Ontmoeting 8 van 26: Puna en Petra van Vliet.

Zo ik denk de sleutel gevonden te hebben om deze 26 ontmoetingen nog leuker te maken.
Omdat ik in mijn levensjaren de meeste tijd gewoond, gewerkt en gestudeerd heb ik de provincie Gelderland zullen er in deze provincie de meeste ontmoetingen zijn.
Ik heb ook nog in Noord en in Zuid Holland gewoond, dus dat ik al eens naar Zuid Holland ben geweest voor een ontmoeting klopt dus ook.

2013 was op 31 maart 90 dagen oud en op die 90e dag heb ik weer een leuke ontmoeting gehad.
Een fotoshoot met Petra van Vliet. Die me al eens eerder voor haar camera had staan.
Ik ontmoet dus met deze 26 ontmoetingen mensen die ik al ken van eerdere ontmoetingen of doordat ik ze vanwege het schrijven ben gaan volgen op twitter en daarna op facebook.

Op 30 maart jl. ging ik voor het eerst met de trein richting een ontmoeting.
Want het Sonsbeekpark in Arnhem is goed per trein en dan een klein stukje lopen te bereiken.
Nog voordat de trein het station verliet zag ik ergens “Alles” en “Mogelijk” staan.

De treinen rijden allemaal op tijd en ik ben dus om 11.30 uur al in het Sonsbeekpark.
Op een bankje eet ik mijn brood op en dan zie ik ineens Puna voorbij komen.
Puna is de beroemde hond van Petra van Vliet.
De hond helpt haar met haar werk en samen lopen we even door het Sonsbeekpark heen.

Vlak voor 12.00 uur zijn we weer bij het  bezoekerscentrum, waar ik ook de andere die zich door Petra laten fotograferen ontmoet.

Samen hebben we ruim 2,5 uur met elkaar gesproken.
Deze ontmoeting dank ik mede aan Petra Else Jekel die de fotograaf verzocht heeft om naar Sonsbeekpark te komen.
Omdat het bijna Pasen is mag ik van haar een gedicht uitzoeken.
Ah ik wist dat er een keer een ontmoeting zou zijn met gedichten, ik had eigenlijk een ontmoeting met mijn eigen gedichten op zolder verwacht.

Ik  koop “hier waait het blad over de paden” , gedichten rond Sonsbeek, die Petra Else Jekel schreef. En ik ga ook haar andere gedichtenbundel kopen Oer.

Al  3 boeken gekocht tijdens deze ontmoetingen.
Ook van Yoeke Nagel kreeg ik een boek, maar die stond al in mijn boekenkast en heb ik aan iemand gegeven.

Petra van Vliet maakte trouwens ruim 26 foto’s van mij. Één van die foto’s komt op de cover van mijn boek(en) te staan.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Reismeerminboek. Bookmark de permalink .

3 reacties op Ontmoeting 8 van 26: Puna en Petra van Vliet.

  1. Wat een mooi cadeau aan jezelf. Staat ook op mijn verlanglijstje ;-)

  2. rietepietz zegt:

    Wat vertelt Petra leuk over haar manier van fotograferen, ik had vroeger inderdaad ook héél veel moeite om in de lens te kijken . Als je bij iedere ontmoeting een boek gaat kopen staat over enige tijd je boekenkast óvervol!

  3. Ria zegt:

    Zoveel boeken staan er op mijn e-reader ,maar lezen ho maar .Al enige tijd heb ik een leesdip.
    Groetjes, Ria

Geef een reactie

