Naar buiten

Kom mee naar buiten allemaal, dan zoeken wij de Wielewaal
En horen wij die muzikant dan ik zomer in ons land.
Jubeljoo klinkt zijn lied, jubeljoo en anders niet.

Dit is een liedje dat één van mijn leraren op de lagere school me leerden.
En hier dacht ik aan toen ik onze Mossel voor het eerst dat hij bij ons in huis woont door het kattenluikje naar buiten zag gaan richting de tuin.

Jubeljoo…
Normaal gesproken ging hij naar buiten als wij buiten waren.
Maar op zondag 7 april besloot hij daar niet op te wachten.
In eerste instantie dachten we nog dat Kaat naar binnen wilde komen,
maar het was toch echt Mossel die de uitgang zocht en niet de ingang.

Dit bericht werd geplaatst in Dieren, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op Naar buiten

  1. rietepietz zegt:

    Dát is pas echt een succesverhaal!

  2. ria zegt:

    Even kijken wat er zoal te zien is bij de uitgang. Katjes zijn nieuwsgierig van huis uit.
    Leuk geschreven.
    groetjes, Ria

  3. platoonline zegt:

    Jubeljoo…. ik ken dat lied maar het is nu voor het eerst dat ik weet hoe je dat woord schrijft.

  4. Truus zegt:

    Applaus voor Mossel. :-)

Geef een reactie

