Waterminnend

Ik kijk graag naar een waterrijk uitzicht

De schepen die dan langsgaan

Zijn de zorgen die verdwijnen uit mijn hoofd

Met de zorgen verkleinen ook de rimpels

Met de rimpels verdampt de spanning

En met die spanning keert de rust weer langzaam terug naar daar waar het hoort.

De gedachten zijn niet meer zo dwangmatig

Ze vinden als het water steeds een andere weg om langszij te gaan

Ik kijk graag naar een waterrijk uitzicht

Naar de watervogels in het riet

Zij maken zich geen zorgen om morgen

Zij weten waarneer het tijd is

Tijd om meer het water te minnen

Tijd om het grei op de wei eens nader te komen

(of hoe zij mensen dan ook zien, zij hebben vast hun eigen wei-gevoel)

Tijd om lelijk te doen omdat ik in ganzenpas langskom

Voor dat waterrijke uitzicht

Ik kijk graag naar een waterrijk uitzicht

En als het kan ook naar de overkant.

Niet dat het gras daar groener is

Of de hemel blauwer.

Maar de overkant is het loopdoel

Dat is nog zo’n half uur genieten van een waterrrijk uitzicht.

En dat allemaal om de hoek

Nederland is zo waterrijk, ik loop nog een stukje verder en geniet..

http://www.holland.com/hiddenholland/nl/themas/land/

Bronvermeldingen:

Het afgelopen weekend kwamen wij in Breedenbroek – Sinderen een rommelmarkt met als titel “Grei in de wei” tegen.

En ik wist dat ik het ergens voor zou gaan gebruiken, niet dat ik in zou wijzigen in op.

In mei las ik de ANWB-kampioen en daar stond: “Voor het echte Wei-gevoel” op de voorpagina en dat heb ik dus ook al (voor de 2e keer) gebruikt.

En dit wateronderwerp is hier geplaatst op verzoek van: Plato

   

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Waterminnend

  1. Plato zegt:

    Mooi Meerminneke…De wei en de grei (wat is een grei eigenlijk) en de liefde voor het water. Dat zullen velen met je delen maar niet iedereen schrijft er zo warm over.

    De link staat…van allebei de watertjes.

  2. Vrouw Ekster zegt:

    De gedachten zijn niet meer zo dwangmatig
    Ze vinden als het water steeds een andere weg om langszij te gaan..

    tjonge, dát vind ik nou nog eens een mooie beeldspraak!

  3. Min zegt:

    @ Plato: Grei in de wei was de titel van een rommelmarkt die wij tegen kwamen. (Achterhoeks)Grei zal zoiets als spulletjes betekenen. Of Curiosa of Kunst & Kitsch in de wei.
    Ik heb niet gecheckt wat ze er verkochten. Dank je voor de linkjes.

    @ Snippie; Daar geniet ik nou ook zo van hé, het stroomde maandag zo uit mijn handen. In de “pen” zit ook nog Een katermans logje, maar ja.. Ik neem wel even een plonskaart 😉

  4. novelle zegt:

    mooi geschreven min

  5. Toaske zegt:

    Mooi geschreven. De herhaling, het ritme: mooi!

  6. Min zegt:

    @ Novelle & Toaske; Dank u Dank u.

  7. Alice zegt:

    Grei in de wei en weigevoel. Het is te mooi om niet te gebruiken. Lekker he genieten van het water en gelukkig is het nooit ver weg. Ik hoef maar naar jouw blogje te gaan.

  8. Norbert zegt:

    Mooie symboliek heb je gebruikt.

    Ik hoop dat je mijn onderzoekje over water ook nog even invult. Van harte welkom.

    Groet.

  9. Jenny zegt:

    Mooi geschreven!
    Heerlijk, het uitkijken over het water,groot of klein.
    De zee is ook altijd zó rustgevend, voor mij dan.
    euk om te lezen!
    Groetjes!

  10. Min zegt:

    @ Jenny; Daarom wil ik ook een vijver heb ik altijd een waterrijk uitzicht.

    @ Alice; Iedereen mag meedobberen!

    @ Norbet: Ik heb het ingevuld, behoor ik toch weer tot die 20% van mensen die er wat anders bij denkt (oké ik had ook Rintje)..

  11. Min zegt:

    water r rijk Whahaha, sorry zie die mishit nu pas.

Geef een reactie

