Bont gemaakt

Op speciaal verzoek vandaag een gastlog.

Het was een heel avontuur

Tja ik was lekker aan het liggen in de tuin

En opeens had ik bewogen

Echt onverwacht

Ik had wat voer gezien of had ik gedroomd?

En zat ik ineens met mijn bonte bekleding

Aan de andere kant

Die Min alhier

(Die van die seniorbende..)

wilde al naar haar werk toegaan

En ze had al op allerhande plekjes gekeken

(Die controles, ik verstop me steeds ergens anders)

Maar ik – dat boeddhabeeld – was even niet hier en daar

Nou heb ik geen harde stem

En met mijn 5 kilo schoon aan de haak

Kon ik niet verzinnen hoe ik weer aan de goeie kant kon komen

Min keek al over de schutting

Ze was met iemand aan het praten, maar die zag ik niet

Weer keek ze over de schutting

En ineens werd er aan de poort gerammeld

Nou daar moest ik niets van weten

Er kwam iemand de – voor mij – vreemde tuin binnen

Snel keek ik waar ik er onderdoor pastte

En hoeps zat ik weer in mijn eigen vertrouwde tuin.

Waar was nou toch die bediening??

(De dienares was nog aan het lachen bij de buren …)

De volgende keer ga ik gewoon weer boven op die laptop zitten.

Madame M

Dit bericht werd geplaatst in Dieren. Bookmark de permalink .

11 reacties op Bont gemaakt

  1. Ik en Mij zegt:

    Zo, ik moet hier en daar nog wat doorlezen, maar ben er weer.
    Leuk stukje weer. Ze blijven proberen hè?

  2. Wilma zegt:

    Heerlijk he, als ze op ontdekking uit gaan…

  3. frans54 zegt:

    Meer een dwaallicht dan een helder licht dus. Gelukkig dat iemand over de schutting keek anders had een stuk minder af kunnen lopen. Een hele dag opgesloten in een gebied waarvan je maar af moet wachten of het niet vijandig is, je moet er toch niet aan denken.

  4. Alice zegt:

    Leuk verhaaltje van je poes, zij mag vaker gastloggen.,

  5. Min zegt:

    Madame M kan helaas niet antwoorden, ze ligt na dit avontuur voor pampus.

    Zelf zouden we graag zien dat ze meer bewoog Ik en Mij, maar ja ze is wel wat schuw..

    Dus Wilma ik zie haar (tijdens werktijd) liever niet buiten.

    De kat is nu nog een beetje van slag, Frans 54. Dus voorlopig even avontuurlijk genoeg geweest.

    En Alice ik denk dat ze zich vanzelf weer meld, want tja dat seniorenvoedsel is voorlopig nog niet op..

  6. Vrouw Ekster zegt:

    Tjonge een lijf als een sumoworstelaar en de hersens van een garnaal? o nee, dat is wolf natuurlijk.. maar familie zijn ze wel 😛

  7. Hier proberen ze het ook maar schrikken zich rot als Chico naar buiten komt.

  8. novelle zegt:

    Wat heb je dat origineel beschreven Min…..goed gedaan.

  9. Min zegt:

    @ Snippie: Yep.

    @ LG: Tja dan doen ze het vast geen tweede keer.

    @ Novelle: Dank je.

  10. rietepietz zegt:

    het blijft erin zitten he…. dat kattenkwaad 😉

  11. Min zegt:

    @ Riet: Kat en kwaad, ben me van geen kwaad bewust…;-)

Geef een reactie

