Ik mag fouten maken, eigenwijsje

Er zijn dingen die ik niet zo van mezelf mag.
Waar ik dan nou ja me heel druk over kan maken als ik ze dan toch doe.
Een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen.
Ik hoor het me dan bijna denken.
Er waren een paar dingen die ik deed in de richting van mijn herstel vijf jaar geleden.
Ik begon een blog.
Ik ging op uilen passen (daar hoefde ik alleen het internet maar voor aan te zetten en als er dan niets te kijken viel, inspireerde me dat dan weer voor een blog)
Na mijn blog, werd ik ook door mensen op twitter geactiveerd.
Zo kwam ik met dank aan twitter dus op Powerdagen.
Daardoor werd mijn netwerk met mensen die ik ken(de) groter.
En met dank aan Facebook heb ik ook weer flink wat contacten gereactiveerd.
Wat weer een bron van inspiratie kan zijn voor mijn blog.

De eerste keer dat ik Lo van Beers tegenkwam was op een Powerdag.
En van haar kreeg ik mijn eerste eigenwijsje.
Dit eigenwijsje heeft heel lang op het bord gehangen op mijn werk.
En siert nu, heel gehavend, mijn agenda.
Er staat op: “Ik mag fouten maken”.

Lo van Beers is één van die mensen die ik graag nog eens zou ontmoeten.
Sommige wensen zijn nog niet vervuld, of er was nog geen ruimte voor in een agenda.
Grappig genoeg kwam ik dan wel weer het kaartspel “Eigenwijsjes” tegen in Doorn.
En toen heb ik dat kaartspel maar gekocht, Lo van Beers trok op facebook regelmatig een Eigenwijsje voor de week voor me.
Nu kan ik dat dus mooi zelf doen.
En in de Smart & Sexy goody bag zat een opschrijfboekje. Dit boekje gebruik ik nu om de kaarten die ik ter inspiratie voor mezelf trek op te schrijven.
Tot op heden (en ik doe dit sinds 27 mei) zitten daar nog geen “dubbele” tussen.
Vlak voordat we naar Parijs vertrokken zag ik dat ik nog een invalshoek diende te plaatsen.
En ik was juist bezig om mijn eigenwijsje voor die week te trekken.
Ik nam koos een kwartet uit en bij de derde kaart wist ik wat het woord en de invalshoek was.

Ik mag fouten maken. Ook al hamer ik er steeds op wat ik fout doe.
Vind vaak dat wat ik doe niet goed genoeg is of niet helemaal deugd.
En nee ik maak fouten niet met plezier.
Ik twijfel, dus wacht ik soms te lang om iets wel goed te doen.
Al met al leer ik mezelf steeds beter kennen.
En luister in meer naar mezelf, terwijl ik werk maak van mijn droom.

OT. Klik eens op de categorie Reismeerminboek en zie ik had in de telling een fout gemaakt. Ik had twee keer getal 15 gebruikt, dus nu is de telling bijgewerkt ;-))

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Ik mag fouten maken, eigenwijsje

  1. Leo zegt:

    Fouten maken is menselijk hoor en zij die vrij zijn van zonden (lees fouten) werpen de eerste stenen. Hoef je er maar weinig te verwachten. Kortom je bent wie/wat je bent en daar zit dus een zekere feilbaarheid bij. Maakt je tot wie je bent. Gezien de vele mensen die je om je heen verzamelt is dat een prima en aantrekkelijk menstype. Ik beaam dat graag…

Geef een reactie

