Een doos minder

In onze huiskamer staat een doos. Dit is de doos waarmee ik langzamerhand 366 dingen (dankzij een tip van Avelon) uit ons huis met tuin wil halen. Onlangs bracht ik de eerste volle doos naar de goededoelenwinkel en echt hetgene wat er in stond wordt niet gemist.

Juan vroeg zich dat namelijk af. Maar echt sommige items zaten gewoon nog in de verpakking en waren al maanden (of nog erger jaren) door ons niet gebruikt.

En als er één schaap over de dam is, volgen er meer. En of het er dan echt 366 dingen worden. Ach in gedachte zijn het veel meer dingen die ik loslaat.

Ik hoef niet meer alles te bewaren, een ander mag het gaan gebruiken. Al 40 jaar verzamel ik van alles en nog wat. Er blijven voldoende verzamelingen over en mocht ik iets met spijt wegdoen, ach dan beschrijf ik dat wel.

Het ruimt in ieder geval heerlijk op.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Een doos minder

  1. Vrouw Ekster zegt:

    moet het wel een schrikkeljaar zijn, anders red je het niet 😛

  2. Alice zegt:

    Ik heb ook al veel weg gedaan dit jaar, maar eens houd het op. Gelukkig komen er ook weer nieuwe dingen binnen.

  3. Min zegt:

    @ Vrouw Ekster: Ik heb het aantal allang losgelaten. Alleen staat de volgende doos nu klaar voor de winkel.

    @ Alice: Ha ha, ja daarom heb ik het aantal losgelaten. Breng ik twee dingen weg, koop ik 3 gebruikte boeken.

  4. Plato zegt:

    Ik ga je voorbeeld volgen. Ik voel dat het goed is. Alleen….met boeken zal ik wel moeite hebben.

  5. Min zegt:

    @ Plato: De boeken geef ik het liefst weg aan Pim, Frits en Ida. Dat geeft zo lekker door. Maar Jules Verne nog even niet!

Geef een reactie

