Paard en staart

Ik heb, met mijn staart

Ooit een bevlieging gehad

Ik reed paard (oké pony)

In de manege rook ik mijn vrijheid

Als ik hoog in het zadel zat

Samen met Hilde, Ernst en de buurmeisjes kregen we rijles

En dat heb ik toch een tijdje vol weten te houden

Opgeven is iets wat ik niet snel doe

(Hoezo eigenwijs??)

Heel graag wilde ik zo’n paardenmeisje zijn

De Penny was heel even mijn blad

Romantisch, niet waar?

We hadden dus paardrijles

En ik mocht dan op Bles

Maar de combinatie Bles en Min

Dat werkte niet altijd

Met buitenritten vond Bles dat opstijgen van mij met staart altijd veel te traag

En bij onze laatste rit was mijn staart zo koud, daar is Bles heel erg van geschrokken.

Pas na een valpartij of 3 (zij bokte) was ik het zat en besloot voortaan paarden in de wei te laten staan.

Soms moet je weten wat niet jouw ding is.

Blijkbaar heb ik van mijn valpartijen met Bles toch niet genoeg geleerd.

Dat doorzetten van mij is niet altijd mijn sterkste kant

O, nee soms is het ook echt mijn aller zwakste kant

Ik ga maar door en dan ook nog met haast.

Dat is niet goed voor lijf en leden

Nu onderweg op eigen kracht, stress met mate en de blik op geluk

Geluk zit soms in herinneringen

Terugdenkend aan de “samenwerking” tussen Bles en Min

Volgens mij wilde ze me nog wat laten zien…

Ik heb meer lessen nodig 😉

Dit bericht werd geplaatst in Familie, Persoonlijk, Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

39 reacties op Paard en staart

  1. Ik en Mij zegt:

    Hahahahaha… dat is al meer dan ik gedaan heb. Mij krijg je ook niet op een paard!

  2. chavalbueno zegt:

    Ach ja, soms moet je eerst iets uitgeprobeerd hebben voor je merkt dat het niets voor je is. Hoewel ik in dit geval al op voorhand kon zeggen dat een meermin en een paard niet samengaan. Misschien toch maar een zeepaard dan?

  3. Jenny zegt:

    Door schade en schande word je wijs, zeggen ze……soms heb je wat meer lessen nodig!
    Groetjes!

  4. Trui zegt:

    Zo’n paard is opeens heel erg hoog als je erop zit. In mijn dromen kan ik heel goed paardrijden en vind ik het heerlijk de wind in mijn gezicht. Slechts 1x heb ik echt op een paard gezeten en dat voelde toch wel anders dan in de droom.:-))
    Maar een meermin op een paard kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen.:-)))))))))

  5. Astrid zegt:

    Ik heb niet zoveel met paarden, waarom weet ik eigenlijk niet. IOk kan vanze genieten, maar dan wel op een afstandje.

    Groets Astrid

  6. Vedat zegt:

    Mijn kleindochter rijdt ook op ponies en het schijnt, dat een pony eigenwijzer is dan een paard en kinderen uitdaagt. Het gaat goed tussen mijn kleindochter en verschillende ponies en tot nog toe weet zij haar wil aan de dieren op te leggen. Ik hoop maar, dat ze het volhoudt. Vanmiddag ga ik met haar naar de manege, dan maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om filmpjes te maken.

  7. Toaske zegt:

    Ik ben geen paardenmens, dus kan de bevlieging niet eens begrijpen! 😉

  8. frans54 zegt:

    Ik heb liever wat meer paarden, en dan op twee wielen (nog minder rijdt wat onhandig)

  9. Min zegt:

    @ Allen: Hele brede glimlach. ;-)) Ik zie van alles langskomen.
    Eenwieler, een zeepaardenspan en ah dat lijkt me wel wat..

  10. Wilma zegt:

    Heel soms mag ik mee met een vriendin van mij, zij heeft zo’n karretje…haar paard ervoor en wij samen in het karretje…Dan rijden we door de polders!!Geweldig is dat, paard ervoor…wind door je haren…je proeft de vrijheid…HEERLIJK:D

  11. Min zegt:

    @ Wilma: Oh ik ben jaloers 😉

  12. ikan-mas zegt:

    ha ha Min
    ik weet er na dik 30 jaar kijken naar onze zoon nog niks van maar wat geniet ik als hij op het paard zit en hij zo blij is het een kunst geen bevlieging
    een blijde ruiter uit de zaanstreek

  13. J@n. zegt:

    Ikzelf heb er één keer opgezeten, maar ik vond het maar hoog en wie hoog klimt kan diep vallen!

  14. Paarden blijven mooi om te zien, maar blijf er angst voor houden.
    Waarschijnlijk trauma uit mijn jeugd hahaha, zag als klein kind een op hol geslagen paard op mij afkomen met de melkkar er nog achter.
    Vlak voor de ruit waar ik achter stond struikelde hij over de stoeprand en lag half kaopt voor de ruit.

