Spoorloos

Ze was verdwenen

In rook opgegaan

Ik keek op alle plekken

Waarvan ik wist daar is ze graag

Ze was niet teruggekomen van even een blokje om

Ze liet zich niet meer horen

Geen idee of ze nog in leven was

Of ze een ander had gevonden

Die wellicht wat vaker liever voor haar was

Ooit dacht ik haar te zien in een blad

Ja kijk ze was het sprekend

Snel liep ik naar Hilde

Mam kijk ik heb Poekie gevonden zei ik

Poekie was enthousiast op een gezin met honden afgestapt

Hilde hoorde heel mijn verhaal aan

De kat, waarvan ik dacht dat het Poekie was, kon het niet zijn

Want zo zei Hilde Poekie was al geholpen voordat ze verdween

Deze kat hadden ze geholpen nadat ze gevonden was…

Soms verdwijnen dieren

Zonder spoor uit mijn leven

En als ik nou maar wist waar ze bleven

Jarenlang had ik daarom geen dieren

Want oh stel je voor ze kwamen niet terug van een blokje om

Madame M loopt niet zo heel ver (liever lui dan moe)

En van zwarte snuiter is ook bekend waar hij zijn Waterloo vond

Weten is beter dan raden

Of met vragen achter blijven

En natuurlijk Poekie zal vast niet meer leven

Maar soms is het gewoon beter om te weten wat er is gebeurd.

Dan weet je, je hoeft niet meer te zoeken

Er is geen kans meer dat ze je komt begroeten.

Nu járen later denk ik bij verdwijnen aan deze “angst”…

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Write On Wednesday. Bookmark de permalink .

19 reacties op Spoorloos

  1. Alice zegt:

    Ha Min, in mijn jeugd verdwenen de poezen ook regelmatig. Elke drie jaar hadden we wel een ander jonkie in huis, dat komt nu niet meer voor, nu blijven ze jaren en laten dan een gat achter.

  2. Plato zegt:

    Helemaal gelijk. Je kunt maar beter weten zodat je het hoofdstuk een plaats in de geschiedenis kan geven. Een verlies zonder einde lijkt me vreselijk.

    Mooie log Min. Gevoelig vooral.

    Bijna net zo mooi als een pannetje eten voor een hongerige maag 🙂

  3. Marika zegt:

    Dat lijkt me vreselijk, niet weten waar ze zijn gebleven en wat er gebeurd is. Dat is ook een van de redenen dat mijn katten geen ommetjes gaan maken in de buurt. Dan maar met een tuigje om aan een lange lijn in de tuin. Ik zou me teveel zorgen maken.

    Offtopic: “de raam” is Bosch dialect, ik probeer het niet te zeggen maar soms hè… dan zie ik door de raam het bosch niet meer… ehh ofzoiets. 😉

  4. Talitha zegt:

    Hm ja, k zou dr rusteloos van worden.. alles is makkelijker te verwerken als je de afloop weet.

    Dan kje wel voor je reactie! Misschien moeten ze hier inderdaa dook wel zo’n bord ophangen, of het helpt is dan oo kmaar de vraag… voor nu ga ik hopen dat het héél hard gaat regenen ’s nachts 😉

    Groetjes
    Talitha

  5. Min zegt:

    @ Alice: Vandaag kwam ik een briefje tegen waarop een konijn gezocht werd…

    @ Plato: Een verlies zonder einde… Brrr. Daar kom ik vast nog wel op terug, en dat pannetje mmm ik zal eens kijken wat de pot schaft. WSDPV? Oftewel Wat schaft de pot vandaag.

    @ Marika: Ik maak me nog weleens zorgen, want ze kan heel goed verstoppertje spelen die Madame M. Hoekjes en gaatjes waar ik geen idee van had in huis.

    Ik begrijp ineens De Meer ook een stuk beter, want ik woon niet zo heel ver van Den Bosch per trein of auto.

