10-jarenplan

Mijn vader was in mijn jeugd altijd wel met de ene of de ander klus bezig.
Dat is noch niet half zo slim (heel erg) als de klus dan ook geklaard werd.
Echter mijn vader had als binnenvaartkapitein een rooster van een week (of langer) thuis en een week (of langer) aan boord.
En tja dan begon mijn vader die klus als hij thuis was.
Vertrok dan naar boord en liet zijn vrouw en kinderen met de onafgemaakte klus zitten.

Mijn vader kan u, net als mijn ander familieleden en alle vrienden die wel eens in ons huis geweest zijn, vertellen dat hier in huis nog heel wat klussen geklaard dienen te worden.
Ik heb ze onlangs eens opgeschreven, ik kwam er al op 32.
Dus ja, ik weet, er dient nog het één en ander opgefrist te worden.
Maar met dit mooie weer laten we de teugels van het 10-jarenplan gewoon weer vieren.
Want vorig jaar kregen we amper tijd om te genieten van onze opgefriste tuin, die tijd halen we nu zoveel mogelijk in.

Waardoor het 10-jarenplan best nog wel eens wat langer kan duren.
Ik vrees echter wel dat ik meer op mijn vader lijk dan ik soms denk.
Want  wat zeg ik nu steeds?
Ach, zolang er nog klussen in en om het huis zijn hoeven jullie niet te vrezen dat we binnenkort gaan verhuizen.
Volgend jaar wonen we trouwens 10 jaar in ons huis, wat nog heel wat op te frissen punten heeft.
En als ik van al die punten nog zelf minimaal 10 jaar wil genieten is het toch wel zaak er eens (weer) een paar van die punten aan te pakken.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op 10-jarenplan

  1. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Jajaja… erg herkenbaar zelfs. Hoe moet het voelen om in een huis te wonen waarin je helemaal uitgeklust bent? Ik heb geen idee, zou het graag eens willen weten……;-)

Geef een reactie

