind? goh wat interessant……ik ben nu zo nieuwsgierig naar je hahahaha internaat geweest?

  14. Min zegt:

    @ Novelle: Haha nee ik heb altijd aan de “wal” gewoond. Wij hadden geen eigen boot..

  15. maryan zegt:

    Ha, wat een leuk filmpje zeg..dat dansje..hihi.. Heerlijk lied trouwens ! was geheel uit mijn geheugen..
    Ik was laatst op een fotolog, er was enkel een titel, verder geen tekst.. heel leuk ! Ga’k misschien ook nog weles doen..als ik meer tijd heb ;P

    Schipper mag ik overvaren…?

  16. Min zegt:

    @ Maryan: Zolang er niemand over mijn kop of staart vaart 😉

  17. tagrijn zegt:

    Verhip, dat is waar ook! Een stuk nostalgie van jewelste! Was dat liedje vergeten, maar nu weer helemaal terug!

  18. frans54 zegt:

    Toch wel altijd min of meer in de buurt van water gebleven: Den Haag – Noordzee, Haarlem – Spaarne, Rotterdam – havens, Finland – 1000 meren. Wat mij nieuwsgierig maakt welk water er in de USA in de buurt was.

  19. Als kind was ik al een waterrat… jarenlang heb ik een abbonnement gehad “op” het zwembad… Had dus ook NIETS met die paarden van mijn pa te maken! 🙂 Misschien verken je onbewust andere horizonten???

    Lekker filmpje van De Captain of your Ship! Video-clip avant-la-lettre! 🙂

    Nog even een uitrust/schouder-herstel/relax/waterliedje voor je: http://www.youtube.com/watch?v=5r49X_86ISM ….. 😉

  20. Min zegt:

    @ Tagrijn: Lekker!

    @ Frans: Veel kijk maar, http://www.verenigdestaten.info/sta-ste/staten/Florida.shtml

    @ Libra: Relaxen, dat lijkt me een goed plan voor vandaag..

  21. Plato zegt:

    Grappig die clip. Nooit van gehoord. Zo te zien één goede zangeres met twee gebaren-miepjes. Toch eens op Wikipedia kijken.

    Leuk logje Min…weer een tipje van de sluier.

  22. Wilma zegt:

    @Plato: das trouwens ook een mooi liedje…

  23. Min zegt:

    @ Plato: Tja en dan heb ik dat beeld erbij Ernt en Min in de stuurhut… 😉

    @ Wilma: BdG, oftewel Boudewijn de Groot 😉

  24. Min zegt:

    Zeg Min,
    Ja Meer
    Die broer van je
    Ja Meer
    Heet ERNST

    Eej ja en stuurboord is rechts…

Geef een reactie

