Zoll

Heeft u iets aan te geven?

Ach een hele zolder vol (wat zeg ik een hele onderwaterhut vol)

Prullaria (Winkeltje Min of Meer)

Sporttoestellen

Oud beddegoed (makkelijk bij het klussen)

Schaatsen (Stel je voor een echte winter)

Kerstspullen (de boom heeft het veld al geruimd)

Er ligt ook al geen tent meer

(Onze reisemmer staat op stal)

Een dressoir …

Hoe is uw naam?

Min Reis-Meer

Nou mevrouw dat moet toch echt bewaart veels te veel zijn.

Terwijl ik wakker word na deze droom

Sla ik mijn ogen open en staar naar het plafond.

Het is tijd voor de zolderopruiming.

(Nee maak daar maar de onderwaterhut opruiming van).

De klusjes / projectjes die ik nu min of meer verzin

Ik denk dat ik daar maar eens een soepje van ga koken

En dat soepje dien ik dan op

Laat hem even afkoelen, hij is wellicht wat kruidig..

Rijkdom zit niet in geld…

Mijn rijkdom zit vooral in mensen, dieren, plaatsen, dingen die mijn leven kleuren.

En toch waarom zijn we dan niet wat zuiniger op deze aarde…

Voor zover wij weten is er maar één..

http://www.youtube.com/watch?v=x0dMBqtGtOU

Tot zover deze preek, de collectebus staat links…

In gedachten groet ik een dominee….

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

25 reacties op Zoll

  1. fijnegozer zegt:

    De collectbus doe ik helaas allang niet meer aan. Die ging bij mij het eerst de deur uit.

  2. rietepietz zegt:

    Ik ben en blijf toch “bewaarderig” en zéker bij al die zaken waar je het in de laatste regeltjes over hebt !

  3. Min zegt:

    @ FG: Het venijn zat dit keer in de staart, maar dat komt doordat ik meer zie dan een man die preekt… Het is familie…

    @ Riet: Ik wil wel dingen wegdoen (Plan), maar ik denk dat ik er eerst nog heel veel over ga schrijven (is vast niet de beste aanpak).

  4. Ik en Mij zegt:

    Het nadeel van het opruimen van de zolder is, dat er zoveel herinneringen liggen die steeds opnieuw moeten worden opgehaald. En tegen de tijd dat alles gezien, gevoeld en beluisterd is… is het weer tijd om te vertrekken van die zolder met ongedane zaken. Tja.. maar dat is die rijkdom…

  5. Min zegt:

    @ Ik en Mij: Stukje voor stukje opruimen. Uurtje per dag.. Zo heb ik al heel wat zaken gedaan gekregen.. Dat is ook rijkdom, zien dat je weer dingen voor elkaar krijgt…

  6. maryan zegt:

    Aan de zolder ben ik voorlopig nog niet toe..ik begin zometeen met de schuur..
    zucht..
    en even bellen dat ik voor die rommelmarkt wel wat heb..
    Ooit had ik een huis zonder zolder.. hoe ist mogelijk.. whaaa

  7. Alice zegt:

    Je verzamelt wat in je leven. Ik heb ook een zolder vol, vooral veel boeken. Maar wat moet ik er nog mee. Veel succes bij het opruimen.

  8. Wilma zegt:

    Afgelopen zomer ben ook ik begonnen met opruimen…heb het meeste verplaatst van de ene kant van de zolder, naar de andere kant ;-)))
    Mooi lied…ook fan.:D

  9. Min zegt:

    @ Maryan: Ik ben vandaag maar niet naar de markt gegaan. Voorlopig eerst maar wat wegdoen voor ik iets nieuws koop.

    @ Alice: Het zal nog wel een log of 15 opleveren. Alleen al het beschrijven van wat er echt te vinden is..

    @ Wilma: Het voornemen is er, nu de uitvoering nog….

  10. J@n. zegt:

    Toen ik verhuisde naar een appartement heb ik m’n dochter op laten ruimen, zelf kon ik het niet, die heeft 2 grote bestelwagens spullen naar de milieustraat gebracht….Ik heb achteraf, ik woon nu 8 jaar in het appartement, niet veel gemist.

  11. Min zegt:

    @ J@N: Wij hebben dit huis juist gekocht vanwege de ruimte.. Alles pastte niet in ons (huur)appartement 😉

  12. plato zegt:

    Ik heb me aangemeld bij de vrienden van Pigge. Jij ook?

  13. plato zegt:

    Ik ben zuinig op de aarde. Ik wroet er vaak in.

  14. Min zegt:

    @ Plato: Gisteren gelijk nadat ik het bij Malou las. En trouwens dit weekend ben ik zelf ook in Haarlem… Sindsdien hebben zich alweer heel wat meer mensen aangemeld.

    Enne ik ben niet alleen zuinig op de aarde. 😉

  15. plato zegt:

    Min…ik ben ook zuinig op lucht en water.

    Maar OT: ik kan me niet zo herinneren wat ik hier dan voor waardevols heb gezegd. Vaak denk ik juist dat ik weer heel oppervlakkig heb gereageerd.

  16. Vrouw Ekster zegt:

    is toch meer een lenteiets, van die opruim-kriebels? (ik ben de kampioen van oppervlakkig reageren :P)

  17. Min zegt:

    @ Plato: You ‘ve got mail.. Enne je staat niet voor niets op positie 2…

    @ Snippie: Ehm van de lente was ik ziek, zwak en misselijk.
    Is denk ik allemaal een inhaalslag 😉

  18. tagrijn zegt:

    Ik wou dat ik ertoe kon komen om af en toe eens opruiming in mijn hoofd te houden. Zodat er weer plek komt voor frisse nieuwe ideeën en gedachten. Maar hoe raak je je oude kwijt?

  19. Filosofietje zegt:

    Ben ik effe blij dat ik geen zolder heb.. :o)

  20. Ik ben niet zo bewaarderig… maar weet je wat je DAN weer krijgt? Ben je NET naar de kraak geweest, staat de week erop je tuin WEER vol met “spullen voor de kraak”. Opgeruimde zolder dus, maar die tuin he… :-)))

  21. Min zegt:

    @ Tagrijn: Ehm dat wil ik ook wel weten!

    @ Filo: Mazzelaar!

    @ Libra: Ehm hier mag ik nog wel wat klussen in huis en tuin.

  22. Plato zegt:

    Ik heb ook een zoldertje. Al vele malen opgeruimd. Maar bepaalde dingen. Tja, tja…wat zullen we daar nou eens mee doen…weggooien is zonde, neemt wel veel plaats in…maar ja…wat dan? Verkopen….krijg je niks voor….weggooien….zonde…..tja, tja, tja….

    En dan blijft het weer een tijdje liggen. Totdat…tja…

  23. Min zegt:

    @ Plato: Ik ben zeer benieuwd wat ik bij deze ronde kan weg doen. Want sommige dingen staan al 8 jaar of langer ingepakt…

  24. frans54 zegt:

    Ik heb ook een min of meer overbelaste zolder, alleen staat die grotendeels op de bovenverdieping in plaats van op zolder (voordeel van alleen zijn in een vrijstaande woning: je hebt eens wat ruimte over om overbodig geworden spul te bewaren)

  25. Min zegt:

    @ Frans: Ha overbelast 😉 Dat zijn mijn spieren nu…
    Dus het opruimplan is even in de ijskast…

Geef een reactie

