Oefenen – presentatie

Ja, zeg wat is dit nu weer.
Heb ik zo hard geoefend.
Zit ik eindelijk op mijn allermooist
naast de koelkast krijg ik voor die presentatie helemaal niets.

Hallo ik zit hier.
Kijk dan.
Hallo, hoor je me niet.
Ik weet dat je brood aan het smeren bent.
Je hebt me hier op getraind.
Ik sta hier.

Hallo, heb je daar al die maanden met me voor geoefend.
Nu krijg ik helemaal niets voor dit kunstje van je.
Ik ben een kat die eet.
Nou geef me dan eens wat extra te eten.

Welk kunstje wil je nu dat ik voor je doe?
Ik kom niet al te dicht bij je in de buurt.
Want wie weet heb je wel weer snode plannen.
Of ben jij nu alleen aan het oefenen?

En wie heeft bepaald dat ik niet uit de etensbak van Kaat mag eten?
De bedienden houden nu alles goed in de gaten.
Wat zij eet, wat ik eet.
Ik ben een kat die eet.

Mossel

Bij de laatste controle door de dierenarts bleek Mossel ruim  6 kilo te wegen.
Een beetje veel van het goede.
En sindsdien wordt het eten van de katten nog meer gescheiden.
Als we niet thuis zijn, zit Kaat alleen, zodat er niemand anders dan zijzelf van haar eten eet.
Want terwijl er de nodige onsjes bij Mossel afmogen, mag Kaat wel iets meer vet op haar botten.
Als dit geen resultaat heeft voor Mossel wordt zijn etensportie kleiner.
Madame M at ook op rantsoen en die zag er net als Mossel uit als Hollands welvaren.

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

7 reacties op Oefenen – presentatie

  1. Pingback: Invalshoek 45: Presentatie / oefenen | reismeermin

  2. Ahhh gossie…..

    Wel een mooie invalshoek, dat dan weer wel ;-)

  3. rietepietz zegt:

    Foei Mossel toch , als jij het eten van je maatje pikt heb je al méér dan genoeg gegeten, , nu eerst eens aan “de lijn”denken jij!

  4. ria zegt:

    Wie weet misschien eten ze even enkele dagen niet.
    fijne dagen,
    groetjes, Ria

  5. platoonline zegt:

    Het lijkt er op dat Mossel niet tevreden is met de gang van zaken. Ze voelt zich aangepakt, zoekt oogcontact maar wordt genegeerd. Als dat maar goed gaat. Een kat wil nog wel eens overgaan tot represaillemaatregelen. Dus kijk maar goed uit. Mossel is aan het broeden. Mijn kat voelt het ook.

Geef een reactie

