Spijt?

En vroeg Plato van welke dingen heb jij spijt en/of of juist helemaal geen spijt?

De 1e gedachte was gelijk aan Edith Piaf:

http://www.youtube.com/watch?v=kFRuLFR91e4

Virtueel zie ik bij dit filmpje trouwens mijn grootvader Kees achter de piano zitten. Zou ik spijt hebben dat ik niet zo’n virtuoos met muziek ben? Nou bijna 2 jaar les gehad, maar het was het dus niet voor mij.

En bekende ik aan Plato van het weekend dacht ik er ook nog met spijt aan dat ik Bram Vermeulen niet meer live zou zien optreden.

http://www.youtube.com/watch?v=TQ3BrVmMAUw

Maar ja dat betekend dus ook dat ik een beetje spijt heb toch niet naar een optreden te zijn gegaan van Stef Bos. (Sorry Stef ik was efkes weg met mijn emmertjes).

http://www.youtube.com/watch?v=jSl_6GweinU&feature=related

Kippevel Stef, Kippevel! Maar ja zoals sommige al weten hou ik toch het meeste van het origineel; Dus Bram speciaal omdat ik aan je dacht 2 odes en 1 x het origineel. http://www.youtube.com/watch?v=47Jr96vaM20&feature=related

En zolang ik leef Bram zal ik je niet vergeten. Wat trouwens voor wel meer mensen geldt. Soms heb ik mensen in het echt nooit gezien (of gelukkig niet kunnen zien), maar toch wat een invloed op mijn leven. En daar zijn beste Plato hele egoïsten bij. 

Als toegift nog een link naar een oud maatje van Bram brengt: Freek de Jonge. 

O, ja wel efkes een waarschuwing: de beelden kunnen schokkend zijn. Want tja ik had toch iets andere beelden bij dit liedje. Maar goed je mag ook zoals ik luisteren en je eigen beelden erbij verzinnen.

http://www.youtube.com/watch?v=xTaX4ZzN6R0&feature=related

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

6 reacties op Spijt?

  1. plato zegt:

    Plato heeft er geen spijt van dat hij hier als eerste reageert. Plato is ook heel erg fan van Bram Vermeulen en verbaast zich er over dat hij in Vlaanderen kennelijk nog bekender is dan in Nederland zelf.

    Ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde. Een troostrijke zin. En dan mag je nog zo veel fouten hebben gemaakt, die zin blijft waar. Elke goede daad die een mens doet, heeft invloed. Elke foute daad die een mens doet ook, maar daar kunnen dus ook weer heel positieve dingen vanuit gaan. Zoals ik steeds over mijn vader dacht: maar dat wil ik proberen beter te doen.

    Helaas heb ik geen geluid op de PC maar ik ken de nummers. En ze zijn mooi.

    Mocht je nog nummers van Bram willen hebben, reismeermin. Ik heb er een stuk of honderd op mijn PC staan.

  2. Vrouw Ekster zegt:

    Nouja zeg, hier nog een bramfan. mooi mens met prachtige liedteksten en toen was ie er zomaar niet meer. ik krijg er zeker geen spijt van dat ik dit hier even neerschrijf. trouwens spijt… weinig constructieve emotie, jammer dat je er als mens toch niet aan kunt ontsnappen.. nouja jammer, jammer… pff, ik heb spijt dat ik erover doorga, want nou moet ik er bijna een boek over schrijven om duidelijk te maken wat ik bedoel en ik ben meer van de korte reacties als het ware. (min, er zit een delete knop op de reacties)

  3. reismeermin zegt:

    @ Plato; Nou mijn familie liet je nog mooi wegkomen met een virtueel bootje (ze werken op boten!), maar mijn broer(tje) Ernst vraagt ook heel vaak of ik ook niet eens wat meer muziek op de PC wil. En tot op heden ben ik nog van de LP’s en CD’s.
    Wat trouwens heel hilarisch is volgens de min twintigers die ik ken. Min hoe kun je leven zonder I-pod? Tja ik kan het!
    En Plato ik heb ook deels Vlaamse roots..

    @ Vrouw Ekster: Binnenkort komt er een heel log over mijn roots, ik voel het aan het water bij mijn staart..
    Mag jij raden wat ik draag vanavond.

  4. novelle zegt:

    bram Vermeulen hebben wij ook een cd van.tja hij heeft een heel eigen geluid en mooie teksten inderdaad.Steffie ook hier thuis maar Piaff? nou nee. Ken je ook Dimitrie van Toren? is ook iets uit dezelfde tijd.

  5. reismeermin zegt:

    @ Novelle: De kleinkunst van Dimitri van Toren, ja ken ik ook.
    Ik kan ook meezingen met smartlappen (je hoort het gelukkig nu niet). En dankzij Opa Kees weet ik klassiek op zijn tijd ook te waarderen.

  6. Plato zegt:

    Hé Komaan…..Plato zou Dimitri niet kennen. Nou er prijken hier twee verzamel CD’s in de kast en die koester ik. Hoe zou het toch met hem gaan?

Geef een reactie

