Vertel maar

Van boeken met titels als mannen komen van Mars

en vrouwen komen van Venus

kan ik heel vrolijk worden

Ik kijk de verteller aan, dit heb ik nou ook

Denk je dat het waar is? vraagt hij

Ik beken dat ik alleen de titels ken

Welke titels vind je al bij voorbaat leuk? vraag hij

Maak van een mug geen olifant

En ooit las ik in een Dummiesboek

Probeer de olifant niet in één keer op te eten,

Maar stukje voor stukje

En wat doe jij?

Ah ik maak weleens van muggen een olifant

En die olifanten daar bijt ik dan mijn tanden op stuk

(Het is gewoon een wonder dat ik nog een eigen gebit heb)

Dat is een valkuil

Ik glimlach

Stapje voor stapje

Niet gelijk de hele marathon proberen uit te lopen

Een goed boek vloeit niet in één keer uit de pen

Een goed schilderij niet in één streek uit het penseel

En ach goede televisie of radio (ik greins) wordt steeds zeldzamer

Het is allemaal voor de massa

Van hype naar hype

De waan van de dag

De verhalenverteller, zou die op internet te vinden zijn …

http://www.youtube.com/watch?v=Bs81RjW4kvs

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

16 reacties op Vertel maar

  1. Wilma. zegt:

    Hoi Min,

    Ik lees o.a heel erg graag de boeken van Francine Rivers…
    zoals: onbeschaamd, ongeschokt.
    lees ook graag Phil Bosmans. Maar ook soms Science Fiction…gaat in periodes met mij.:-)
    Liefs: Wilma.

  2. fijnegozer zegt:

    Goeiemorgen Min. Eén tip om niet je tanden stuk te bijten op olifantenvlees; Eet alleen olifantenBILLENvlees. En dan met name het gat.

  3. trui zegt:

    Ik mag graag de boeken van John Grisham, Colin Forbes en Tom Clancy lezen. SF vind ik ook leuk op zijn tijd.
    Aan een olifant zal ik me niet zo snel wagen, hoewel….. als je daarvan op een pootje kluift…..

  4. Min zegt:

    @ Wilma: Nou ik heb nu de boekenkast maar afgestoft. En daar staan ook liedteksten, gedichten, thrillers en huis- en tuinboeken in.

    @ FG: Je bent voor geen gat te vangen 😉 Dank voor deze tip!

  5. Min zegt:

    @ Trui: De boeken van o.a. John Grisham net afgestoft. En aan een olifantenpoot heb je vast een hele kluif 😉

  6. Plato zegt:

    Stapje voor stapje is goed, denk ik. Elke dag een A-viertje met een ervaring of een gedicht. Niet met olifantenpoten door het leven denderen. Maar zacht, geluidloos lopend, af en toe even kleine dingen aanrakend en dan weer verder, je spoor trekken. En als er dan iemand is die dat mooi vindt en mee wil deinen, dan is dat meegenomen.

  7. Wilma. zegt:

    Gedichten ja…heb er vele boekjes van…

  8. novelle zegt:

    hahahaha al die dubbele betekenissen ik genoot ervan en ja het is waar een olifant moet je hapje voor hapje eten …volgens mij kun je het beste beginnen met zijn slurf en dan even op zijn grote tanden of heten die slagtanden hoorns hmmm kweet niet gaan zitten en hem recht in de ogen kijken.

  9. rietepietz zegt:

    Op mijn logjes zie je dat ook regelmatig , van een mug een olifant maken bedoel ik 😉

  10. Min zegt:

    @ Allen: Ah ik ben zo te zien op het goede spoor. En dan werd er vandaag ook nog een olifant in Emmen geboren. Maar de laatste keer dat ik, met angst, een dier recht aan keek, werd ik gebeten..

    O.T.: Ik werk trouwens weer al mijn parttime uren, maar daarover later wellicht meer.

  11. Vrouw Ekster zegt:

    Ik zift alleen maar muggen en daar heb ik m’n handen al vol aan…

  12. Min zegt:

    @ Snippie: Per opbod verkopen die muggen! Nou ja dan toch liever een muts..

  13. Marika zegt:

    Ooh The storyteller, ja daar keek ik altijd graag naar. Zoveel herhalingen op tv in de zomer van allerlei baggerprogramma’s, waarom herhalen ze dit nou niet eens een keer?

  14. Min zegt:

    @ Marika: Hij is ook met verhalen te vinden op Youtube..

  15. frans54 zegt:

    Alles is op internet te vinden, van dorpsgek tot de allerhoogste functionaris. Daar zitten ook diverse goede vertellers tussen die vroeger hun verhalen in de stamkroeg verteld of als roddelaar pur sang door de hele streek verspreid zouden hebben.

  16. Min zegt:

    Frans: Ben benieuwd…

Geef een reactie