  15. Min zegt:

    @ Ikan-Mas: Ik was geen blije ruiter 😉

    @ J@n: Diep zinken ook 😉

    @ LG: Nou ga ik met nog een grotere boog om paarden heen…

  16. Annemiek zegt:

    Onze dochters reden ook paard. Ik heb dat vroeger zelf ook gedaan. Maar mijn lief vindt dat paardekrachten onder de motorkap horen 😉

  17. Vrouw Ekster zegt:

    Hoe deed je dat met die staart eigenlijk? Je ritste um af zeker, want dat amazonezitgebeuren is ook niet alles.

  18. rietepietz zegt:

    Het lijkt me héérlijk om op een paard langs de zee te rennen maar oh….. wat zijn die beesten groot !

  19. Knetter zegt:

    Knetter heeft het niet zo op paarden.

  20. Min zegt:

    @ Annemiek: Pk’s onder de motorkap bokken soms ook 😉

    @ Snippie: Inderdaad…

    @ Riet: En beweeglijk…

    @ Knetter: Ook niet van pk’s onder de motorkap 😉

  21. Marloes zegt:

    Door vallen en opstaan kun je ook een hoop leren. Soms moet je gewoon voor lief nemen dat niet alles gaat zoals jij dat graag zou willen.

  22. Min zegt:

    @ Marloes: Elke dag leren met vallen en opstaan. Ik vergeet alleen wel eens om te kijken of ik echt niets mankeer….
    Daarom heb ik af en toe een rustig boottochtje nodig…

  23. tagrijn zegt:

    Je moet jezelf nooit dwingen iets wat niet jouw ding is toch jouw ding te laten worden.

  24. citroen zegt:

    Paarden, geweldig! Ik was niet het stereotype ‘paardenmeisje’ en vond de Penny niets. Door de drukte van middelbare school {eindexamen} heb ik het toendertijd op moeten geven, maar als ik ooit weer de mogelijkheid heb/krijg. Ik spring er zoop en galoppeer er vandoor!

  25. Off topic, het was vandaag geweldig weer, allen zat constant binnen hahha

  26. min zegt:

    @ Tagrijn: Eh, ga ik proberen…

    @ Citroen: Dan neem ik Deetje wel met haar pk’s

    @ LG: Soms is dat ook wel lekker binnen zitten …

  27. Wilma. zegt:

    Heej Min, nog geen “puf” voor een nieuw logje? Wens je een fijne dag toe. Liefs:Wilma.

  28. min zegt:

    @ Wilma: Morgen hoop ik er weer te zijn met een leuk stukje…

  29. maryan zegt:

    Mijn dochter rijdt heel goed paard.., ik probeerde het ook eens.., hmm… te hoog, te wiebelig, te eng.., ik neem maar liever de fiets dus… 😉

  30. Alice zegt:

    De combinatie min en paard lijkt me ook geen ideale. Maar ja soms steekt iemands anders enthousiasme je wel aan om iets te doen wat niet echt bij je past.

  31. min zegt:

    @ Maryan: Mijn moeder Hilde was de beste ruiter 😉

    @ Alice: Tja en daarom zeg ik ook er valt nog veel te leren.
    😉

  32. misschien moet je een carriere als rodeo ster proberen. Als je daar hebt geoefend dan kun je vast alle Blessen in je leven aan!!!

  33. HUUB zegt:

    ja paarden,… nee, ik heb er niets mee…

  34. min zegt:

    @ Harrie: Ik kom nog niet eens op rodeo drive 😉

    @ Huub: Nou daar kan ook aardig wat stoom afkomen hoor 😉

  35. Jackles zegt:

    Hahaha, moest hardop lachen om je WoW, Min! Kwam me ook best bekend voor omdat ik zelf ook paard heb gereden… weliswaar was het wél mijn ding, maar toch!

  36. Ik laat mij afschrikken door de hoeveelheid reacties hier nu… (ik bedoel: meestal lees ik ze eerst allemaal alvorens er op in te haken).
    Mijn pa had een eigen manege, op een boerderij ook nog. En ik gaf geen $@*&%% om paarden, of om welk dier dan ook (nog steeds niet). Heb wel eens een poging gedaan om te rijden (want waarom betaalden al die anderen dan grof geld om dat te mogen???). Het is mijn ding niet.
    Echter! Mijn eigen Dochter-kind is een Paarden- (en Dieren-) meisje Pur Sang!
    Hoe vreemd kan het gaan….

  37. min zegt:

    @ Jackles: Ik zat toch echt eerst op een heel ander spoor 😉

    @ Libra: Oh soms laat ik me ook afschrikken hoor… Voordat ik door had dat water wel iets voor mij was!! En dan ben ik een schippersdochter 😉

  38. Haha… het lijkt vaak zo te gaan: wat je onder handbereik hebt waardeer je het minst… Dat kan met allerlei factoren te maken hebben. Wanneer kwam jij er dan achter dat water toch wel iets voor jou was? (want ik heb het dus echt wel geprobeerd met die paarden, maar nee dus…).

  39. Min zegt:

    @ Libra: In Haarlem zag ik het Spaarne en voelde me thuis 😉

Geef een reactie

