Zijn zingen / zinnen

Ik ben een fan van taalkunstenaars

Of taal kunstemakers

Het is maar hoe ze willen dat ik ze noem

Vandaag ben ik Toon Hermans heel dankbaar

Want als ik, zoals nu, eens wat minder in mijn vel zit

Denk ik aan zijn gebeden, gedichten en liedjes.

Dat je dankbaar mag zijn voor alles wat je vaak

Voor feiten verslijt

Je denkt niet bij elke stap aan al je ledematen

Soms eet ik gedachtenloos mijn bord leeg

En dan vind ik dit: Zee zijn met de Zee van Toon Hermans:

Geef me je hand,

Ga met met mee

Samen naar het strand

Zee zijn met de zee

Geniet even mee met Toon Hermans..

http://www.youtube.com/watch?v=Zz1ERvjo5TU

Toegift:

http://www.youtube.com/watch?v=txgDUXdzvOM&feature=related

Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

23 reacties op Zijn zingen / zinnen

  1. Wilma zegt:

    Van Toon geniet ik altijd.
    De Zee geeft Rust, Heerlijk.
    Liefs:Wilma.

  2. J@n. zegt:

    Met Toon kon je lachen en even stil zijn….

  3. Knetter zegt:

    Toon is niet te evenaren.

  4. Trui zegt:

    Toon Hermans, de enige echt GROTE van de grote 3!

  5. Min zegt:

    @ Wilma: Ik probeer ook weer wat rustiger te worden..

    @ J@n: Stil(te) is soms heel fijn..

    @ Knetter: Ieder heeft zijn eigen specifieke talenten.

    @ Trui: Ik vind ze alledrie leuk. Wellicht is dat het, ik vind teveel dingen leuk 😉

  6. Alice zegt:

    eenvoudige woorden kunnen je soms op weg helpen.

  7. novelle zegt:

    Toontje poètische toontje, nog steeds danst hij vastgeroeste zeertjes en pijntjes los.laat je de roest van de gewoontedenken en voelen even losweken.

  8. rietepietz zegt:

    Toon Hermans is echt heel erg ondergewaardeerd geweest op dit gebied . Ik kan ook erg genieten van zijn “versjes ” , ik had daar al eens een logje over .

  9. rietepietz zegt:

    P.S.
    Ik heb het logje even voor je opgezocht , je las hier toen nog niet en misschien vind je het leuk om te lezen

  10. Min zegt:

    @ Alice: Zo waar..

    @ Novelle: Dat zeg je dan ook weer zo mooi

    @ Riet: Ach ik ga nog wel verder in je archief lezen.. Vind ik dan weer leuke tijdsbesteding, met Toon op de achtergrond..

  11. tagrijn zegt:

    En dat noemt hij dan zelf: ach mensen ,het is zomaar een versje, een versje van niets…

  12. Ik en Mij zegt:

    Van Toon kan ik altijd weer opnieuw genieten.

  13. Min zegt:

    @ Tagrijn: Van niets iets weten maken, top!!

    @ Ik en Mij: Fijn!

  14. maryan zegt:

    Stilstaan bij onze zegeningen..

    Prachtgedichtje..
    Ik heb mijn moeder laatst nog een gebedenboekje van Toon gegeven..eerst snel een aantal overgeschreven..;)

  15. Min zegt:

    @ Maryan: Oh ja gedichten overschrijven… 😉

  16. Annemiek zegt:

    Sommige conferences ken ik woordelijk uit mijn hoofd. Snieklaasje bijvoorbeeld, hilarisch.
    Maar zijn gedichtjes zijn van heel ander kaliber. Soms komisch, vaak ontroerend.

  17. Op dit moment verkeer ik niet in de stemming die je log oproept, maar ik HERKEN die wel! Gelukkig woon ik heel dicht bij de zee…

  18. Min zegt:

    @ Annemiek: Het roept bij mij altijd beelden op van de zaal de conferences en dankzij ook Toon’s versjes vind ik taal zo leuk.

    @ Libra: Met zeezicht… dat heb ik dan niet. Ik heb meerzicht.. 😉

  19. Plato zegt:

    Het was goed Toon hier weer eens te zien en merken hoe goed hij een vrij makkelijk liedje tot iets bijzonders omtovert. Bij die tweede clip komt de voorspelbare eenvoud van zijn woorden tot uiting en dan denk ik: wat jammer dat hij er niet meer is om het nog voor te dragen. Want:

    Een gedicht is zoveel meer
    door die ene oude heer
    Die zijn hart er in kon leggen
    Maar zijn stem die klinkt niet weer
    Eenzaam denk ik keer op keer
    Kon je ’t nog maar één keer zeggen.

  20. Min zegt:

    @ Plato: In mijn hoofd hoor ik toch de meester het zelf meezeggen. Of meezingen…

  21. artMus zegt:

    Ik ben een groot fan van Toon.
    Dank zei jou link kwam ik uiteindelijk bij “de engel Gabriel)
    “Ach Toon……wat kon je het toch mooi verwoorden…en wat zong je je teksten ontroerend simpel.”

    Dank je wel Min.

  22. Min zegt:

    @ Mus: Graag gedaan, ik hou nu eenmaal veel van Toon…

Geef een reactie

