Krom rechtdoor

Voor het dozijn spoorzoekertjes dat Min al van haver tot gort kent is onderstaande vast geen verrassing.

Onlangs reed ik van ons onderwaterwoning naar een plantenwinkel. Nou had ik binnendoor kunnen rijden, dan was ik er zo geweest. Maar ja dan hadden jullie geen verhaal..

En zo legde ik het Juan uit zo’n 2 weken geleden:

Weet je Juan ik ben vandaag met mijn auto op pad geweest. (Alerte blik Juan). En ik heb kattenvoer gekocht (goedkoop joh), gaas om de kat ook in de tuin te houden (buren zijn de tuin aan het renoveren), 3 nieuwe binnenpotten (RVS look) en een kokosstok (eigenlijk voor binnen, hij staat nu buiten).

Juan kent me al zo’n 12,5 jaar: hij rijdt al naar links als ik naar rechts zeg. O, ja die kant bedoelde ik ook.

Maar ook hij vond het leuk voor mijn auto de omweg die ik nam om bij een plaats 5 kilometer verderop te komen.

Jullie willen weten wat ik deed?

Nou ik ging dus krom rechtdoor, reed onder een snelweg door, ging de snelweg op richting grootste waterstad, ging vervolgens richting een oostelijke waterstad om bij de eerstvolgende afslag er weer af te gaan richting eindbestemming.

U lacht? Dat deed Juan nu ook. Min zei hij dat is hartstikke om. Als je nu de weg neemt naar mijn werk (daar rijd ik ook naar toe met een omweg). En te eindigen met de historische woorden: Tja dat prijsvoordeel heb je nu wel verstookt aan benzine.

Onverwacht is ook het resultaat als je mij de weg vraagt. Het maakt dan echt niet uit hoe goed ik de stad ken van studie, werk, wonen, familie, vrienden, vakantie of dat ik er zelf  net aankom. Geheid dat je ergens komt waar je niet wilde wezen (Ik had toch ook zo gezegd, vraag het daar nog maar eens.. maar goed ik zie er blijkbaar betrouwbaar uit). Dus wil je net als mijn vader Sjoerd uitroepen: Ach dan zijn we hier ook eens geweest, vraag mij de weg.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Krom rechtdoor

  1. Alice zegt:

    HiHi, ja neem mijn man nu, altijd rijdt hij verkeerd, hoe vaak je ook de weg al eens genomen hebt en altijd ben ik niet op tijd met waarschuwen omdat ik het te laat zeg.
    Je leert er mee leven.

  2. Min zegt:

    @ Alice; Tegenwoordig rijden we toch ook maar weer met kaarten. Die navigatie heeft ons soms al heel erg krom rechtdoor gestuurd ; P.

  3. Plato zegt:

    Min je lijkt me een spannend wezen om mee om te gaan. Maar men moet er wel even tijd voor nemen, zo te lezen. Mij moet je niet hebben, want slechter dan ik kan niemand kaartlezen. En soms wordt zelfs de tomtom niet geloofd.

    Het is echt erg.

  4. Min zegt:

    @ Plato; Ik heb alle tijd is mijn motto, geen haast. Toch heb ik na dit verhaal maar weer eens een kaart in de auto gedaan. Kan ik tenminste nog eens kiezen welke windrichting ik nu weer eens zal gaan. En TomTom zijn uitgevonden om niet geloofd te worden, vraag dat maar aan de veerman.

  5. Vrouw Ekster zegt:

    kennen wij jou nou van haver tot gort of jij ons, vroeg ik mij af na de openingszin.. maaruhm, het is overal mooi zei mijn opa altijd, een variant op sjoerds verzuchting.

  6. Anoniem zegt:

    @ Snippie: Het is inderdaad overal mooi: op, langs, bij, in en naast of aan het water.

  7. Plato zegt:

    Min….dan zul jij blij zijn met de verzoeklogjes die ik op Plato heb gedaan. eén daarvan is getiteld: water.

Geef een reactie

