Vieren

Wat vooraf ging: http://reismeermin.wordpress.com/2012/10/29/feestmaand-voorpret/

Ik kan mij zo voorstellen dat er heel wat lezers zijn die antwoord willen op de vragen:
Hoe lang duurt eigenlijk voorpret?
En wanneer is dan die feestmaand?

Voorpret kan heel lang duren.
Want tja, ik had eind oktober 2012 de feestmaand nog niet bepaald.
Wie weet duurt dat ook nog wel even.
Wat in het vat zit verzuurd niet.
En waarom had ik het eigenlijk over een feestmaand?
Ondertussen gaf ik al wel een virtueel feestje op een virtuele boot.
Daar hebben we ook allemaal veel pret aan beleefd.

Je kunt dus een feest geven op meerdere manieren en om meerdere redenen.
Het leukste vind ik dan het feestje organiseren.

Daar komt wel het één en ander bij kijken.
Wie zijn de gasten die je hierbij wil uitnodigen.
(en niet onbelangrijk wat wil(len) de feesteling(en) eigenlijk zelf het liefst)
Welke liedjes worden er gezongen ?
(en wat is / zijn de voorkeur(en) van de feesteling(en))
Waar vindt het feest plaats?
Op welke dag(en)?
Wie is de ceremoniemeester of is die niet nodig?
Wie houdt de aan- en afmeldingen in de gaten?
Is er een gastenboek nodig?
Wat vindt de feesteling / wat vinden de feestelingen een leuk cadeau-idee?
Dan wat wordt de invulling van het feest?
Moet er gezorgd worden voor een feestelijke invulling van de dag / avond?
Wie maakt er foto’s?

Zo maar wat zaken waar ik bij feesten thuis en op het werk tegen aan loop.
Binnenkort ben ik de ceremoniemeester van een feest op mijn werk.
Dan dien ik goed in de gaten te houden dat alles conform planning verloopt.
Ik heb er al weken voorpret over.
En nee, ik vertel jullie van het feestverloop helemaal niets.
Stuur ik jullie, zoals jullie al hadden verwacht, met een kluitje in het riet.

Inspiratiebron: WE 300 van Plato

Dit bericht werd geplaatst in Op verzoek, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

11 reacties op Vieren

  1. tagrijn zegt:

    Stuur ik jullie, zoals jullie al hadden verwacht, met een kluitje in het riet. Inderdaad. Waarom eigenlijk? Het is 3 april, geen 1 april…

  2. Pingback: WE-300: 1 april | Platoonline

  3. Organiseren van iets vind ik ook altijd leuk, vaak is de voorpret nog leuker dan de feesten zelf. Hoop dat het geslaagd is/was.

  4. platoonline zegt:

    Nou, eigenlijk had ik al die vragen over voorpret en feestmaand helemaal niet. Ik was op zoek naar een leuk WE-300 verhaal maar in plaats daarvan kwam ik in een stukje meerminse werkelijkheid terecht dat en een vervolg was op een ander blogje. Dus ook dat kluitje en dat riet gingen aan mij voorbij.
    Maar dat er wat te vieren is, dat is me nu duidelijk.

  5. Mmm gelukkig meer jouw ding dan de mijne ;-)
    Laat mij maar met een kluitje in het riet dan heb ik die hectische taferelen niet.
    Jouw wens ik nog veel voorpret :-D
    Voor mij was deze to do lijst van je WE al “druk” genoeg ;-)

  6. Petr@ zegt:

    “Voorpret” is het niet altijd, wel kunnen we “napret” hebben als alles goed afgelopen is en het feest was geslaagd. Leuke WE

  7. Ik kan mijn nieuwsgierigheid wel bedwingen, gelukkig maar, anders zou ik nog gekker worden dan dat ik al ben

  8. HansDeZwans zegt:

    Zolang dat je alle bloggers maar laat mee feesten, is mij dat goed.

  9. Mrs. T. zegt:

    Nou ja zeg, iedereen nieuwsgierig maken en dan niets vertellen. Tssss!!! ;-)

  10. Dwarsbongel zegt:

    Goed beschreven!
    Wij hebben een klein feestje, met kinderen en kleinkinderen, maar het organiseren vind ik een hele drukte, terwijl mijn lief vrijwel alles doet. Maar ze is al er een hele tijd druk mee, en bang dat niet alles perfect verloopt…

  11. Truus zegt:

    Niets voor mij om iets te organiseren. Heb bewondering voor de mensen die daar goed in zijn.
    In ieder geval veel voorbereid- en feestplezier gewenst. :-)

Geef een reactie

