Ontmoeting 19 van 26: Reisgenoten

Na 18 ontmoetingen op verschillende plaatsen in de richting van mijn boek kwam ik op zaterdag 27 juli weer terecht op de plek waar ik ook ontmoeting 14 had.
Dit keer kon ik dus over al heel wat reisgenoten schrijven die dit jaar één of zelfs al meerdere ritten met mij deelden.

Met Christine de Vries en twintig mede reizigers ging ik “Innerlijk pelgrimeren” in de Benedictushof in de Abdij van Egmond.
Dit is wat Christine er zelf over schreef; “We hebben samen de basis van het innerlijk pelgrimeren verkend door stil te staan bij het schrijven als middel om innerlijk in beweging te komen, woorden te geven aan ons verlangen waarmee we de reis zijn begonnen en open te staan voor de reisgenoten die we onderweg tegenkomen.

Broeder Adri heeft over zijn ervaring als dichter verteld en voorgedragen uit eigen werk”.

En hoe vaak ik sommige schrijfopdrachten ook krijg, ik voer ze iedere keer toch net weer iets anders uit.
Want zoals Christine het al zei: degene die het schrijft voelt de emotie van de woorden duidelijker bij het voorlezen ervan.
Echter ik merk juist in deze fase richting het boek dat door nogmaals de woorden te schrijven er nog meer gaat stromen.

En die stroming heb ik nu ook nodig, want nu mijn boek bij de uitgever is lijkt het eind van deze reis in zicht.
Maar eigenlijk was dit nog maar de voorbereiding. Waar voor mij al heel wat pret in zat.
Ook wat hoeken en gaten die ik niet had verwacht.
Want dat ik als stille reisgenoot de wens had om een boek te publiceren had, dat wist ik.
De ervaring dat ik met die wens verzandde, kende ik ook al.
Dus vandaar dat ik toen ik in januari mijn plan om dit jaar mijn eerste boek te publiceren ook deze 26 ontmoetingen richting dit boek me voornam, zodat ik steeds genoodzaakt werd om over mijn boek te spreken.
En ik kan alleen maar beamen dat de tip om je dromen te bespreken helpt bij de uitvoering ervan.
Het wordt als het ware een nieuwe reisgenoot.
Wel eentje die af en toe me spreekwoordelijk met het boek in wording om de oren slaat.
En me richting de publicatie dus mensen laat ontmoeten die me al eens inspireerden of die nu als inspirator op mijn pad komen.
Ik weet dat ik onderweg tijdens deze reis wat dwaalsporen heb aangelegd, dus ik moet nu gaan kijken wat de juiste vervolgroute gaat worden.
En bij die vervolgroute zal Christine de Vries ook een rol gaan spelen, want vanaf 15 augustus ga ik een jaar bij haar de schriftelijke cursus “Dagboek als spiegel – een jaar vol inspiratie” volgen.
Waarvoor ik nu al “reisafspraken” in mijn agenda heb gezet.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

2 reacties op Ontmoeting 19 van 26: Reisgenoten

  1. Monica Smit zegt:

    Je bent allang een schrijver, ook zonder boek!
    Liefs, Monica

  2. ria zegt:

    Heerlijk voor je ,gun het je zo
    lieve groetjes, Ria

Geef een reactie

