Wetenschipper (in 2050)

In het kader van Plato’s logsuggesties voor op je weblog dook ik de term Wetenschipper bij Chocopuur op.

En ineens wist ik wat ik wilde worden: Wetenschipper.

Blijkbaar kan ik dus niet alleen verhalen uit het verleden opduiken, maar ze ook plaatst laten vinden in de toekomst.

Dag mevrouwtje hoe maakt u het?

Dag jongmens, mijn naam is Min en vandaag maak ik een rondje

Goed mevrouwtje Min u zegt het maar.

Anno 2050 kunt u elk rondje maken dat u wilt.

Hoe reist u het liefst vandaag?

Ergens jongmens herinner ik mij nog het voertuig Sirène

Sirène?? Nooit van gehoord

Nou weet je jongmens dan zal ik je daar als wetenschipper eens over vertellen.

Het begon allemaal toen ik 40 was.

Tja jongmens, ver voordat jij geboren bent.

Wellicht als je het nu eens aan je (overgroot)ouders vraagt dat zij het nog kennen.

In dit voertuig maakte ik virtueel mijn rondjes

Soms liep ik hier, dan fietste ik daar en vervolgens trok ik een boot van de wal om op stap te gaan.

Virtueel mevrouw?

Ja jongmens achter de luikjes van mijn ogen ging ik met een emmertje en een staart op pad.

Zal ik anders eens een rondje Bassie & Adriaan voor je aanvragen jongmens?

Mevrouw Min? Ja dokter.

Mag ik als wetenschapper nu eindelijk eens weten wat een wetenschipper doet?

Een wetenschipper dokter, is een "schipper" die weet waarneer het tijd is voor een rondje.

En nee dat hoeft dan geen water of andere drank te zijn. Ik voel aan mijn aftandse staart waarneer het weer eens tijd is voor een rondje om verhalen te vertellen (of op te duiken uit het verleden).

Mevrouw Min? Ja dokter.

Doet u ook verhalen op verzoek….

Ach dokter dat doet mij nou zo aan Plato denken…

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

14 reacties op Wetenschipper (in 2050)

  1. Ik en Mij zegt:

    Als het bij Mij en Ik is, is het dan bij jou Min of Meer?
    Dank je voor je reactie op mijn log. Ik kwam al via Plato (wie anders) vaker op je weblog… maar zal wat vaker reageren;)

  2. Alice zegt:

    Wetenschipper is dat een schipper op een wetensvaartuig, dan is dat een weblog natuurlijk en je bevaart het internet. Mooi verhaal Min

  3. Min zegt:

    @ Ik en mij; Nou ik geniet meer van Min 😉
    En reacties zijn altijd welkom.

    @ Alice; In die wetenschipper zit meer dan ik dacht. 😉

  4. Talitha zegt:

    hahaha fascinerend woord: wetenschipper 😉 kan je idd veel uithalen. erg leuk gesschreven!

    Dank je wel voor je reactie. Een HSL-tentje is een typische ‘Talitha-uitdrukking’. Staat namelijk voor ‘HogeSnelheidsLijn-tente’ d.w.z. het tentje heeft de vorm van zo’n supersnelletrein 🙂

    Fijne week!

    Groetjes Talitha

  5. Min zegt:

    @ Talitha; typisch hoe je dingen afkort, in werk en privé. Op school waren het weer ezelsbruggetjes. Wel fascinerend ja..

  6. vrouw ekster zegt:

    een wetenschipper is iemand die weet dat weten en willen weten wel eens schipperen vergt denk ik.

  7. Min zegt:

    @ Snippie; Verdeurie zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Ghegheghe.

  8. Plato zegt:

    Plato is helemaal verbijsterd door zoveel creativiteit. Want zelf meer een wetenschopper, zoals vrouwen waak wetenshopper zijn. Maar Plato zou het liefst wetenschepper zijn. Alleen, dat zal er wel niet inzitten, dat is voor de allerwijsten slechts weggelegd.

    Maar Min, voor jou is er ook nog wel een carrièrre als wetenschubber weggelegd.

  9. Min zegt:

    @ Plato; indirect ben je toch de mede-wetenschepper van dit log hoor! En op wetenschubber was ik nog niet gekomen. Je wordt erg warm erg warm (Ik schub nu tegen dromen, durven en doen aan. Maar ja wellicht is het binnenkort realiteit).

  10. Wilma zegt:

    Hoi Min, ben nu hier maar eens heen gesurft..en zo schipper ik maar verder…voel mij als een vis in het water op jou log…voelt goed. fijne avond. Liefs:Wilma.

  11. chocopuur zegt:

    Geweldig! Wat een schipperende scheppers allemaal die zo lekker tegen elkaar aan schubben. Zo zie je maar: er zijn vele vormen van weten. Leve de creativiteit. Dat er maar niets op het schap blijft liggen.

  12. Min zegt:

    @ Wilma, ik kom zo naar jouw log gedobberd.. Prettig weekend!

    @ Chocopuur, ik laat het nog wel weten waar al die / deze creativiteit tot leidt.

  13. rietepietz zegt:

    Geweldig …zoveel fantasie , ik zou er jaloers van worden !;-)

  14. Min zegt:

    @ Riet; Je mag wat komen lenen hoor, blijkbaar ben ik creatiever dan ik zelf wist…

Geef een reactie

