Zwijmelen op zaterdag

Het is morgen veertig jaar geleden dat Abba het songfestival won.
En ik weet niet op welk moment Abba mijn leven in kwam.
Maar de liedjes van Abba zijn voor altijd verbonden met Ann en Patt.
Die namen ken ik dus ook al bijna 40 jaar.
Er zijn mensen die me langer kennen. Dat zijn familieleden, die me dan altijd zo fijn over mijn ‘jonge jaren’ konden en kunnen vertellen.
Na mijn familieleden ken ik mijn buurzusjes het langst, maar goed als ik al mensen noem op dit blog worden ze Ann en Patt genoemd.
Ann en Patt zijn in de jaren zeventig ontstaan met dank aan de boeken over Ann en Patt Stones.
Ik heb veel boeken gelezen van Enid Blyton in mijn jeugd, maar de boeken over dit tweetal heb ik nooit gelezen.
Mijn beste schoolvriendin kwam op deze namen en we hebben dat jaren volgehouden.
Zij liet mij ook kennis maken met Abba (en veel later met Doe Maar).
Vandaag speciaal voor haar een liedje van Abba, want ze heeft alweer een tijdje niets van me gehoord.
Toch maar eens vragen of ze buiten komt spelen 😉

Een speciaal woord van dank voor mijn neef de cameraman, die me op het idee bracht om voor alle speciale mensen in mijn leven liedjes te selecteren.

Een dank ook aan ieder die op zijn of haar eigen wijze me helpt om mijn dromen waar te maken.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

9 reacties op Zwijmelen op zaterdag

  1. Marja zegt:

    Wat een goede keuze. Dankjewel. Gossie, is dat alweer 40 jaar geleden?

  2. Petr@ zegt:

    Ik was 11 toen Abba het songfestival won, ik weet het nog goed. Ik logeerde bij mijn oma en we keken samen. Oma zei gelijk: Die gaan het winnen! En ze kreeg gelijk.
    Dit nummer vind ik ook erg mooi!
    Fijn weekend!

  3. Melody zegt:

    jeetje….. we worden oud(er) he? ik had vroeger alles van Abba in de platenkoffer, nu de cd;s in de kast 😉

    ik was 11 toen ze het wonnen….maar vergeten zijn ze nog steeds niet.

    fijn weekend.

  4. Voor heel veel jonge mensen was ABBA in die tijd “not-done”. En nu praten ze bijna lyrisch over die tijd. Zielig in onze ogen. De muziek van ABBA is net zo tijdloos als die van The Beatles en jij hebt vandaag met ‘Eagle’ een mooi zwijmelnummer uitgezocht. Fijn weekend.

  5. ria zegt:

    Abba, wat een schat aan herinneringen . Zoëven nog zag ik een roofvogel hoog boven mijn hoofd in de tuin en dacht aan Eagle.
    Fijn weekend,
    groetjes, Ria

  6. rietepietz zegt:

    Het nummer waar ABBA het songfestival mee won vond ik zeker niet geweldig maar alles dat ze daarná zijn gaan maken was echt weer vernieuwing in de popmuziek.
    Altijd melodieus en vól van muziek maar vreemd genoeg heb ik nóóit een LP of CD van ze gekocht. ,wél altijd prettig om weer iets van ze te horen!

  7. Trees zegt:

    Door omstandigheden in die tijd heb ik er niks van meegekregen, kun je op mijn blog lezen, maar het nummer ken ik natuurlijk wel en ik vind het superleuk!

  8. Mijn moeder was fan. En mijn zus draait het altijd in de auto, als ze samen met haar dochter (13 jaar…. niet echt de doelgroep als het om abba-liefhebbers gaat) op pad is, Daar we vaak in de vakantie als meiden samen op pad gaan, komt het weer regelmatig voorbij.

  9. Plato zegt:

    Abba is altijd leuk. Zelfs na 40 jaar.

Plaats een reactie