Reisdoel: Frankrijk

Samen met Juan heb ik Frankrijk nu in bijna alle windrichtingen bezocht.
En toch weten we nog steeds plekken in Frankrijk te vinden waar we nog niet samen naar toe zijn geweest.
Corsica blijft als reisdoel maar in de planning staan.
Het reisbudget voor vijf vakanties zou daaraan opgaan.
Vinden we er toch echt een paar te veel.
Nu reizen we niet zo low budget als mijn ouders, waarbij het voor mijn vader een sport is om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten.En sinds we onze zomervakantie anders inplannen wordt Juan in Frankrijk een jaartje ouder.
En dit jaar vierden we zijn verjaardag in de hoofdstad van Frankrijk:  Parijs.

Samen zijn we heus al vaak langs Parijs gekomen.
We hebben de camping waar we nu een week verbleven vaker bezocht als we richting andere vakantieplekken in Frankrijk gingen.
Tot dit jaar lieten we Parijs links / rechts liggen.
In mijn tienertijd heb ik met mijn ouders en broer Parijs bezocht en Juan heeft samen met zijn zussen zijn ouders voor een huwelijksjubilea een reisje met de kinderen erbij naar Parijs geschonken.
Echter onze eerste ontmoeting is van veel latere datum (15 september 1995).
Terwijl ik dit blog op papier zette (en dat was op 23 juni) werd me duidelijk waarom we niet naar Berlijn gingen voor een week, maar naar Parijs.
Het was niet alleen een stukje dichterbij, maar wie weet kunnen we na het bezoek van Parijs andere vakantielanden gaan bezoeken.
Deze “citytrip” is ons heel goed bevallen en ook volgend jaar plannen we een weekje vakantie in de buurt van een wereldstad.
Op 27 juni was het trouwens de mooiste weer van de wereld op de verjaardag van Juan en bezochten we juist niet Parijs, maar bleven vlakbij de caravan in de zon zitten.

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

3 reacties op Reisdoel: Frankrijk

  1. Leo's mening zegt:

    Wij waren vroeger vaak te gat in de Lichtstad. Mooi en cultureel sterk. Vorig jaar naar Berlijn geweest, ons vierde bezoek. Heerlijke stad, bruisend, enorm winkel- en horecaaanbod en natuurlijk met een prachtige (beladen) geschiedenis. Beviel ook geweldig. Daarbij ligt de taal me meer dan het Frans. Wij zijn geen kampeerders, altijd hotel of appartement. Bevalt nog steeds zeer goed…

  2. tagrijn zegt:

    Maakt niks uit waar je samen bent. Als je maar plezier hebt en gelukkig bent.

  3. Willie zegt:

    Min, dank je wel voor je felicitatie. :-)
    Jij ook gefeliciteerd met Juan.

    In mijn jeugd ben ik een keer in Parijs geweest, we zijn toen ook naar boven geweest in de Eiffeltoren.
    Ik wens jou nog vele mooie vakanties toe.

Geef een reactie

