Altijd wat(t)

In het water zwemt nu (even?) niemand

Alles lijkt wel te zijn verjaagd

De een zegt het komt door de mens

De ander geeft de schuld aan een vraatzuchtige schildpad

De Bergen die ik zag

Blijken bescheiden molshopen

Niet groot genoeg

Om je dagen over druk te maken

Toch blijven er vragen

Wat brengt de toekomst?

De toekomst brengt kracht

Als jij dat wilt

De toekomst brengt energie

Maar gebruik die wijs

En de toekomst brengt water

Met een beetje oostenwind

Komt de kou er alweer aan ?

Zouden we dit jaar dan op dit water kunnen schaatsen?

Mochten de molshopen

Toch sluimerende vulkanen zijn

Dan is dat vlak voordat deze vulkaan actief wordt

Vroeg zat om me er dan druk over te maken.

Op het gras ligt mijn fiets

Nog even geniet ik van dit..

Er is nu even niets

Mijn werkzaamheden worden langzaam weer allemaal (stukje voor stukje) opgepakt

Soms is het Min, soms is het meer

Soms is het Plus en soms is het Extra

En wat vind je dan nog voor leuks op internet.

Een waterliedjesraadsel en het antwoord.

Spetterpieterpater, vandaag kom ik een druppel later…

Heel even werp ik nog een blik op het water

De vragen:

http://www.pierement-extra.nl/mp3/waterkwiz192kbs.mp3

Het antwoord:

http://www.obs-pierement.nl/docs/divers/goede%20antwoorden%20muziekkwis%20water.pdf


Dit bericht werd geplaatst in Water. Bookmark de permalink .

14 reacties op Altijd wat(t)

  1. Alice zegt:

    Het is goed weer meer te doen, maar doe het rustig aan, dan kom je er wel.

  2. Wilma. zegt:

    Mooie stukjes muziek & goed aan elkaar gezet.
    Fijne dag vandaag.
    Liefs:Wilma.

  3. J@n. zegt:

    Mooi gedicht en het muziekske is erg goed en grappig.
    Gr. J@n.

  4. fijnegozer zegt:

    Een echte meermin he, gek op water.

  5. Vrouw Ekster zegt:

    bladeren worden al geel, dus als je het mij vraagt brengt de nabije toekomst herfst. En ik voel ook wind rond m’n snavel, maar dat is denk ik omdat ik op kop vlieg (en zo hoort het ook :P)

  6. Wilma. zegt:

    Het begint met Herman..hou van hem.

  7. Wilma. zegt:

    Alfred Jodus kwak…eendjes zwemmen ook in water.;-))

  8. Plato zegt:

    Ik durf niet goed meer aan de toekomst te denken, Min. Ik weet niet goed of die er nog wel is voor Plato. Gek, ik was er nooit bang voor. Maar nu ineens wel. Ik denk maar niet verder dan morgen.

  9. Ik en Mij zegt:

    Een molshoop kan ook onbedwingbaar zijn….
    Fijn weekeinde Min en Meer!

  10. Even een plakberichtje, we zijn weer terug van vakantie.
    Nadat ik bij iedereen bijgelezen heb ga ik weer reageren

  11. Min zegt:

    @ Alice: Ik blijf doseren.
    @ Wilma: Nou op Herman kom ik nog terug. Maar ja dat wist je al.
    @ J@n: Muziekske gevonden dankzij internet.
    @ Snippie: Briljant!
    @ Plato: Ah maar ik leef vooral NU. Ik heb dit jaar al te vaak gedacht dat er geen morgen meer was…
    @ Ik en Mij: Waar, want die kan in gedachten al heel hoog lijken.
    @ Glibber: Ah je komt hier dus even plakken, taal is zo leuk..

  12. Min zegt:

    @ FG: Ach ik heb voor water zelfs een aparte categorie..

  13. rietepietz zegt:

    Het allerleukste waternummer blijft toch van Alfred Jodocus Kwak 😉
    Te ver vooruit denken heeft helemaal geen zin , morgen kan alles weer anders zijn ,soms slechter soms beter !
    Tobben over later maakt dat je niet kunt genieten van het heden en dat is jammer !

  14. Min zegt:

    @ Riet: Ach ik dobber maar in plaats van tobben. Dobberen bevalt zoveel beter..

Geef een reactie

