Geen ko(o)pzin

Actie voor behoud koopzondagen

Gepubliceerd op maandag 24 maart 2008

DEN HAAG (ANP) – Consumenten moeten ook op zondag kunnen consumeren, vinden winkeliers verenigd in de Raad Nederlandse Detailhandel en MKB-Nederland samen met de VVD, de Consumentenbond en de gemeenten. Zij houden daarom een actie voor het behoud van de koopzondag.

Dat heeft de VVD maandag bekendgemaakt. ,,Ik vind dat iedereen de vrijheid moet hebben zelf te bepalen wanneer hij boodschappen doet”, zegt VVD-leider Mark Rutte.

Ach ik wil helemaal niet meer consumeren!

Gewoon met mate lijkt mij genoeg.

Maar ja ik heb nog gestreden tegen de verruiming van de openingstijden van winkels! (ach zo jaren negentig)

"Min" geniet van haar niet-koopdagen

Tegenwoordig is het doel om de vaste lasten zoveel mogelijk op vrijdag te betalen.

Dagen waarop ik consumeer (geld uitgeef) zijn zo wie zo dinsdag en vrijdag.

En de keren dat wij eens wat kopen op een koopzondag zijn op één hand te tellen.

1 soeppan bij Blokker

Boeken en spullen op zon- en feestdag markten

En tja dit jaar met Pasen heb ik ook meer spullen ingeslagen, maar dat kwam niet door de Pasen.

Welnee ik was gewoon jarig vlak voor de Pasen

En op 2e paasdag aten wij hiervan de restjes taart, salade en ach we hebben nog weken (maanden?) plezier van wijn, bier en fris.

Vandaag 7 april 2008 (mijn jaardag was 22 maart) kan ik u melden dat eindelijk de franse kaas op is.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

5 reacties op Geen ko(o)pzin

  1. Vrouw Ekster zegt:

    is ze (de kaas) weggelopen op eigen kracht? 😛

  2. Reismeermin zegt:

    Ha laat mijn kaasboer het maar niet horen! Die groet me (net als de slijter trouwens) al heel vriendelijk als ik ze tegenkom. Tja ik geniet meer met minder dingen (daarover later meer). Maar dat betekent niet dat ik kies voor minder kwaliteit. De kwantiteit zorgt bij mij juist voor wat onbalans.
    Maar ja, dat is ook weer een heel ander verhaal.

  3. Plato zegt:

    Nog gefeliciteerd Meermin, al is het rijkelijk laat.

    Ik ben zwaar tegen koopzondagen. Niet vanuit een religieus beginsel maar gewoon…omdat ik tegen overmatig consumentisme ben. Tegen die politici ook die het maar hebben over de 24 uurs economie. En als daar alle winsten dan zijn uitgeperst? Dan op naar de 48 uurs economie? Of zoiets. Blèh.

  4. Reismeermin zegt:

    Beste Plato 24/7 noemen ze dat in the States. En ik heb er een jaar lang gewoond en NEEEN dat wil ik zeker niet. Op elk moment van de dag was er winkel open in het winkelcentrum. Oh Min ik ben nog wat vergeten haal je het even. Nu denk ik vergeten? Jammer dan, morgen weer een dag.

  5. Jenny zegt:

    Ach….ik vind het geen probleem dat de winkels Zondag’s open zijn! Er word hier in Ned. al genoeg betutteld!Laten de ondernemers zelf maar besluiten of ze open gaan op Zondag of niet, vrije keus, dáár ben ik voor.En je hoeft niet persé iets te kopen hoor!
    Groetjes!

Geef een reactie

