Dromenvanger

Die Plato toch hij wil weten welke dromen ik waar heb gemaakt. Oh, dear! Dat zijn er heel wat Plato, dat zijn er stiekem heel wat.

Even een paar stappen terug voor het beeld..

Stel je voor je had mij in 1975 of in 1988 het volgende voorspelt:

·        Je verhuisd heel vaak voor werk en studie

  • Je verlaat voor langere tijd het vertrouwde kikkerland
  • Je gaat studeren (bewuste keuze)
  • Je schrijft nog eens een verzoeklog

Echt ik had je niet geloofd, echt niet. Ik verhuizen?? Ik weg uit mijn vertrouwde omgeving?? Ik schrijven??

Heb je mijn cijfers gezien de laatste tijd?? Bedroevend waren ze vond ik, bedroevend..

Maar goed kijk je dan zeg een 5 jaar verder, dan heb ik al 3 van de 4 in praktijk gebracht.

Ik ging medio 1988 voor werk wonen in de Randstad (zo’n 200 km van het ouderlijk huis) en toen ik bij deze Appie Heijn tot het interieur behoorde (niet mijn woorden) dacht ik: Is dit alles wat er is?? En ik kreeg de kans in 1991 om een jaar in de Verenigde Staten te gaan wonen en werken. Ik zag die kans, ik ging!

Dat je dat durft zei men, dat je dat durft. Maar ja ik was vrijgezel(lig), best wel avontuurlijk ingesteld en ach wie dan leeft wie dan zorgt..

(o, ja er hebben heel wat mensen weddenschappen op mijn thuiskomst verloren, ze hadden nooit verwacht dat ik er laat zeggen meer dan een maand zou wonen!).

En ja ik heb het gecontroleerd maar het is niet waar. Het gras is nergens anders groener. Hier heb je wat, daar laat je wat.. Een ervaring rijker en wat illusies armer kwam ik na een jaar in 1992 terug. Maar ja ik ging niet naar het ouderlijk huis. Nee hoor, die “arme ouders” van Min moesten ineens gaan uitleggen dat hun oudste kind studeerde. Oh hoe oud is ze dan, ze is (destijds dan hé) 23..

Maar goed, mijn ouders hadden het niet durven dromen hoor dat ik deze studie zou beginnen, laat staan het binnen de door mij gestelde tijd van 4 jaar met succes zou afronden.

En oké het eerste jaar was weer een gevalletje hakken over de sloot en het laatste jaar verliep ook niet helemaal soepel, maar goed dit keer liep ik samen met Hilde en Louise (schoonzus) naar de diploma uitreiking in 1996. Als ik nu naar die foto’s kijk denk ik, kijk eens aan een dromenvanger.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Dromenvanger

  1. Vrouw Ekster zegt:

    en ik maar denken dat ik naar de opticien moest… valt reuze mee zie ik… (mooi log bij de weg)

  2. Reismeermin zegt:

    Ik ben nog aan het leren hoe het werkt zo’n weblog. De ene keer komt geschrevene er heel groot uit, dan weer ieniemienie klein. ’t is een leerproces maar ik leer het maar onderweg. Groetjes Min die zich weer helemaal praktijkleerling voelt. (Voelt goed, voelt goed)

  3. plato zegt:

    Háá, die Plato toch….ja, nou weet je dat ook gelijk, Min, ik ben nieuwsgierig. Ik wil bijvoorbeeld nu ook wel weten welke studie je hebt afgerond.

    Ik vind het knap…nog zo jong en toch al zoveel dromen waargemaakt. Daar kan ik zachtjes aan wel een puntje aan zuigen. Nu had ik nooit zoveel dromen. Ik leefde van het ene evenement naar het andere (qua werk) maar verzuimde nog wel eens tijdig in te grijpen als het allemaal niet zo lekker ging (relaties) en daar rekent het leven hard op af.

    Bedankt voor dit leuke verslagje. Met plezier gelezen. 🙂

  4. Reismeermin zegt:

    @ Plato: Ha ha het valt me nog mee dat je niet vraagt wat ik er mee ben gaan doen met of na die opleiding. Maar dat meldt ik nog wel een keer, want dat is een “project” op zich. Ik neem maar even een balansdag op..

Geef een reactie

