Boer zoekt stoel

In 1985 had ik eens vertraging met een trein omdat er 2 koeien voor liepen (en ik reed al met een Boemeltje!).

Het was niet echt de meest handige dag dat dit gebeurde, het was namelijk de eerste dag van de Middelbare school. Sinds die dag wist iedereen wie ik was, maar wie zij allemaal waren.. Dat heeft even geduurd.

Meneer de directeur er liepen 2 koeien voor de trein.. Zal toch leuk geklonken hebben.

Als we harder gingen rijden was er een kans dat ze ervoor zouden springen

En voordat ze (nog geen mobiele telefoons in de jaren 80!) de boer opgesnord hadden volgden wij, maar vooral de trein, deze koeien stapvoets. Jammer dat ik toen niet voorzien was van een camera.

Bij het afstuderen zei Meneer de directeur bot tegen mij: Ik wist niet wat ik van je moest denken, die 1e schooldag.

(Daarna ben ik ook nooit meer te laat gekomen, dat snap je..)

Aangezien Ernst en Min geboren zijn op een flatje 6 hoog in een waterstad, dacht vooral onze moeder Hilde dat een hoekhuis met tuin een boerderij was (farmerswens). Op 11 november 1979 waren onze ouders Hilde en Sjoerd 12,5 jaar getrouwd. Van de buren kregen ze toen (van karton dat dan weer wel) het achtereind van een koe. Want voor de rest hadden ze zeiden ze alle dieren al eens bij ons achter het huis gezien.

Wij verhuisden trouwens van de flat naar de “boerderij” in 1970.

Dus wat deden Ernst en Min in 1991 bij het 25 jarig huwelijksjubileum? Wij sneden een advertentie uit de krant met daarop 2 koeien als bruidspaar, plakten daarbij hun foto’s en lijsten dit in. En wat sparen Hilde en Sjoerd sindsdien, jawel alles met koeien erop.

En waarom zoek ik nu een stoel? Nou ik ben niet op zoek naar een gewone stoel, ik ben op zoek naar de allerspeciaalste, de aller- allerbeste. Dames en heren ik geef de vloer aan: Jan Boerstoel

http://www.dichteraanhuis.nl/dichterpaginas/2005/boerstoel.htm

(Tekstschrijvers en – dichters hebben nu eenmaal een streepje voor bij Min).

Enne dat ik vandaag eindelijk het allang beloofde logboek zichtbaar heb gekregen zal vast geen toeval zijn. 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

10 reacties op Boer zoekt stoel

  1. Plato zegt:

    Het zal als een prachtsmoes zijn ontvangen. Een andere tekstdichter zei op de theaterschool: sorry dat ik te laat ben, maar er vloog een vogel in mijn oog. Dat vond met zo origineel dat de smoes gepikt werd. Kun jij raden wie deze tekstdichter/zanger is geweest?

    Als ik op logboek klik, gebeurt er niets. Moet daar een magische formule bij, Min? Of moet ik nog iets anders doen?

  2. Anoniem zegt:

    Inderdaad ja! En daarna stond zeker de brug open …

    In het logboek komen mijn loggers die ik dagelijks bezoek te staan. Je komt er echt in bovendrijven. Nog even geduld!

  3. Min zegt:

    @ Plato: Zie Min’s anonieme reactie om 12:31
    (Praktijkleerling Min lacht weer eens om haar zelf, dank u)

  4. novelle zegt:

    beste Min
    leuk log beste min,heb er van genoten en boerstoel even gefavoriet om eens even bij boerstoel verder te kijken ik wens je een dag met een vrolijke lach dag beste Min.

    Novelle

  5. Min zegt:

    @ Novelle; Fijn dat je ervan geniet. En ik geniet er driedubbel van, Voorpret, pret nu bij het plaatsen en zometeen napret (sommige stukjes geven meer info dan ik van te voren bedenk, maar dat is voer voor mijn dozijn spoorzoekertjes..).

  6. Vrouw Ekster zegt:

    verdeurie! ik zie het… errug mooi linkje al zeg ik het zelf en idd. nr één!!!!
    Meneer Boerstoel kan dichten en verder weet ik ook wat er met de koeien gebeurd is die postbode siemen naar jouw onderwaterwoning bracht.

  7. Min zegt:

    @ Snippie; Nou gaat gebeuren, gaat gebeuren. Van het weekend krijgen ze een ander wei – gevoel.

  8. Alice zegt:

    Leuke dichter, die boerstoel, maar wat ie met koeien heeft snap ik dus niet, wel wat jullie famillie met koeien heeft.

  9. Min zegt:

    @ Alice: Ik weet niet of Jan Boerstoel iets met koeien heeft. Dat mijn familie iets met koeien heeft staat vast, alleen ja dan nog een leuke titel, een verrassende link.. En waarom ik dan die link leg, is weer een heel ander verhaal.

  10. Vrouw Ekster zegt:

    gheghe.. ander wei gevoel 😛 hij is leuk!

Geef een reactie