    @ Talitha: Hi hi ik zal een foto van het sstt bord nemen in Nijmegen. Het is echt heel leuk. Mmm misschien sla je wel een spijker op zijn kop. Ik ben soms wel eens rusteloos. Net Truus de Mier… Oh hek dat is vast iets van ver voor jouw geboortejaar…

  6. Wilma. zegt:

    Moet er niet aan denken dat er 1 van mijn 3 weg zou zijn…Als ze savonds niet binnen zijn word ik al onrustig…

  7. Min zegt:

    @ Wilma: Tja de katten eraan wennen dat ze ’s avonds voor het eten thuis dienen te komen.. Maar goed hier checken we ook altijd even waar ze zit.

  8. rietepietz zegt:

    Onzekerheid is altijd moeilijk en poezen zijn vaak zó moeilijk binnen te houden .Misschien heeft iemand anders zich over het beestje onfermt maar het is nooit uit te sluiten dat er iets mis ging in het verkeer dat je dát liever zou weten begrijp ik !

  9. AL zegt:

    Mooie WOW !

    Al is min
    Leg bijna op mijn kin

  10. Min zegt:

    @ Riet: Soms is weten ook iets vervelends.. Ik kan niet zonder rillingen langs dode dieren op de weg…

    @ Op je kin leggen euhm dat ligt niet lekker AL. Dus ik help je wel even overeind. Wat wilde je zeggen?

  11. Toaske zegt:

    ach wat verdrietig inderdaad. als een huisdier verdwijnt zonder dat je weet wat er is gebeurd. Ik heb het gelukkig nooit meegemaakt en hoop het ook niet mee te maken.

  12. tagrijn zegt:

    De onzekerheid is veel en veel erger dan het zeker weten. De onzekerheid geeft vaak valse hoop. Iets denken tegen beter weten in.

  13. Vrouw Ekster zegt:

    even half on/of topic. Hoog op mijn verlanglijstje staat een klein gps-je die je aan de kat kan hangen en dan kun je volgen waar ze de hele tijd uithangen, hoe ver ze lopen enzo… ga ik niet helemaal in op je mooie logje hè. Je vergeeft het me vast.

  14. Min zegt:

    @ Toaske: Nou dat hoop ik ook voor je.

    @ Tagrijn: Iets denken tegen beter weten in.. Ook zoiets ja..

    @ Snippie: Ik dacht meer aan een webcam… Maar ja die M loopt niet ver.. Wolf met GPS, mmm.. Mooi beeld.

  15. Is altijd triest he en vooral die onwetendheid.

  16. Wilma. zegt:

    Verheug me nu al op wat je straks voor mooi logje gaat brengen…maar ik ben er pas vanmiddag weer….

  17. Annemiek zegt:

    Vooral katten schijnen er een handje van te hebben om plots te verdwijnen en soms na maanden weer op te duiken. De kat van onze buren was bijna 3 maanden weg en kwam vervolgens alsof het de gewoonste zaak was weer binnen lopen.

  18. frans54 zegt:

    Mijn kat is “verdwenen” toen ik voor de transplantatie langere tijd in het ziekenhuis lag. Buren hadden kennis die in asiel werkte en kon zorgen dat ze goed onderdak kwam. Het beestje maandenlang alleen thuis laten zitten vond ik geen goed idee en na transplantatie wordt het houden van huisdieren bovendien afgeraden.

    Ik vraag me nog steeds af en toe af hoe het nu met haar zou zijn (zou nu 18 jaar zijn, dus niet onmogeljk voor een kat)

    Je WoW is beestachtig goed. MEER wll ik er niet over zeggen, MINDER zou het tekort doen 😉

  19. Marloes zegt:

    Min wat een mooie invalshoek. Mijn kindreen hebben jarenlang gedacht dat onze Felix (kleine tijger) een ander huis gevonden had. Doodgereden, ik kon het niet over mijn hart krijgen om ze dat te vertellen. Ook een reden waarom ik geen kat meer wilde

Geef een reactie

