Vlaflip

Zoals ik al hier en daar heb laten vallen

Zijn mijn roots zo her en der verspreid

Toch ben ik onder de rook (en niet erin) van Den Haag geboren.

Maar veel daarover vertellen kan ik niet

Want ik woon en leef er al 38 jaar niet meer

Oh ik kom er nog wel eens op familiebezoek

Ik kom geregeld in mijn favoriete watersteden

Mijn favoriete water is het Spaarne

(De spoorzoekertjes weten vast waarom)

Mijn favoriete boot is een Skutsje

En ach mijn favoriete snoepgoed is drop.

Dat favoriete snoepgoed bleek ook het favoriete snoepgoed te zijn

Van een land waar ik ook ooit woonde, leerde en leefde.

Alleen ik versta hen een heel klein beetje, ik spreek de taal niet echt.

Nou is die taal ook buitensporig moeilijk

En wilde iedereen graag in het Engels en Duits met mij communiceren.

Nu met die buren van ze die weer denken dat ze Russische beren zijn denk ik veel aan mijn Finse vrienden.

Die het een voorrecht vonden om mij een half jaar lang als VIP te behandelen.

Dit jaar zijn de Finnen 90 jaar onafhankelijk van Rusland.

In Finland zeiden ze wonen geen Finnen.

Als je blond haar hebt zijn je voorouders Zweeds

(dankzij de Zweedse overheersing)

En als je zwart haar hebt zijn je voorouders Russisch

O, ja en volgens mijn Finse vrienden is hun nationale groente de aardappel.

Ach dit jaar ga ik gewoon weer Thanksgiving en klein kerstmis vieren..

En dan neem ik een vlaflip toe.

http://www.youtube.com/watch?v=jgTyVkpJY3g

http://www.youtube.com/watch?v=1QS7wWzwak4

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

12 reacties op Vlaflip

  1. AL zegt:

    Enne, als je rood haar hebt?

  2. Min zegt:

    @ AL: Dat hebben ze me niet verteld. Waarschijnlijk omdat ik in 1994 nog niet zo roodharig was. πŸ˜‰

  3. Wilma zegt:

    Wat is monty Python toch heerlijk…:-))

  4. Alice zegt:

    Dat de finnen van drop houden, ik dacht dat we dat alleen hier deden.

  5. Min zegt:

    @ Wilma: Ja hé.. En dit nummer kende ik dan (nog) niet van ze.

    @ Alice: Daarom verbaasde mij dit ook zo. Maar ja of ze onze voorkeur voor dubbelzout snappen…

  6. Wilma zegt:

    Ik kende dit nummer ook niet, maar vind het echt heel leuk:D.
    En ja…ben ook gek op dubbelzoutte drop πŸ˜› HEERLIJK.

  7. trui zegt:

    Een volk dat van drop houdt, is in mijn ogen automatisch goed volk!

    OT jouw link werkt niet, er staat een c voor, die er niet hoort

  8. Min zegt:

    @ Trui: Ik vroeg me al af wat die c ervoor deed..

  9. frans54 zegt:

    Ik weet niet wie er meer eet, maar in Denemarken zijn ze niet minder gek op drop.

  10. Madame M zegt:

    @ Frans54: Dan zal het toch, zoals de Finnen zeggen, te maken hebben met het feit dat het allemaal landen zijn aan zee en een vergelijkbaar klimaat…

  11. Min zegt:

    Ach het was dus echt bedtijd.. Laat ik de kat alweer antwoorden…

  12. rietepietz zegt:

    Ik dacht ook dat drop uitsluitend een Nederlandse lekkernij was , zo leer je nog een wat πŸ˜‰

Geef een reactie

