Blij van zin(gen)

Zelf kampeer ik al vanaf mijn zevende

Vanaf mijn tiende wandel ik

Nou ja min of meer

En al die liedjes die we zongen

In de bus, de trein of op de fiets

Tijdens (kinder)vakantieweken, met of zonder kampvuur.

Ach sorry als ik u / jouw daarmee heb lastiggevallen

Het bananenlied

En dan dat dansje..

Ik ken alleen nog het refrein

“Ja, ik heb geen bananen,

Ik heb geen bananen vandaag

‘k heb radijsjes, hele mooie witte en rooie

maar ja ik heb geen bananen,

ik heb geen bananen vandaag!”

Op internet trof ik al de hele tekst aan,

Maar die zegt me dan helemaal niets..

Mijn moeder Hilde houdt niet zo van voorlezen,

Dus inplaats van voorlezen zongen we voordat we gingen slapen.

En het liedje mmm kan me voorstellen dat niet al mijn grootouders daar zo blij mee waren

Ga je mee naar boven

Ga je mee naar bed

Onder de wollen dekens

Hebben we de meeste pret

Vader en moeder die zijn niet thuis

…

De tekst van dit lied vond ik ooit al eens in een boek

Ik heb er echt met verbazing naar gekeken

Maar wij vonden het de normaalste zaak van de wereld om dit te zingen…

En ik word er nu ook heel vrolijk van, hoe vrolijk:

http://www.youtube.com/watch?v=T7ZcrBnNnL8

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

15 reacties op Blij van zin(gen)

  1. Astrid zegt:

    Zegt me werkelijk helemaal niets dit liedje. Kan me ook helemaal geen kinderliedjes meer herinneren moet ik zeggen…

    Groets Astrid

  2. Ik en Mij zegt:

    Hihi… ik lees zelden voor… zingen doe ik wel.
    Dat laatste liedje… de hele tekst ken ik niet. Maar de regel die daarop volgt zong ik als volgt: vader en moeder zijn niet thuis… en opa ligt in het ziekenhuis, en slapen gaan we niehiet en slapen gaan we niet.

    Zal het origineel (hé, bekend woord) eens opzoeken.

  3. Alice zegt:

    Heej die liedjes ken ik niet, wij zongen heel andere liedjes en mijn moeder liet ons altijd naar de radio luisteren met het klokje van 7 uur en dan kwam koning kaskoeskiliwan of zo iets.

    Ik ben weer terug van onze mini-vakantie

  4. Marika zegt:

    Is dat ‘bananenliedje’ al zo oud? Ik ken het ook maar niet van vroeger, van een jaar of 10 geleden denk ik. Misschien is het toen opnieuw uitgebracht door een of andere meelpeer, vond het liedje in die versie niet zo geweldig weet ik nog hahaha.

  5. trui zegt:

    Het bananenlied ken ik wel, maar dat andere liedje zegt me niets. Het nummer van Rudi Carrel kon ik zo weer helemaal meezingen.

  6. Wilma zegt:

    Het lied van Rudi kon ik ook meezingen, maar ook mijn moeder leerde ons hele andere liedjes. De christelijke kinderliedjes…

  7. Min zegt:

    @ Ik en Mij: Dat einde vind ik briljant en dat ziekenhuis dat zongen we ook. Maar elke keer iemand anders erin..

    @ Alice: Ah Radio dat luisterden we ook veel. Die koning ken ik niet.

    @ Marika: Nou ik deed ooit eens als vrijwilliger mee met een vakantieweek voor kinderen en dat is echt al 20 jaar (of meer) geleden..

    @ Trui: Was eigenlijk op zoek naar een kinderliedje (Muis in de molen), maar dit vind ik ook heel mooi…

    @ Wilma: Ik zal toch eens aan Hilde vragen wie het haar geleerd heeft. Min of meer verwacht ik niet dat het Oma Henny was.. (zij liet ons o.a. christelijke muziek na).

  8. novelle zegt:

    dat lied heb ik van mijn kinderen geleerd hahahah

  9. rietepietz zegt:

    Ik las wél veel voor maar zingen is niet zo mijn ding.
    Wel vond ik het zingen tijdens de vierdaagse geweldig maar dat is wel een heel bijzondere manier van zingen!
    Het liedje van der Rudy zou ik inderdaad ook nog helemaal mee kunnen zingen !

  10. Vrouw Ekster zegt:

    gheghehgheh… zo heeft elk gezin(g) z’n onverwachte ding.

  11. Min zegt:

    @ Astrid: Geen George Michael, maar ja die wil ook niet meer zoveel zingen..

    @ Novelle: Hilde gaat denk ik voor jouw antwoord haha..

    @ Riet: Ieder zijn ding, maar 4 dagen lang 30 km of meer lopen is (nog) niet het mijne..

    @ Snippie: Briljant!

  12. Plato zegt:

    Oei, wat waren we toen oubollig. Christelijke liederen kreeg ik via school in mijn keel gegoten. Gelukkig was mijn moeder meer van de gewone kinderliedjes. Daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor. Dat liedje van Rudy kan ik ook meezingen maar het is gewoon wel een slecht lied.

    Min, wat meer iets voor jou is dat is: Daar bij die waterkant (…en ik zag je voor de eerste keer…..daar bij die waterkant….daar bij die waterkant…etc).

  13. Min zegt:

    @ Plato: Waterkanten, altijd een goed idee..

  14. frans54 zegt:

    Hoewel mijn ouders beiden op het koor van de kerk zaten werd er bij ons thuis weinig gezongen (in ieder geval niet de liedjes die mij en mijn broers nu echt aanspraken). Later heb ik dat tijdens kampen van de NJN ruimschoots ingehaald en er nog gitaar bij leren spelen ook.

    Hoewel we eerst jarenlang een huisje huurden op de Veluwe voor de vakanties (hutkoffer een week van te voren met van Gend en Loos mee en wij er met de trein achteraan) gingen we later op een bungalowtent over en ben ik dus ook van jongsafaan gewend aan kamperen en doe ik het nog steeds.

  15. min zegt:

    @ Frans: Kamperen is niet ieders ding. Maar wel heerlijk vind ik!

Geef een reactie

