Buur(ten)

Bij mij in de waterbuurt ben je zo in Gelderland, Noord-Brabant en Limburg.

Echt waar en als ik dan een beetje doorkar zit ik natuurlijk zo over de grens naar Duitsland of België.

Maar ja ik heb al jong geleerd dat mijn definitie van buur(t) een stukje ruimer is dan men verwacht.

Ann & Patt wonen mijlenver hier vandaan.

De (schoon)familie zit ook niet op de hoek (soms wel lastig..)

En het Spaarne en een Skutsje zijn dus niet echt op een staartlengte afstand

(ach maar dan duik ik wel even in de boekenkast of het internet op..)

En tja dan verwacht je dat ik voor het werk ook heel wat kilometers maak.

Maar deze week fiets ik het fluitend (er zijn wat afzettingen hier en daar voor zo’n 40.000 wandelaars).

Helaas heb ik dit jaar dat nog niet veel kunnen doen.

Het was gezondheid eerst en daarna pas het milieu.

Het kan natuurlijk dat ik meer straal dan ooit. (Hmm dat was al voor de vakantie!)

Maar ik heb de laatste tijd de wonderlijkste ontmoetingen in mijn waterbuurt (en in mijn virtuele waterburcht)

De emmertjes hangen even aan de onderwaterwilgen, maar ja uitgereisd ben ik pas als de koek op is.

(Ja je kunt er ook uitgeraasd in lezen, soms ben ik zo’n wervelwind).

http://www.skutsjehistorie.nl/skutsje.php?id=27

http://www.rvc.nl/historical/haarlem/Spaarne.htm

(Onderwaterwilgen, gheghe Vrouw Ekster die vond ik zo leuk ik gebruik ze ook even).

Deze week dus veel 4-daagse, volgende week hoop ik tijd voor het "vakantieverslag".

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Water. Bookmark de permalink .

6 reacties op Buur(ten)

  1. Alice zegt:

    Leuke buurt woon je! Loop je ook met sponsjes en versnaperingen voor de langstrekkende mensen?

  2. Vrouw Ekster zegt:

    wervelwond zeg je? ik dacht meer aan een vloedgolf… 😛 maar wel leuk ennuh, ik logland zijn we allemaal buren van elkaar zeker?

  3. Wilma zegt:

    Hier is het ook wat drukker dan anders…
    Kinders zijn thuis…
    dus minder tijd voor loggen…
    maar komt allemaal wel goed.
    Geniet van de 4-daagse.
    you only live once.
    Liefs:Wilma.

  4. Min zegt:

    @ Jullie mogen allemaal naast ons wonen 😉

  5. Plato zegt:

    Ik kom naast je wonen, Min. Ik wil ook een onderwaterwilg.

  6. Min zegt:

    @ Plato; Tuurlijk kom er ook onder zitten.

Geef een reactie

