Ontmoeting 22 van 26: Feit of Fabel – functie van deze ontmoetingen

Feit is dat ik een contract heb met een uitgever om mijn eerste boek te publiceren.
Maar de laatste tijd lijkt het wel alsof ik mezelf heb wijsgemaakt dat het een fabel is.
Na onze zomervakantie heb ik nog wel wat aan mijn boek gewerkt, maar zelf merk ik dat de fut er een beetje uit is.

Dat was nog niet zo (erg) op de dagen dat ik voor de Bijzondere Verhalenbeurs naar Maarn en Utrecht ging.
Echter al die andere schrijvers vond ik eigenlijk veel beter/ orgineler dan mijn eigen pogingen om mijn eerste boek gepubliceerd te krijgen.
Ik had maar één uitgever hoeven te benaderen om een groen licht te krijgen voor het publiceren van mijn eerste boek.

Vanaf dat ik terugkwam van de Bijzondere Verhalenbeurs op 23 september is mijn boek een beetje in drijfzand geraakt.
En het was (en is) toch juist de bedoeling van deze 26 ontmoetingen dat dit niet gebeurd.
Heus degene met wie ik een ontmoeting had kunnen er niets aan doen.
Ik voeder zelf blijkbaar veel te graag die beren op mijn  weg.
Ik weet dat ik voor onze zomervakantie tijd maakte en na onze zomervakantie het regelmatig uitstel voor andere taken.

Zelf weet ik heus ook wel dat van uitstel afstel komt.
Dat heb ik eerder meegemaakt met deze droom van mij om schrijfster te worden.
Dus ik ga de acties oppakken die ik die dagen van de Bijzondere Verhalenbeurs bedacht.
Ik maak tijd om aan mijn boek te gaan werken.
Want met een contract op zak voor mijn eerste boek zou het toch een heel apart verhaal worden dat ik nu zo vlak voor de finish het doel uit het oog verlies.

Even focus op mijn eigen verantwoordelijkheden, ik hoor het bijna alle beursgangers en de organisatoren van de bijzondere verhalenbeurs het me zeggen.

Ik wilde dat ik deze vertraging op het conto kon schrijven van de herfstblues ;-)

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ontmoeting 22 van 26: Feit of Fabel – functie van deze ontmoetingen

  1. platoonline zegt:

    Soms moet je gewoon alles met kracht van je afwerpen en doorgaan met dat ene waar je in gelooft. In jou geval dat boek. Kijk, luister naar niets, houd je alleen met dat boek bezig en lever het in. Alles wat verder op je pad komt: negeren. En het woord herfstblues gewoon in de prullebak gooien. Dat begrip brengt je niet verder. Soms moet je een beetje ‘rücksichtslos’ zijn.

Geef een reactie

